Svarbi informacija
Rugsėjį Vilniaus gatvėse vėl suintensyvės eismas: rekomendacijos, kaip išvengti spūsčių ir efektyviai keliauti po miestą
Rugsėjo mėnuo Vilniuje – tai intensyvesnio eismo mieste pradžia. Pasibaigus vasaros atostogoms, sostinės gatvėse automobilių srautai padidėja apie 20–30 proc., todėl natūraliai kyla spūstys. Vilniuje spūstys labiausiai juntamos piko metu ryte 7–9 val. ir vakare 16–19 val. Nors eismo spūsčių rugsėjį išvengti nepavyks, tačiau galima jas sumažinti renkantis alternatyvius kelius ar transporto priemones.
Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g. T. Narbuto g., Oslo g., Pilaitės pr. yra pagrindinėse miesto susisiekimo ašys – per parą jas kerta iki 122 tūkst. transporto priemonių. Šiose gatvėse spūstys ypač išauga ryte ir vakare, kai daugelis vilniečių skuba į darbą ar grįžta namo.
„Juokaujame, kad Vilnius ne guminis ir tą geriausiai suprantame rugsėjį, kai sostinės gatvėse suintensyvėja spūstys. Prognozuojama, kad intensyviausias eismas vyks šiose sostinės gatvėse: Oslo g., Ukmergės g., Geležinio Vilko g., Ozo g., Kalvarijų g., Kareivių g., Olandų g., Pilaitės pr., T. Narbuto g., Ateities g., Antakalnio g., Laisvės pr., Savanorių pr., Nemenčinės pl., Tūkstantmečio g., Antakalnio g., Liepkalnio g., Žirnių g. ir Vakariniame aplinkkelyje“, – vardija JUDU Eismo valdymo centro vadovas Aleksej Apanovič.
„Vilniuje veikiančios adaptyvios eismo valdymo sistemomis, kurios nuolat maksimaliai optimizuoja eismą ir mažinti spūsčių trukmę. Spūstims didžiausią įtaką gali padaryti gyventojai, kurie pakeitę kelionės įpročius, gali pakeisti ir situaciją sostinės gatvėse”, – papildo JUDU atstovas.
Alternatyvos: viešasis transportas ir mikrojudumas
Vilniečių rudenį laukia ir dar patogesnės kelionės viešuoju transportu. Iki rugsėjo Vilniaus gatvėmis jau riedės 22 nauji troleibusai. Taip pat nuo rugsėjo jau bus galima autobusuose ir troleibusuose bilietą įsigyti bekontakčiais būdais – bankine kortele ar išmaniais įrenginiais. Tai užtikrins greitesnį ir sklandesnį vienkartinių kelionės bilietų viešuoju transportu įsigijimą ir aktyvavimą.
Vilniuje nuo balandžio jau kursuoja naujas maršrutas – 123 elektrinių mažos talpos autobusų maršrutas, kuris gerina susisiekimą vilniečiams ir miesto svečiams, vykstant iš Žemųjų Panerių į centrą, link Lukiškių aikštės. Planuojama, kad nuo rudens ir greitieji autobusai kursuos kiek dažniau.
Dar viena alternatyva automobiliui – judėjimas pėsčiomis ar mikrojudumo priemonėmis (dviračiais, paspirtukais). Darnus keliavimas tampa vis populiaresnis tarp miesto gyventojų, ypač centre. Per šį sezoną mieste atsirado 18 dviračių saugyklų, 475 dviračių stovų, buvo nutiesta 8 kilometrai dviračio takų bei paženklinta kryptinėmis lentelėmis beveik 13 km dviračių trasų. Išaugo ir mikrojudumo dalijimosi transporto priemonių skaičius – šiai dienai vilniečiai gali rinktis beveik 5 tūkst. el. paspirtukų ar dviračių kelionėms mieste.
Pokyčiai miesto gatvėse prisideda prie spūsčių formavimosi
Šiuo metu Vilniaus mieste vyksta kelių svarbių gatvių remonto darbai. Didžiausi eismo sutrikimai prognozuojami Kalvarijų g. atkarpoje nuo Upės–Žvejų sankryžos iki Žalgirio g., Buivydiškių g., Ozo g. dalyje nuo Buivydiškių g. iki Siesikų g. bei Nemenčinės pl. atkarpoje nuo Kairėnų g. iki Vilniaus miesto ribos, kur atliekami ilgalaikiai infrastruktūros darbai.
Rugpjūčio gale–rugsėjo pradžioje numatyti dešiniųjų posūkių pralaidumo didinimo darbai įrengiant sekcijas į dešinę šviesoforais valdomose sankryžose: Ulonų–Apkasų g., Žalgirio–Linkmenų g., Antakalnio–Šilo g., Ukmergės–Bieliūnų g., Nemenčinės–Svajonių g., Kalvarijų–J. Kazlausko g., Verkių–P. Lukšio g.
