Svarbi informacija
Tvariam judumui Vilniuje – siūlomi nauji automobilių stovėjimo įkainiai ir lengvatos
Vilniaus miesto savivaldybės taryba ėmėsi svarstyti rinkliavos zonų ir jų apmokestinimo pokyčius. Didelėje dalyje šiuo metu apmokestintų parkavimo vietų užimtumas siekia 85 proc. ir daugiau viso laiko, vairuotojams tenka sukti ratus aplink norimas, bet nuolat užimtas stovėjimo vietas, dėl to didėja oro ir triukšmo tarša, kyla papildomos spūstys piko metu. Esamas rinkliavos dydis nepadeda spręsti šios problemos – žaliosios ir geltonosios zonų tarifai nebuvo peržiūrėti ir keisti nuo 2005 metų, o mėlynosios ir raudonosios – nuo 2017 metų. Taigi iš esmės esami mokesčiai už parkavimą nebeatitinka realios ekonominės situacijos ir nemažina stovėjimo vietų užimtumo.
Šiuo metu Vilniuje parkavimo kainos yra vienos prieinamiausių Europos Sąjungoje: pigiausios zonos įkainis yra pats mažiausias tarp ES sostinių, o brangiausios zonos kaina taip pat išlieka viena iš mažiausių (dvigubai mažesnė nei Rygoje ir Taline).
Jei kitame Tarybos posėdyje bus priimtas galutinis sprendimas, planuojama, kad Vilniuje nuo 2025 m. liepos 1 d. įsigalios pakeitimai dėl vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą miesto teritorijoje, skirtingose zonose:
- Mėlynoje zonoje – 2,5 Eur padidinta iki 4,0 Eur už valandą, apmokestinama bus visą parą (24/7);
- Raudonoje zonoje – 1,5 Eur padidinta iki 2,5 Eur už valandą, apmokestinama bus I-VI nuo 8 iki 22 val.;
- Geltonoje zonoje – 0,6 Eur padidinta iki 1,0 Eur už valandą, apmokestinama bus I-V nuo 8 iki 20 val.;
- Žalioje zonoje – 0,3 Eur padidinta iki 0,5 Eur už valandą, apmokestinama bus I-V nuo 8 iki 18 val.
Pokyčiai dėl rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste brendo jau kurį laiką. Pirmiausia, Vilniaus savivaldybės taryba yra patvirtinusi Darnaus judumo planą. Jame keliamas ambicingas tikslas – siekti, kad 2030 metais kelionės automobiliais, viešuoju transportu ir pėsčiomis sudarytų maždaug lygias dalis. Šiuo metu pėsčiomis ir viešuoju transportu kelionės sudaro po maždaug ketvirtadalį visų kelionių mieste, o automobiliu vyksta kas antra gyventojų kelionė. Taigi nepaisant sparčiai tobulinamos pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros ir didinamo viešojo transporto patrauklumo, automobilis vilniečiams, renkantis keliavimo būdą mieste, išlieka pasirinkimu numeris vienas.
Elektroniniai parkavimo leidimai asmenims su negalia
Su automobilių stovėjimo pokyčiais bus įvesti ir elektroniniai leidimai asmenims su negalia, pakeičiant dabartines popierines korteles. Nauji leidimai leis vieną kartą per valandą keisti registruotą automobilio numerį, jie bus galiojantys vienerius metus ir išduodami nemokamai. Šis sprendimas sumažins piktnaudžiavimo galimybes ir leis automatizuoti stovėjimo kontrolę mieste.
Bus suteikta galimybė apmokestinti baltasias zonas
Taip pat planuojama vietinėms bendruomenėms suteikti galimybę apmokestinti stovėjimo vietas kiemuose – baltosiose zonose, taikant 0,2 Eur/val. mokestį. Tai padės gyventojams patogiau naudotis stovėjimo vietomis šalia namų ir sumažins nepageidaujamų automobilių kiekį kiemuose. Gyventojai šioje zonoje galės išsiimti leidimus: pirmas leidimas nieko nekainuos, o antras leidimas per mėnesį kainuotų 6 Eur.
Ši problema ypač aktuali gyventojams, gyvenantiems šalia biurų arba greta mokamų stovėjimo zonų, kur dėl automobilių srautų dažnai trūksta vietų vietiniams gyventojams.
