Svarbi informacija
Mokytoja A. Michailinaitė: apie projektą, auginantį ne tik vaikų, bet ir pedagogų motyvaciją
Sostinė jau antrus metus stebina pasaulį unikaliu projektu „Vilnius yra mokykla“, paverčiančiu miestą viena didele ugdymo erdve. Pamokos vyksta teismo salėse, miesto tarybos posėdžių kambariuose ar net prie Baltojo tilto rampų. Ši iniciatyva, finansuojama „Bloomberg Philanthropies“ fondo lėšomis, siekia bent 10 proc. tradicinių pamokų perkelti į miesto erdves, taip skatinant moksleivius praktiškai taikyti įgytas žinias, o mokytojus – atrasti naujų ugdymo metodų.
Viena entuziastingiausių projekto dalyvių yra Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos istorijos ir pilietiškumo mokytoja Auksė Michailinaitė – ji ne tik aktyviai prisidėjo prie iniciatyvos vystymo nuo pat jos pradžios, bet taip pat savo netradicinėmis pamokomis jau spėjo sudominti šimtus moksleivių.
Stebi augantį vaikų susidomėjimą ir motyvaciją
Viena sėkmingiausių Auksės kurtų pamokų – ,,Europos miestai: nuo viduramžių iki šiandien“, vykstanti Vilniaus miesto savivaldybės tarybos salėje.
„Ši integruota pamoka yra ypatinga tuo, kad joje susijungia net kelios disciplinos – istorija, matematika ir anglų kalba. Tai suteikia mokiniams galimybę į istorijos procesus įsigilinti per skirtingų mokslų prizmę“, – pasakoja mokytoja.
Dar viena unikali iniciatyva – klasės seniūnų rinkimų organizavimas Vilniaus miesto savivaldybėje. Pasak pedagogės, ši pamoka padeda mokiniams geriau suvokti pilietiškumo svarbą bei praktiškai patirti demokratinius procesus.
,,Apskritai Vilnius savo turtinga istorija ir kūltūriniais objektais yra itin dėkingas miestas tokiems projektams. Nors vilniečiai vaikai, lyginant su kitų regionų, rodos, yra viskuo persisotinę, bet iš tikrųjų tas išėjimas į kitas erdves juos labai motyvuoja ir skatina pasidomėti daugiau, neretai pratęsti diskusijas ir pasibaigus pamokai. Kai išgirsti vaikų klausimą: ,,Mokytoja, o kada vėl turėsime tokią pamoką?“, supranti, kad jiems tokios pamokos tikrai yra daug įdomesnės nei tradicinės“, – sako A. Michailinaitė.
Itin vertinga profesinė patirtis
Pasak jos, projektas yra naudingas ne tik mokiniams, bet taip pat suteikia didelę naudą ir mokytojams.
,,Kartais gyvenime ateina tokie periodai, kai mokytojams išsenka baterija, jie pavargsta nuo kasdienės rutinos, pritrūksta įkvėpimo. Tad ši iniciatyva yra puiki galimybė pasisemti naujų idėjų, pamatyti, kaip kiti mokytojai dėsto tas pačias temas, kokiu kampu į jas pasižiūri“, – dalijasi ji.
Nors integruotų pamokų kūrimas ir jų įgyvendinimas reikalauja daug laiko ir pastangų, A. Michailinaitės teigimu, tai – itin vertinga profesinė patirtis.
,,Vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo tenka susidurti šio projekto metu, yra tas, kad norint išeiti už mokyklos ribų, neužtenka 45 pamokos minučių. Dažniausiai uždelsiame pamoką prieš ir po, tad nukenčia kiti dalykai. Tačiau čia didelės problemos nėra, kadangi jaučiame didelį mokyklos administracijos palaikymą. Nors žinau, kad yra mokyklų, kur situacija yra priešinga, esu įsitikinusi, kad tai tėra elementarūs požiūrio klausimai – jei mokykla norės dirbti kaip komanda, tai administracija visada palaikys ir rems mokytojus“, – įsitikinusi A. Michailinaitė.