Rekomendacijos keliaujantiems automobiliu
Statistikos duomenimis, rugsėjo mėnesį eismo srautai Vilniuje išauga apie 20–30%. Tai lemia ne tik mokinių ir studentų grįžimas į sostinę, bet ir naujai atvykusių gyventojų gausa. Todėl itin svarbu planuoti keliones iš anksto ir rinktis patogesnius kelionės būdus.
Esant galimybei rekomenduojama rinktis kelionės laiką ne piko metu, kaskart apsvarstyti kelionę automobiliu ir parkavimosi miesto centre laiką palyginti su kelione viešuoju transportu ar kita judėjimo mieste alternatyva. Dažnai alternatyvos automobiliui piko metu yra greitesnės, o ne piko metu dar ir ženkliai pigesnės.
„Norėdami sumažinti spūsčių riziką ir užtikrinti sklandų eismą, raginame vairuotojus laikytis kelių eismo taisyklių, nes transporto srautų jutikliai tinkamai fiksuoja tik pagal Kelių eismo taisykles važiuojančius eismo srautus. Jeigu transporto priemonė prieš sankryžą sustoja neprivažiavusi STOP linijos, kirtusi STOP liniją arba rikiuodamasi per ištisinę liniją, tai įranga tokios transporto priemonės gali neužfiksuoti, o žalias signalas gali neįsijungti, kol nebus aktyvuotas tas pats arba kitas jutiklis“, – dalinasi JUDU Eismo valdymo centro vadovas.
Primename, kad tiesiogiai susidariusias spūstis ir kelio darbus galite stebėti svetainėje.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Viešojo transporto paslaugomis 2023-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 193,5 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu įvertino 8,65 balais iš 10, tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2015-ųjų. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą Vilnių.
Taip pat skaitykite:
JUDU/Vilniečio korteles nuo šiol galima įsigyti ir papildyti parduotuvėje
JUDU/Vilniečio korteles viešojo transporto keleiviai jau gali nusipirkti ir pasipildyti daugumoje „AIBĖ“ parduotuvių Vilniuje. Šios parduotuvės tampa oficialiu viešojo transporto bilietų platintoju – taip JUDU/Vilniečio kortelių platintojų tinklas išplečiamas dar 12 prekybos... ❯❯❯
2024-09-11
Nauja JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė: pasiruošę naujiems iššūkiams ir galimybėms
JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) turi naują vadovę – nuo rugsėjo 4 d. direktorės pareigas pradeda eiti Loreta Levulytė-Staškevičienė. Įmonės vadovė išrinkta Vilniaus miesto savivaldybės organizuotame viešajame konkurse. „Patogus miestiečių judėjimas yra vienas... ❯❯❯
2024-09-04
Pėsčiųjų infrastruktūra Vilniuje: net 1871 km takų
Vilnius, turintis žaliosios sostinės titulą, gali didžiuotis įspūdinga pėsčiųjų takų infrastruktūra. Bendras pėsčiųjų takų ilgis mieste siekia 1871 km, iš kurių net 1124 km yra geros kokybės atnaujinti takai, o 619 km sudaro šaligatviai su pavieniais trūkumais. 2023 metais... ❯❯❯
2024-09-03
Savaitgalį vyks „Sostinės dienos“ – numatomi eismo ribojimai, keisis viešojo transporto maršrutai
Jau šį savaitgalį, rugpjūčio 30–rugsėjo 1 dienomis, Vilniuje vyks kasmetinis festivalis „Sostinės dienos 2024“. Laukiant didelio susidomėjimo bei siekiant užtikrinti festivalio svečių saugumą, centrinėje miesto dalyje numatyti eismo ribojimai. Taip pat keisis viešojo... ❯❯❯
2024-08-29
Policija vykdė reidą P. Vileišio dviračių gatvėje: buvo fiksuoti pažeidimai
JUDU bendradarbiaudama su policija inicijavo antradienio vakare reidą eismo dalyviams P. Vileišio dviračių gatvėje. Taip siekiama stebėti automobilių vairuotojus – ar jie suteikia pirmumą dviratininkams dviračių gatvėje ir laikosi kitų eismo taisyklių. Reido metu buvo... ❯❯❯
2024-08-22
Daugiau nei 160 km dviračių trasų tinklas Vilniuje plečiasi: kokių pokyčių tikėtis dar šiemet
Šiemet dar tik įpusėjus darbams dviračių trasų tinklas sostinėje pasipildė beveik 8 km, o iki metų galo išaugs iki 15 km. Pagrindinis dviračių trasų tinklas šiemet pasipildys įvairia nauja infrastruktūra: dviračių takais, dviračių gatvėmis, bendrais pėsčiųjų-dviračių... ❯❯❯
2024-08-13