Svarbi informacija
Gatvėje Fabijoniškėse išbandys triukšmo ir oro taršos mažinimo priemones
Vilniaus miesto savivaldybė, įgyvendindama „LIFE GreenMe5“ projektą, dalyje Salomėjos Neries gatvės išbandys įvairias priemones sumažinti transporto keliamą triukšmo ir oro taršą. Planuojama, kad pasiteisinusios priemonės vėliau bus pritaikomos ir kitose Vilniaus gatvėse.
„Triukšmas ir oro tarša – viena iš didžiausių miestų problemų. Ateinantiems ketveriems metams esame parengę triukšmo prevencijos priemonių planą, taip pat stebime oro taršą ir imamės priemonių jos mažinimui – atnaujiname viešojo transporto priemonių parką, skatiname darnų judumą. O Salomėjos Neries gatvėje išbandysime, kokios priemonės suteikia didžiausią efektą mažinant triukšmą ir oro taršą konkrečioje vietoje“, – teigia projektą „LIFE GreenMe5“ kuruojantis Vilniaus miesto vicemeras Andrius Grigonis.
Pokyčių gatvė buvo atrinkta iš daugiau nei 300 Vilniaus gatvių ar gatvių atkarpų. Renkant tinkamiausią buvo atsižvelgta į oro užterštumą, triukšmingumą, taip pat gyventojų tankį, švietimo, sveikatos įstaigų, stadionų, vaikų žaidimo aikštelių artimumą, visuomeninio transporto stoteles. Taip pat buvo įvertinta, ar joje bus galima taikyti įvairias triukšmo ir taršos mažinimo priemones.
„Atrinkti gatvę padėjo oro taršos modeliavimas ir GIS duomenų analizė. Rinkomės iš pačių problematiškiausių sostinės gatvių, prie kurių daugiausia gyventojų kenčia nuo oro užterštumo ir triukšmo“, – teigia gatvių analizę atlikęs bendrovės „ID Vilnius“ aplinkosaugos ekspertas Linas Vaitkevičius.
Tarp potencialių gatvių buvo atrinktos M. Marcinkevičiaus g., Paribio g., Kęstučio g., Vytauto g., L. Giros g., ir Smolensko g. Įvertinus visus rodiklius, kaip bandomoji buvo pasirinkta Fabijoniškėse esanti Salomėjos Neries gatvės atkarpa tarp P. Žadeikos g. ir Gedvydžių g.
Ši gatvė eina lygiagrečiai su itin intensyvaus eismo Ukmergės gatve. Iš vienos pusės Salomėjos Neries gatvė užstatyta komercinės paskirties pastatais, iš kitos – gyvenamaisiais namais. Gatvės pradžioje įsikūrusi Fabijoniškių gimnazija, sporto aikštynas. Šios gatvės užterštumas apibūdinamas kaip vidutinis. 50 m atstumu nuo nagrinėjamos gatvės gyvena apie 550 vilniečių, pusė iš jų – vaikai ar vyresnio amžiaus žmonės, tačiau tolstant gyventojų daugiau.
Pokyčių gatvėje iš pradžių bus įrengiami triukšmo ir oro taršos sensoriai. Jie tiksliai išmatuos, oro kokybę ir triukšmo lygį įvairiu paros metu, skirtingomis savaitės dienomis.
Vėliau bus diegiamos įvairios triukšmo ir oro taršos mažinimo priemonės: pirmiausia suintensyvinami gatvės priežiūros darbai (dažniau valoma ir plaunama), numatomi natūralūs augalų barjerai – tankus gatvės apželdinimas, taip pat įvairūs eismo ribojimai ar kitos priemonės.
„Prie pokyčio kūrimo kviesime prisijungti ir gyventojus, toje vietoje įsikūrusias įmones. Vienas iš pagrindinių miesto triukšmo ir oro taršos šaltinių yra automobilių eismas, todėl raginsime šios vietos gyventojus ir čia atvykstančius darbuotojus, kuo mažiau naudotis nuosavu automobiliu“, – kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės Projektų valdymo skyriaus vyriausiasis specialistas ir „LIFE GreenMe5“ projekto vadovas Giedrius Kavaliauskas.
Po kiekvieno įgyvendinto pokyčio pasirinktoje gatvėje bus analizuojami oro ir triukšmo taršos rodikliai. Juos galės sekti ir patys gyventojai aplikacijoje Miesto plaučiai. Joje realiu laiku pateikiama 35 sensorių fiksuojama oro tarša ir žiedadulkių koncentracija Vilniaus mieste.
„LIFE GreenMe5“ siekia pokyčių penkiose srityse: oro ir triukšmo taršos mažinimo, biologinės įvairovės skatinimo, vandens išteklių valdymo ir žiedinės ekonomikos skatinimo. Be Vilniaus projekte dalyvauja Ispanijos, Italijos, Švedijos miestų administracijos. Kiekviena iš jų pasirinkusi atlikti kokius nors pokyčius vienoje iš penkių minėtų veiklos sričių.
Projekto įgyvendinimui yra skirtas ES LIFE programos finansavimas. Viso projekto vertė yra 257,6 tūkst. iš kurių 60 proc. – ES lėšos. Projekto kofinansavimui yra skirta 100 tūkst. Eur pagal LR Aplinkos ministerijos „Bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Aplinkos ir klimato politikos programos (LIFE) projektams tvarką“. Projekto trukmė – ketveri metai.
Daugiau informacijos apie projektą: greenme5.vilnius.lt
Komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Dėl kelio darbų sostinės Kalvarijų gatvėje – papildomi eismo pasikeitimai
Vykstant nuotekų tinklo projekto įgyvendinimui Kalvarijų gatvėje, nuo spalio 14 d. (pirmadienio) bus taikomi papildomi eismo pasikeitimai.Vairuotojų prašoma kantrybės ir supratingumo, dėmesingai sekti ženklus, o jei pavyksta – rinktis kitus maršrutus. Nuo pirmadienio darbai bus... ❯❯❯
2024-10-09
Pristatomos naujos Daugiabučių modernizacijos architektūros gairės: visuomenė kviečiama teikti siūlymus
Vilniaus miesto savivaldybė kartu su daugiabučių renovacijos projektus administruojančia įstaiga „Atnaujinkime miestą“ ir „2XJ“ architektais pristato Daugiabučių modernizacijos architektūros gaires. Tikimasi, kad architektų ir renovacijos ekspertų parengta studija ateityje... ❯❯❯
2024-10-02
Vilniaus savivaldybė skiria 6 mln. eurų kiemų atnaujinimui: kaip dalyvauti Kaimynijų programoje?
Nuo spalio mėnesio gyventojai kviečiami teikti paraiškas nemokamai susitvarkyti savo kiemus prie senos statybos daugiabučių. Vilniaus miesto savivaldybė patobulino ankstesnę Kaimynijų teritorijų atnaujinimo programą. Nuo šiol joje dalyvauti bus daug paprasčiau. Per pastaruosius metus... ❯❯❯
2024-09-30
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
Vilnius ruošiasi Tarandės tunelio statybai: projektuojamas jungiamasis kelias
Ilgai laukto Tarandės tunelio projektas stumiasi į priekį. Tunelis planuojamas magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys. Jis padės išspręsti piko metu nuolat susidarančias automobilių spūstis: po darbo iš miesto centro Ukmergės gatve grįžtantys gyventojai išsirikiuoja į ilgą... ❯❯❯
2024-09-16