Į gatves sugrįžta elektriniai paspirtukai: saugaus judėjimo taisyklės, kurių pamiršti nevalia

Pavasarį bunda ne tik gamta, bet ir tvarių kelionių aplink Vilnių išsiilgę elektrinių paspirtukų vairuotojai – vienas po kito jau rieda sostinės gatvėmis, kelkraščiais ir dviračių takais.

Pasinaudodami šia proga JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) Judumo strategijos skyriaus ekspertai atkreipia dėmesį į saugaus judėjimo taisykles, kurių laikantis kelionės po miestą paspirtuku bus sklandžios, paprastos ir svarbiausia – saugios.

„Dar kartą primename, kad el. paspirtukai yra priskiriami motoriniam dviračiui, todėl šios transporto priemonės vairuotojas privalo laikytis Kelių eismo taisyklių VIII skyriuje nurodytų reikalavimų, skirtų dviračių vairuotojams. Vadinasi, tai kas galioja dviratininkui, galioja ir elektrinių paspirtukų vairuotojui“, – sako judumo ekspertas Edgaras Stankevičius ir primena svarbiausias KET taisykles, kurias privalu ne tik žinoti, bet ir vykdyti.

Dviračių taku ir dviračių juostomis

Neretai užsimirštama, kad elektriniu paspirtuku ne tik, kad galima, bet ir privaloma važiuoti jiems skirta infrastruktūra: dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais, dviračių gatvėmis arba dviračių juostomis. Kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu, bet tik tuo atveju, jei gatvėje greitis yra ne didesnis nei 50 km/val.

Priklauso dešinė kelio pusė

Nesant galimybei važiuoti dviračių taku, pėsčiųjų ir dviračių taku arba tuo atveju, kai dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos arba kelkraščio, el. paspirtukų vairuotojams leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto. Svarbiausia atminti, kad šaligatvis elektrinių paspirtukų vairuotojams yra kraštutinė judėjimo vieta, nes šaligatvis, visų pirma, priklauso pėstiesiems.

Pėstiesiems pirmenybė 

Riedant kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku ar šaligatviu kai pro šalį eina pėstieji – el. paspirtuko vairuotojas privalo važiuoti tokiu greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, paliekant saugų atstumą iš šono.  Taip pat nepamiršti, kad vairuojant el. paspirtuką kirsti važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjomis galima tik nulipus nuo transporto priemonės, o važiuoti – tik kai perėjoje yra įrengta dviračiams skirta pervaža.

Privalu dėvėti šalmą ir apsaugas

Jeigu riedama važiuojamąja kelio dalimi, el. paspirtuko vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba paspirtuko priekyje įsižiebti baltos šviesos žibintą, o gale – raudonos. Jei vairuotojas yra nepilnametis, būtina užsidėti apsauginį šalmą.

Galioja amžiaus cenzas

Savarankiškai važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu, o taip pat ir elektriniu paspirtuku, kurio greitis – iki 25 km/val., o galia ne didesnė kaip 1 kW, leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų amžiaus, o išklausiusiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų jaunuoliams(-ėms).

Pabaigai primename, kad JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) nuolat vykdo bendradarbiavimą su elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugas teikiančiomis bendrovėmis – dalinasi informacija, diegia inovatyvius – saugumą užtikrinančius sprendimus ir drauge skatina darnų judėjimą Vilniaus mieste.

Taip pat raginame būti draugiškiems ir pastebėjus ne vietoje paliktus elektrinius paspirtukus – informuoti per www.tvarkaumiesta.lt pasirinkus problemos tipą „Paspirtukų pažeidimai“.

Daugiau informacijos apie saugaus judėjimo taisykles el. paspirtukų vairuotojams www.judu.lt