Svarbi informacija
Vilniuje planuojamos ramaus eismo zonos: saugesnis ir patogesnis judėjimas gyventojams
Vilnius siekia užtikrinti saugesnį ir patogesnį judėjimą mieste – planuojama įvesti net 14 ramaus eismo zonų, eismo sauga bus didinama ir keletoje pavienių gatvių. Projektas skirtas didinti eismo saugumą, skatinti darnų judumą ir pasikeitusiems gyventojų poreikiams pritaikyti miesto gatves. Šiuo metu projektas yra planavimo stadijoje, o pirmieji rangos darbai numatomi 2026 metais. Sprendimų priėmimo procese kviečiame dalyvauti gyventojus bei vietines bendruomenes – planuojamos dirbtuvės.
Ramaus eismo zonos – tai besijungiančios gatvės, esančios gyvenamųjų namų apsuptyje, kuriose, išnaudojant tą pačią gatvės erdvę, sukuriamas saugesnis ir patogesnis judėjimas visiems eismo dalyviams. Automobilių eismas organizuojamas saugiu 20–30 km/val. greičiu, kur dviratininkai gali judėti bendrame sraute su transportu, o pėstieji jaustis saugūs ir matomi visų eismo dalyvių.
Vilnius siekia pertvarkyti sovietmečiu įrengtas gatves – pritaikant jas pagal pasikeitusius gyventojų poreikius. Į pertvarkymo procesą ketinama įtraukti pačius gyventojus bei suinteresuotas grupes.
Pagal sovietinius gatvių tiesimo standartus įrengtos gatvės neatitinka šių dienų poreikių – jos skirtos tik transporto judėjimui, bet nėra tinkamai pritaikytos alternatyviems ir darniems keliavimo būdams, judėjimas jose dažnu atveju nėra patogus ir saugus. Dėl to planuojama šiose gatvėse taikyti ramaus eismo organizavimo principus.
„Esama gatvių erdvė gali būti panaudota želdinių, tvarkingų stovėjimo vietų automobiliams sukūrimui, patogios judėjimo pėsčiomis infrastruktūros gerinimui, saugaus eismo priemonių įvedimui. Šiuo metu kiemai ir juos jungiančios gatvės dažnu atveju yra naudojamos tranzitui, eismo dalyvių matomumas kartais būna itin ribotas, o šaligatviai užstatyti automobiliais. Siekiama, kad įgyvendinus pertvarkymus gatvės aplinka taps saugesnė ir patogesnė visiems eismo dalyviams, bus mažiau oro taršos ir triukšmo. Taip pat gatvių pertvarkymas prisideda prie miesto gatvių desovietizacijos, siekiant šias gatves padaryti gyvybingas ir sudaryti sąlygas jose patogiai keliauti darniais būdais“, – apie projektą pasakoja JUDU ekspertas Edgaras Stankevičius.
Ramaus eismo zonų plėtra numatoma visame mieste, įskaitant ir toliau nuo miesto centro nutolusius gyvenamuosius rajonus kaip Naujoji Vilnia ar Pilaitė. Teritorijos atrinktos vertinant gyventojų, darbo vietų, ugdymo įstaigų skaičių kiekvienoje zonoje, taip pat įskaitinius eismo įvykius per ketverius metus, miesto plėtros planus bei projektų tęstinumą.
Kas pasikeis ramaus eismo zonose gyvenantiems?
Ramaus eismo zonos reikšmingai keis šiose gatvėse gyvenančių žmonių kasdienybę. Pirmiausia, didžiausias dėmesys bus skiriamas saugumo aspektui – šios gatvės taps saugesnės visiems eismo dalyviams: vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams bei kitiems darniai judantiems. Pagerinus matomumo sąlygas, eismo dalyviams bus lengviau laiku pastebėti vieni kitus ir tinkamai sureaguoti.
