Svarbi informacija
Norintiems Vilniuje judėti tvariau – daugiau kaip 5 tūkst. alternatyvų automobiliui
Pavasarį į sostinės gatves grįžta dviračiai ir paspirtukai – keliauti po miestą šiomis transporto priemonėmis yra daug patogiau ir tvariau nei automobiliu. Edgaras Stankevičius, JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) judumo ekspertas, primena, kad vilniečiai ir miesto svečiai visada gali pasinaudoti net kelių skirtingų Vilniuje veikiančių dviračių ir paspirtukų dalijimosi platformų paslaugomis.
„Kurdami darniai judantį Vilnių turime galvoti kompleksiškai, todėl skiriame dėmesį ne tik susisiekimo infrastruktūros gerinimui. Viena pagrindinių mūsų veiklos krypčių – užtikrinti, kad kiekvienas kelionėms mieste turėtų galimybę pasirinkti tvarią ir patogią alternatyvą automobiliui. Taip pat siekiame ugdyti mandagaus ir saugaus judėjimo mieste kultūrą“, – sako JUDU judumo ekspertas E. Stankevičius.
Daugiau kaip 5 tūkst. tvarių būdų keliauti
Kartu su sostinėje veikiančiomis dalijimosi platformomis, vilniečių kelionėms iš taško A į tašką B galima pasiūlyti net kelias alternatyvas, pavyzdžiui, trumpam išsinuomoti dviratį arba el. paspirtuką, kurių bendras mieste skaičius šiemet viršys 5 tūkst.
Vilniuje dalijimosi paslaugų platformos kelionėms mieste siūlo beveik 4 tūkst. el. paspirtukų, 200 el. dviračių ir 300 įprastų dviračių. Nuo gegužės mikrojudumo transporto priemonių pasirinkimą papildys ir daugiau nei 1 tūkst. el. dviračių.
Saugioms ir patogioms kelionėms mikrojudumo priemonėmis, šiuo metu Vilniuje taip pat įrengta ir daugiau nei 150 km kokybiškos dviračių infrastruktūros. Praėjusiais metais sostinėje naujai įrengta 11 km dviračių takų, šiemet planuojama įrengti dar 12,5 km dviračių takų.
Senamiestyje galioja specialūs apribojimai el. paspirtukams
Siekiant formuoti darnaus ir saugaus judėjimo kultūrą nuomojamais el. paspirtukais, 2023 m. Vilniaus senamiestyje įvestos papildomos eismą ir saugumą užtikrinančios priemonės.
Senamiestyje ir ant tiltų nuomojamų el. paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 km/h greičiu. Taip pat nuomojamas paspirtukus privaloma palikti tik specialiose stovėjimo vietose, esančiose Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio, Užupio ir Šnipiškių rajonuose. Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse tiek nuomojamiems, tiek privatiems el. paspirtukams ir dviračiams galioja eismą draudžiantys ženklai.
„Visos ribojimo priemonės pirmiausia skirtos saugumui didinti, kad vieni šalia kitų judantys dviračių ir paspirtukų vairuotojai galėtų tai daryti saugiai ir darniai. Taisyklės kartu yra ir augančios bendro transporto priemonių naudojimosi kultūros, kuri vejasi itin sparčiai mieste išpopuliarėjusius paspirtukus, dalis“, – sako JUDU judumo ekspertas E. Stankevičius.
Atkreipia dėmesį į KET taisykles el. paspirtukams
Anot JUDU eksperto, kiekvienas eismo dalyvis privalo žinoti Kelių eismo taisykles (KET). Ypač suklusti turėtų el. paspirtukų vairuotojai, kuriems nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo kelios naujos taisyklės.
„Svarbiausia atminti, kad važiuoti elektriniu paspirtuku leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu. Šaligatviu arba važiuojamąja dalimi leidžiama važiuoti tik kai nėra jau išvardintų kelio elementų. Taip pat privaloma neviršyti maksimalus leistino važiavimo greičio, kuris yra 20 km/h, o važiuojant pro pat pėsčiąjį – ne didesnis kaip 7 km/h“, – pažymi ekspertas.
Verta atkreipti dėmesį ir į naujai galiojantį amžiaus cenzą. Taisyklės numato, jog elektriniais paspirtukais ir kitomis elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis gali naudotis asmenys nuo 16 metų, o nuo 14 metų – tik išklausę mokymo kursą ir turintys mokyklos išduotą pažymėjimą. Važinėjant gyvenamojo namo kieme amžius neribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų vaikus privalo prižiūrėti suaugęs asmuo.
Daugiau Kelių eismo taisyklių el. paspirtukų vairuotojams čia.
Taip pat skaitykite:
Patvirtintos naujos automobilių stovėjimo Vilniuje lengvatos ir įkainiai
Nuo kitų metų liepos 1 d. keisis automobilių statymo Vilniaus mieste politika ir parkavimo zonose taikoma rinkliava. Tokį sprendimą sostinės savivaldybės taryba priėmė siekdama efektyviau reguliuoti stovėjimo vietų užimtumą. Atsižvelgiant į nuolat perpildytas stovėjimo zonas,... ❯❯❯
2024-11-27
Vilniaus senamiestyje patvirtinta mažos taršos zonos riba
Vilniaus savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl mažos taršos zonos nustatymo. Ji sostinėje atsiras vadovaujantis LR alternatyvių degalų įstatymu, pagal kurį didžiųjų miestų ir kurortinės savivaldybės privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. nustatyti mažos taršos... ❯❯❯
2024-11-27
Iš Ukrainos dėl karo pasitraukę užsieniečiai dar metus viešuoju transportu Vilniuje galės važiuoti nemokamai
Vilniaus miesto taryba priėmė sprendimą, pagal kurį užsieniečiams, pasitraukusiems iš Ukrainos, dar metams pratęsta 100 proc. lengvata važiuoti sostinės autobusais ir troleibusais. Lengvata, kuri pirmą kartą įvesta 2022 m. kovą, kai dėl Rusijos sukelto karo iš Ukrainos į... ❯❯❯
2024-11-27
Šiuolaikinio meno pažinimo kelionė „SU-MENĖK“ kviečia dalyvauti šeštąjį kartą!
Prabėgus didžiausioms metų šventėms, laukimo jausmą ne vienam iš mūsų pakeis dilema – o kas toliau? O toliau atsiradusią pošventinį nuobodulį pakeis šiuolaikinio meno projektas „SU-MENĖK“. Paskutinį tamsų žiemos mėnesį vilniečiai ir miesto svečiai leisis atrasti... ❯❯❯
2024-11-22
Pasaulinė viešojo transporto diena: kaip Vilniaus ir pasaulis kuria tvarią judumo ateitį
Lapkričio 10 d. – Pasaulinė viešojo transporto diena, šią dieną verta atkreipti dėmesį į keliavimo būdų svarbą ir pasižvalgyti gerųjų praktikų kituose pasaulio miestuose. Viešojo transporto sistemos pasaulio sostinėse Didžiuosiuose pasaulio miestuose vis daugiau... ❯❯❯
2024-11-11
Tvariam judumui Vilniuje – siūlomi nauji automobilių stovėjimo įkainiai ir lengvatos
Vilniaus miesto savivaldybės taryba ėmėsi svarstyti rinkliavos zonų ir jų apmokestinimo pokyčius. Didelėje dalyje šiuo metu apmokestintų parkavimo vietų užimtumas siekia 85 proc. ir daugiau viso laiko, vairuotojams tenka sukti ratus aplink norimas, bet nuolat užimtas stovėjimo... ❯❯❯
2024-11-06