Svarbi informacija
Siekiant gerinti gatvių kokybę, Vilniuje skenuojamos gatvių dangos
Šiais metais Vilniaus miesto gatvės vėl bus skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. Remiantis gautais duomenimis bus sudėlioti gatvių remonto prioritetai – tai leidžia ir kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų.
2023 m. bus nuskenuota 2150 km Vilniaus miesto gatvių dangų – visos asfaltuotos eismo juostos. Darbai prasidėjo rugpjūčio pradžioje ir turėtų būti užbaigti iki lapkričio vidurio.
„Vilniuje keliame ambicingą tikslą per itin trumpą laiką atnaujinti kuo daugiau sostinės gatvių. Patirtis rodo, kad objektyvūs, duomenimis grįsti sprendimai dėl gatvių remonto leidžia sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skirtų lėšų – tai reiškia, kad už tą patį biudžetą miestas turi galimybę kasmet sutvarkyti 5 proc. daugiau gatvių“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Tokį gatvių priežiūros metodą „Grinda“ inicijavo dar 2021 m. – ji sukūrė gatvių skenavimo ir duomenų interpretavimo algoritmą, kurį įgyvendinus, sostinės savivaldybės specialistai gali naudotis objektyviais gatvių dangų kokybės vertinimo kriterijais ir priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl gatvių remonto prioritetų, laiko ir būdo.
„Gatvių dangų skenavimas yra tarsi žvilgsnis į ateitį: lazeriu gauti duomenys parodo besiformuojančius gatvių defektus, leidžia prioritetizuoti, ką reikia tvarkyti artimiausiu metu. Tai ir yra „Grindos“ inovacijų specialistų kuriama vertė: turėdami objektyvius, duomenimis grįstus duomenis, Vilniaus miesto savivaldybės specialistai galės gerokai iš anksto planuoti visų sostinėje dirbančių kelininkų įmonių darbą ir efektyviau išnaudoti šiltojo sezono galimybes“, – sako „Grindos“ direktorius Andrius Griškevičius.
Gatvių skenavimas atliekamas gana įprastai atrodančiu mikroautobusu. Neįprastai atrodo ant jo sumontuotas papildomas rėmas, prie kurio tvirtinamas gatves skenuojantis lazeris, o ant užpakalinės ašies – gatvės nelygumus fiksuojantis agregatas. Vis dėlto bene svarbiausia įrangos dalis – smegenys, kaupiančios ir apdorojančios duomenis – yra mikroautobuso viduje. Visa lazerinės skenavimo įrangos ir papildomų agregatų vertė sudaro apie 800 tūkst. Eur.
Asfalto dangų skenavimui „Grinda“ nuomojasi itin modernų specializuotą kelio dangų tyrimams sukurtą lazerį, 4 m pločio eismo juostą analizuojantį 112 mln. taškų per sekundę raiška. Sferinės kameros fiksuoja nuskenuotus taškus net judant dideliu, 70–100 km/h greičiu jų nesuliedama. Specializuota įranga pasižymi dideliu įrašymo greičiu ir geba ypač greitai prisitaikyti prie skirtingo apšvietimo – tai ypač svarbu tuneliuose ar po tiltais esančių dangų tyrimo kokybei. Visi kadrai yra preciziškai „surišami“ į vientisą sferinę nuotrauką.

Sauliaus Žiūros nuotr.
Specializuota lazerio kūrėjų programinė įranga yra papildyta dirbtinio intelekto algoritmais, leidžiančiais automatiškai nustatyti IRI, provėžų gylius, skirtingai kategorizuojamus dangos įtrūkius, duobes, plyšius, mikrotekstūrą, lupimąsi, dirbtinius objektus (tokius kaip šuliniai, nuotekų grotelės ir pan.), kelio ženklinimą ir kitus parametrus.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, [email protected]
Taip pat skaitykite:
Renovacijos projektus Vilniuje kuruojanti Eglė Randytė: „Tikslas – ne atimti kompensacijas, o skatinti renovaciją“
Nuvilnijus informacijos bangai, kad sostinės gyventojai, gaunantys kompensacijas už šildymą ir balsuojantys prieš renovaciją, valstybės paramos nebegaus, patikslinama, kokių priemonių artimiausiu metu bus imtasi. Vilniaus miesto savivaldybė kompensacijas mažinti nutarė nuo šio... ❯❯❯
2023-09-21
Vilnius ruošiasi atsiskaitymams už viešojo transporto bilietus banko kortelėmis
Gera žinia vilniečiams ir miesto svečiams – jau 2024 m. Vilniaus miesto viešajame transporte už vienkartinius kelionės bilietus bus galima atsiskaityti bekontaktėmis banko kortelėmis. Siekiant didesnio aiškumo ir paprastesnio pasirinkimo keleiviams, taip pat atsisakoma nepopuliariausių... ❯❯❯
2023-09-20
Ateities kurą gamins Vilniuje, testuojami vandeniliu varomi autobusai
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su partneriu AB Vilniaus šilumos tinklai pasirašė sutartį su Centrine projektų valdymo agentūra dėl žaliojo vandenilio gamybos, kuris bus naudojamas viešajame transporte. Taip pat šiuo metu sostinėje išbandomi Portugalijoje gaminti vandeniliu... ❯❯❯
2023-09-12
Nuo rytojaus Vilniaus centre el. paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose
Nuo šio penktadienio, rugsėjo 1 d. sostinės centrinėje dalyje įsigalioja nauja privaloma el. paspirtukų statymo tvarka. Ja vadovaujantis dalijimosi platformų paslaugomis besinaudojantys el. paspirtukų vairuotojai nuomojamus paspirtukus sostinės centre galės palikti tik specialiose... ❯❯❯
2023-08-31
Atidaroma nauja gatvės atkarpa Vilniuje – gyventojams judėti bus dar paprasčiau
Pirmadienį (rugpjūčio 14 d.) atidaroma nauja dviejų eismo juostų atkarpa Pilaitėje, Smalinės gatvėje. Susisiekimas tarp Pilaitės rajono dalių gyventojams bus dar paprastesnis. Šalia esančių namų gyventojų patogumui įrengtas pėsčiųjų, dviračių takas ir nauja viešojo... ❯❯❯
2023-08-11
Keičiamas eismo organizavimas Geležinio Vilko g.–Molėtų pl.–Mokslininkų g. sankryžoje
Po Mykolo Lietuvio gatvės asfaltavimo darbų pabaigos, tranzitinio transporto srautai M. Lietuvio gatvėje ir Mokslininkų gatvės atkarpoje tarp Ukmergės g. ir Molėtų pl. dar labiau padidėjo, todėl siekiant užtikrinti maksimalią eismo saugą, nuo rugpjūčio 8 d. Geležinio Vilko... ❯❯❯
2023-08-09