Paklausta, kas ją motyvuoja kurti ir veikti mokinių naudai, pedagogė visų pirma pabrėžia savirealizacijos svarbą: ,,Žmogaus bazinių poreikių piramidėje savirealizacija užima labai svarbią vietą – kai gali save realizuoti, tu ne tik geriau jautiesi, bet ir labiau myli savo darbą, nori daryti daugiau. Taip pat įkvepia entuziastingas mokyklos direktorius, kuris ne tik pats aktyviai dalyvauja įvairiose iniciatyvose, bet į jas skatina įsitraukti ir kolegas. Toks vadovas šalia išties įkvepia ir motyvuoja.“
Šiandien platformoje www.vilniusyramokykla.lt jau įkelta daugiau 600 unikalių pamokų, o prie projekto per dvejus metus jau prisijungė virš 4 tūkst. mokytojų.
Taip pat skaitykite:
Vilnius siekia švietimo lyderystės: kūrybiškas informatikos ugdymas tampa norma
Pasaulio ekonomikos forumo duomenimis, 65 proc. pradinukų ateityje dirbs tokiose technologijų profesijose, kurios šiuo metu dar neegzistuoja. Tam, kad moksleiviai nuo pradinių klasių turėtų galimybę kūrybiškai mokytis aktualios informatikos, pirmiausia tinkamų įrankių reikia... ❯❯❯
2024-12-12
Keičiasi maitinimo įkainiai sostinės ikimokyklinukams ir priešmokyklinukams
Sostinės taryba šiandien pritarė naujiems ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų maitinimo įkainiams. Siekiant parengti tinkamus valgiaraščius ir užtikrinti pilnavertišką bei kokybišką vaikų maitinimą, taip pat atsižvelgiant į infliaciją atsirado poreikis didinti maitinimo... ❯❯❯
2024-11-27
Prie sostinės vicemerų komandos prisijungia V. Mitalas
Trečiadienį Vilniaus miesto taryba pritarė Vytauto Mitalo kandidatūrai į vicemero poziciją. Laisvės frakcijos deleguotas vicemeras kuruos miesto bendrąjį ugdymą, sportą ir sveikatingumą. „Laikai keičiasi, bet pagrindinis miesto tikslas švietime keistis neturi –... ❯❯❯
2024-11-27
Sostinės jaunimui dar daugiau galimybių sportui: atnaujinta 17 mokyklų aikštynų
Beveik 8 tūkst. Vilniaus moksleivių savo mokyklose nuo šiol gali naudotis atnaujinta sporto infrastruktūra - futbolo, krepšinio aikštelėmis, bėgimo takeliais, gimnastikos treniruokliais, interaktyviais įrenginiais, batutais, pusrutuliais, ir rutuliais. Tarp atnaujintų aikštynų –... ❯❯❯
2024-11-26
Architektai kviečiami siūlyti idėjas VGTU inžinerijos licėjaus rekonstrukcijai
Vilniuje ruošiamasi dar vienos mokyklos permainoms – bus iš esmės atnaujinamas VGTU inžinerijos licėjaus pradinio ugdymo skyrius. Vilniaus vystymo kompanija paskelbė viešąjį architektūrinio projekto konkursą, kuriuo kviečia architektus ir projektuotojus siūlyti idėjas, kaip... ❯❯❯
2024-11-20
Apie 2 tūkst. sostinės moksleivių mokosi pagal tarptautinio ugdymo programas
Penkios Vilniaus mokyklos atsidūrė tarp 10 tūkst. mokyklų visuose žemynuose besimokančių pagal Kembridžo programą. Dar šešios mokyklos dėstomiems dalykams pasirinko Tarptautinio bakalaureato programą, taip pat Tarptautinio bakalaureato statuso siekia ir keturi... ❯❯❯
2024-11-19