Nauja stovėjimo aikštelėse įkainių nustatymo metodika
Taip pat būtų įvedama nauja automobilių stovėjimo įkainių nustatymo metodika, taikoma visoms SĮ „Susisiekimo paslaugos“ administruojamoms aikštelėms. Nauja metodika leis lanksčiai ir operatyviai reaguoti į aikštelių užimtumo pokyčius. Pavyzdžiui, prie sveikatos įstaigų bus suteikta galimybė valandą stovėti nemokamai, o prie verslo įstaigų – galimybė verslui padengti dalį savo klientų parkavimo išlaidų.
Siūlomi pakeitimai yra Vilniaus ilgalaikės judumo strategijos dalis, kuria siekiama pagerinti gyvenimo kokybę mieste, mažinant transporto srautus miesto centre ir skatinant tvarias judumo priemones.
Supaprastintas stovėjimo mokesčių apmokėjimas automobilių dalijimosi įmonėms
Dalijimosi automobiliais įmonėms siūloma supaprastinti atsiskaitymą už stovėjimą: jos galėtų perduoti transporto priemonių buvimo duomenis savivaldybei, o atsiskaitymas vyktų kas mėnesį. Tai padėtų skaidriau ir lengviau administruoti rinkliavą, prisidedant prie efektyvesnio tvaraus transporto sistemos valdymo.
Komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Taip pat skaitykite:
Vilniuje planuojamos ramaus eismo zonos: saugesnis ir patogesnis judėjimas gyventojams
Vilnius siekia užtikrinti saugesnį ir patogesnį judėjimą mieste – planuojama įvesti net 14 ramaus eismo zonų, eismo sauga bus didinama ir keletoje pavienių gatvių. Projektas skirtas didinti eismo saugumą, skatinti darnų judumą ir pasikeitusiems gyventojų poreikiams pritaikyti... ❯❯❯
2024-12-06
Patvirtintos naujos automobilių stovėjimo Vilniuje lengvatos ir įkainiai
Nuo kitų metų liepos 1 d. keisis automobilių statymo Vilniaus mieste politika ir parkavimo zonose taikoma rinkliava. Tokį sprendimą sostinės savivaldybės taryba priėmė siekdama efektyviau reguliuoti stovėjimo vietų užimtumą. Atsižvelgiant į nuolat perpildytas stovėjimo zonas,... ❯❯❯
2024-11-27
Vilniaus senamiestyje patvirtinta mažos taršos zonos riba
Vilniaus savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl mažos taršos zonos nustatymo. Ji sostinėje atsiras vadovaujantis LR alternatyvių degalų įstatymu, pagal kurį didžiųjų miestų ir kurortinės savivaldybės privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. nustatyti mažos taršos... ❯❯❯
2024-11-27
Iš Ukrainos dėl karo pasitraukę užsieniečiai dar metus viešuoju transportu Vilniuje galės važiuoti nemokamai
Vilniaus miesto taryba priėmė sprendimą, pagal kurį užsieniečiams, pasitraukusiems iš Ukrainos, dar metams pratęsta 100 proc. lengvata važiuoti sostinės autobusais ir troleibusais. Lengvata, kuri pirmą kartą įvesta 2022 m. kovą, kai dėl Rusijos sukelto karo iš Ukrainos į... ❯❯❯
2024-11-27
Šiuolaikinio meno pažinimo kelionė „SU-MENĖK“ kviečia dalyvauti šeštąjį kartą!
Prabėgus didžiausioms metų šventėms, laukimo jausmą ne vienam iš mūsų pakeis dilema – o kas toliau? O toliau atsiradusią pošventinį nuobodulį pakeis šiuolaikinio meno projektas „SU-MENĖK“. Paskutinį tamsų žiemos mėnesį vilniečiai ir miesto svečiai leisis atrasti... ❯❯❯
2024-11-22
Pasaulinė viešojo transporto diena: kaip Vilniaus ir pasaulis kuria tvarią judumo ateitį
Lapkričio 10 d. – Pasaulinė viešojo transporto diena, šią dieną verta atkreipti dėmesį į keliavimo būdų svarbą ir pasižvalgyti gerųjų praktikų kituose pasaulio miestuose. Viešojo transporto sistemos pasaulio sostinėse Didžiuosiuose pasaulio miestuose vis daugiau... ❯❯❯
2024-11-11