Svarbi informacija
Sostinės P. Vileišio gatvė – pirmoji tikra dviračių gatvė Lietuvoje
Antakalnio rajone pertvarkyta P. Vileišio gatvė šią gegužę tapo pirmąja Lietuvoje tikra dviračių gatve, kurioje dviratininkai yra lygiaverčiai eismo dalyviai automobiliams. Ši gatvė žymima dviračių gatvės kelio ženklu ir kartu turi pilnavertę infrastruktūrą, pritaikytą dviratininkams, kuri atitinka tokio tipo gatvei keliamus reikalavimus.
Dviračių gatvė – tai naujas formatas, eismo reguliavimo priemonė Lietuvoje, atsiradusi tik 2022 metais. Nors Vilnius dviračių gatves jau turėjo ir iki šiol, tačiau jos nebuvo infrastruktūriškai atspindinčios, tokio tipo gatvėms būdingų principų – pilnai techniškai dviračių gatvės formatas įgyvendintas tik dabar, P. Vileišio gatvėje.
„Išskirtinė šios gatvės infrastruktūra – tiek kairėje, tiek dešinėje gatvės važiuojamosios dalies pusėse – 2 metrų pločio raudonos asfalto juostos – skirtos dviratininkams. Važiuojamosios dalies centre – sukelta trinkelių dangos juosta, atkreipianti vairuotojų dėmesį dėl keliamų vibracijų, jeigu važiuojama didesniu greičiu”, – infrastruktūros elementus vardina Jonas Simutis, JUDU ekspertas.
Rekonstruoti P. Vileišio gatvę į dviračių gatvę nutarta atsižvelgus, jog ši jungtis yra be galo svarbi dviratininkams, tačiau gatvės infrastruktūra buvo visai jiems nedraugiška. Pagal savo kategoriją turėjusi būti rami, iš tiesų, prieš įvykusius pokyčius P. Vileišio gatvė buvo ypač aktyviai naudojama keleivių ir prekių pervežimui.
Naujas gatvės formatas ir kartu taikomi reikalavimai eismo dalyvių judėjimui šia gatve, tikimasi padės sumažinti tranzitu judančių automobilių kiekį ir padidins saugumą bei patogumą judantiems dviračiais.
Kaip vyksta eismas dviračių gatvėse?
Pagrindinis pokytis dviračių gatvėje – automobilių vairuotojai važiuojamąja gatvės dalimi dalinasi su dviratininkais. P. Vileišio gatvėje automobiliai ir toliau gali judėti abejomis kryptimis, tačiau automobilių vairuotojams draudžiama lenkti dviratininkus išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą.
Visiems eismo dalyviams dviračių gatvėse ribojamas greitis – leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 30 km/h greičiu. Dviratininkai gali važiuoti laisvai, nebūtinai viena eile ir m kuo arčiau dešiniojo krašto. Beje, dviračių gatvėse draudžiama stovėti ir statyti automobilį, išskyrus specialiai tam nurodytas vietas.
Skirtingai nei dviratininkams, keliaujantieji automobiliu privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto kaip ir įprastose gatvėse. P. Vileišio dviračių gatvės atveju, vienu ratu važiuoti raudonu asfaltu, kitu – centrinės salelės trinkelių juosta.
Lietuvos miestai skatina judumą dviračiais
Pirmoji Lietuvoje dviračių gatvė, nors ir nekompleksiškai sutvarkyta, buvo M. K. Čiurlionio gatvė Vilniuje. Dviračių gatvės eismo organizavimas Vilniuje taip pat yra taikomas Krokuvos, Z. Sierakausko gatvėse, Lietuvoje šią praktiką taiko ir Palanga, Kretinga bei Klaipėda.
„P. Vileišio dviračių gatvė yra svarbus žingsnis ir naujas atspirties taškas Vilniaus dviračių tinklo plėtroje. Vilniuje sparčiai augant dviratininkų skaičiui, panašiu principu ateityje bus rekonstruojama daugiau gatvių ir taip užpildytos trūkstamos dviračių tinklo spragos. Ten, kur nėra galimybės arba poreikio įrengti dviračių taką, dviračių gatvė padės užtikrinti saugią, patogią ir dviratininkus kviečiančią infrastruktūrą”, – ateities planais dalijasi JUDU atstovas.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Viešojo transporto paslaugomis 2023-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 170 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu pernai įvertino 8,65 balais iš 10, tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2019-ųjų. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą Vilnių.
Taip pat skaitykite:
Dieną be automobilio bus galimybė pasivažinėti legendiniu retro troleibusu
Rugsėjo 16–22 d. Vilniuje ir kituose šalies miestuose jau ne pirmus metus vyksta tarptautinė iniciatyva – Europos judumo savaitė. Šią savaitę vainikuos Diena be automobilio. Rugsėjo 22 d., sekmadienį, vilniečiai ir miesto svečiai ne tik galės nemokamai važinėti viešuoju... ❯❯❯
2024-09-20
JUDU kviečia dalyvauti „Europos judumo savaitės“ veiklose
Europos judumo savaitė – tarptautinė iniciatyva, skirta didinti gyventojų sąmoningumą apie darnų judumą mieste ir keisti jų keliavimo įpročius, skatinant kasdienėms kelionėms kuo dažniau rinktis alternatyvas automobiliams. Kaip ir kasmet ši savaitė vyks rugsėjo... ❯❯❯
2024-09-17
JUDU/Vilniečio korteles nuo šiol galima įsigyti ir papildyti parduotuvėje
JUDU/Vilniečio korteles viešojo transporto keleiviai jau gali nusipirkti ir pasipildyti daugumoje „AIBĖ“ parduotuvių Vilniuje. Šios parduotuvės tampa oficialiu viešojo transporto bilietų platintoju – taip JUDU/Vilniečio kortelių platintojų tinklas išplečiamas dar 12 prekybos... ❯❯❯
2024-09-11
Nauja JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė: pasiruošę naujiems iššūkiams ir galimybėms
JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) turi naują vadovę – nuo rugsėjo 4 d. direktorės pareigas pradeda eiti Loreta Levulytė-Staškevičienė. Įmonės vadovė išrinkta Vilniaus miesto savivaldybės organizuotame viešajame konkurse. „Patogus miestiečių judėjimas yra vienas... ❯❯❯
2024-09-04
Pėsčiųjų infrastruktūra Vilniuje: net 1871 km takų
Vilnius, turintis žaliosios sostinės titulą, gali didžiuotis įspūdinga pėsčiųjų takų infrastruktūra. Bendras pėsčiųjų takų ilgis mieste siekia 1871 km, iš kurių net 1124 km yra geros kokybės atnaujinti takai, o 619 km sudaro šaligatviai su pavieniais trūkumais. 2023 metais... ❯❯❯
2024-09-03
Savaitgalį vyks „Sostinės dienos“ – numatomi eismo ribojimai, keisis viešojo transporto maršrutai
Jau šį savaitgalį, rugpjūčio 30–rugsėjo 1 dienomis, Vilniuje vyks kasmetinis festivalis „Sostinės dienos 2024“. Laukiant didelio susidomėjimo bei siekiant užtikrinti festivalio svečių saugumą, centrinėje miesto dalyje numatyti eismo ribojimai. Taip pat keisis viešojo... ❯❯❯
2024-08-29