Laikantis nustatyto 20–30 km/val. greičio apribojimo, automobilio stabdymo kelias yra tris kartus trumpesnis nei, pavyzdžiui, važiuojant 50 km/val. greičiu. Taip pat pagal Švedijoje, Vokietijoje ir Austrijoje atliktus tyrimus, sumažinus greitį nuo 50 km/val. iki 30 km/val., triukšmas vidutiniškai sumažėja 2–4 decibelais (dB).
„Ramaus eismo zonų įvedimo planu siekiama į sprendimų priėmimo procesą įtraukti gyventojus bei vietines bendruomenes, kurioms jų teritorija yra svarbiausia. Gyventojai turės galimybę išreikšti savo nuomonę ir lūkesčius, bei nuspręsti dėl galutinių sprendimų konkrečių gatvių pertvarkymui“, – pasakoja JUDU ekspertas.
Daugiau informacijos apie ramaus eismo gatves: https://judu.lt/ramaus-eismo-zonos/
Taip pat skaitykite:
Laisvės gynėjų dienos renginiai: jų metu bus eismo ribojimų, keisis viešojo transporto judėjimas
Minint 34-ąsias sausio įvykių metines, vienybės simboliais tapusiose Vilniaus vietose vyks tradiciniai minėjimo renginiai. Renginių metu keisis viešojo transporto judėjimas, bus eismo ribojimų. Sausio 11 d., šeštadienį nuo 12 iki 13.30 val. vyks XXXIII tradicinis tarptautinis... ❯❯❯
2025-01-10
Eismo pokyčiai Vilniuje per Kalėdas ir Naujųjų metų naktį
Pasitinkant gražiausias žiemos šventes, JUDU primena, kad šiuo laikotarpiu eismo srautai išauga ne tik rytinėmis, vakarinėmis piko valandomis, bet ir dienos metu – rekomenduojama keliones planuoti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Be to, naujųjų metų naktį viešasis transportas... ❯❯❯
2024-12-20
Patvirtintos naujos automobilių stovėjimo Vilniuje lengvatos ir įkainiai
Nuo kitų metų liepos 1 d. keisis automobilių statymo Vilniaus mieste politika ir parkavimo zonose taikoma rinkliava. Tokį sprendimą sostinės savivaldybės taryba priėmė siekdama efektyviau reguliuoti stovėjimo vietų užimtumą. Atsižvelgiant į nuolat perpildytas stovėjimo zonas,... ❯❯❯
2024-11-27
Vilniaus senamiestyje patvirtinta mažos taršos zonos riba
Vilniaus savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl mažos taršos zonos nustatymo. Ji sostinėje atsiras vadovaujantis LR alternatyvių degalų įstatymu, pagal kurį didžiųjų miestų ir kurortinės savivaldybės privalo ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. nustatyti mažos taršos... ❯❯❯
2024-11-27
Iš Ukrainos dėl karo pasitraukę užsieniečiai dar metus viešuoju transportu Vilniuje galės važiuoti nemokamai
Vilniaus miesto taryba priėmė sprendimą, pagal kurį užsieniečiams, pasitraukusiems iš Ukrainos, dar metams pratęsta 100 proc. lengvata važiuoti sostinės autobusais ir troleibusais. Lengvata, kuri pirmą kartą įvesta 2022 m. kovą, kai dėl Rusijos sukelto karo iš Ukrainos į... ❯❯❯
2024-11-27
Šiuolaikinio meno pažinimo kelionė „SU-MENĖK“ kviečia dalyvauti šeštąjį kartą!
Prabėgus didžiausioms metų šventėms, laukimo jausmą ne vienam iš mūsų pakeis dilema – o kas toliau? O toliau atsiradusią pošventinį nuobodulį pakeis šiuolaikinio meno projektas „SU-MENĖK“. Paskutinį tamsų žiemos mėnesį vilniečiai ir miesto svečiai leisis atrasti... ❯❯❯
2024-11-22