Reklaminių įrenginių įrengimo ir naudojimo viešų konkursų Vilniuje tvarka – skaidresnė ir atviresnė

Sauliaus Žiūros nuotr.

Vilniaus miesto Taryba pritarė naujiems Reklaminių įrenginių įrengimo ir naudojimo viešų konkursų nuostatams.

„Nuo šiol sostinėje bus sudarytos vienodos sąlygos visiems reklamos rinkos žaidėjams dalyvauti reklaminių įrenginių konkurse. Šie pokyčiai inicijuojami pasikeitus Bendrajam planui bei nustačius, kad didieji reklamos rinkos žaidėjai stendais naudojasi neteisėtai. Tarybos sprendimas leis mažinti biurokratiją ir surinkti daugiau pajamų į sostinės biudžetą“ – kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.

Pasikeitusi tvarka supaprastins reklaminių stendų, ir kitų plokštumų įrengimą. Anksčiau konkursai vykdavo tik dėl vietos įrengti reklaminius įrenginius. Konkursą laimėjusios įmonės pačios turėdavo projektuoti ir susiderinti reklaminių įrenginių projektus Savivaldybės administracijos padaliniuose.

„Šios procedūros užtrukdavo iki pusės metų. Dabar Savivaldybė pateikia vietas su jau parengtais reklaminių įrenginių projektais, suderintais su visais Savivaldybės padaliniais, todėl jokių papildomų projektų derinimų nereikia. Tai leis konkursų laimėtojams sutaupyti lėšų ir laiko“, – svarbiausius pokyčius aiškino Vilniaus miesto savivaldybės Licencijavimo ir leidimų skyriaus vedėjas Julius Morkūnas.

Įmonėms, pagal pateiktą projektą, tereikės pasigaminti reklaminius įrenginius ir juos įrengus naudoti reklamai. Tik 5 didelio formato reklaminiams stendams reikės gauti statybą leidžiantį dokumentą. „Tokios sąlygos tikrai paprastesnės ir palankesnės verslui“, – teigia J. Morkūnas.

Nuostatuose nekeliami kvalifikacijos reikalavimai konkursų dalyviams, todėl dabar reklaminių įrenginių konkursai atviresni, o juose galės dalyvauti visi – ir vykdantys reklamos verslą, ir dar nesantys šios rinkos dalyviais, bet turintys poreikį ir matantys galimybę skleisti reklamą mieste, pavyzdžiui, prekybos centrai, telekomunikacijos bendrovės ar kitos įmonės. Norint reklamuotis, jiems nereikės to daryti per tarpininkus – reklamos įmones.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Reklaminių įrenginių įrengimo ir naudojimo Vilniaus mieste vieši konkursai bus skelbiami kitų metų pradžioje. Konkursams bus pateiktos 235 reklaminių įrenginių įrengimo vietos: 140 mažo formato, 80 vidutinio formato ir 5 didelio formato stendų vietos, taip pat 10 reklaminių plokštumų ant viadukų. Įmonės galės dalyvauti konkurse ir dėl vienos ar kelių konkrečių vietų.  Konkurse mažo formato reklaminių įrenginių vietos bus suskirstytos grupėmis po 35.

Konkursų vertinimo kriterijus – didžiausias konkurso dalyvio pasiūlytas vietinės rinkliavos dydis už leidimo išdavimą įrengti  1 kv. m išorinės reklamos ploto vieniems metams. Konkursų laimėtojai turės teisę skleisti reklamą 5 metus su dar 5 metų pratęsimo galimybe.

Pagal iki šiol vykusius viešus konkursus už leidimą įrengti 1 kv. m reklamos ploto vieniems metams ir juo naudotis įmonės mokėjo 106 Eur, kai skleidžiama statiško vaizdo reklama, ir 159 Eur, kai skleidžiama kintamo vaizdo reklama.

Pagal ankstesnius nuostatus, reklaminių įrenginių viešus konkursus organizuodavo ir pačius nuostatus tvirtindavo Savivaldybės administracija. 2022 metais skelbto konkurso vykdymas sustabdytas teismo sprendimu.

„Atidžiai išnagrinėjome 2022 metais paskelbtų konkursų nuostatus ir juos pakeitėme, panaikindami pagrindines ginčų teismuose priežastis. Taryba nusprendė organizuoti viešus reklaminių įrenginių konkursus, patvirtino nuostatus ir reklaminių įrenginių vietų sąrašus. Dabar konkursai bus atviri visiems norintiems dalyvauti, bus sudarytos sąlygos konkurencingu būdu įrengti ir naudoti šiuolaikiškus, modernius ir darniai derančius prie besikeičiančios miesto aplinkos išorinės reklamos įrenginius, Savivaldybei gaunant atitinkamas vietinės rinkliavos pajamas“, – kalbėjo J. Morkūnas.

Komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt