Edukacinių erdvių naudojimo patirtis apibendrinta konferencijoje „Mokyklų edukacinės erdvės ir ugdymo procesas“

Mokyklų aplinka metai iš metų tampa įdomesnė, gyvesnė, originalesnė – joje kuriamos edukacinės erdvės(EE) keičia mokyklų vidaus ir lauko aplinką, kuri tampa svarbia ugdymo proceso dalimi. 2020 metų Nacionalinio mokyklų edukacinių erdvių konkurso rezultatai įrodė, kad įvyko proveržis edukacinių erdvių kūrime. Konkurso II ture dėl geriausiai mūsų šalyje EE kuriančių ir naudojančių ugdymo procese mokyklų vardo varžėsi 80 mokyklų. Nugalėtojomis tapo 30 mokyklų. Konkurse dalyvavo ir Vilniaus miesto švietimo įstaiga – Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelis-darželis, kuris tapo viena iš įstaigų-nugalėtojų B grupėje.

Konkurso rezultatams aptarti ir nugalėtojams apdovanoti spalio 15 dieną įvyko konferencija „Mokyklų edukacinės erdvės ir ugdymo procesas“. Konferencija dėl viruso pandemijos vyko nuotoliniu būdu, jos iniciatorius Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, organizatoriai – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras ir Vilniaus universiteto botanikos sodas. Dalyvavo per 200 dalyvių iš įvairių šalies švietimo įstaigų.

Konferencijoje pranešimus pristatė  edukacinių erdvių kūrėjai dirbantys skirtingų tipų ugdymo įstaigose. Savo patirtimi ir idėjomis pasidalino net 24 pranešėjai iš visos Lietuvos.

Mokyklų edukacinių erdvių gerąją patirtį apibendrino Vilniaus miesto savivaldybės ekologė, Vilniaus kolegijos docentė dr. Ona Motiejūnaitė. Ji edukacinių erdvių naudojimą ugdymo procese įvardijo geriausiu procesu, lyginant kas šiuo metu vyksta švietimo sistemoje: „Tai deimančiukai švietimo sistemos karūnoje“. Pranešėja vaizdžiai parodė daug edukacinių erdvių infrastruktūros, planavimo, teminės įvairovės pavyzdžių. Atskiras temines erdves kuruoja už jas atsakingi pedagogai, visa bendruomenė sudaro veiklų EE tvarkaraščius. Akcentavo, kad dar yra sričių, kuriose neišnaudotos galimybės veikti: geografinės, mineralų ir uolienų, meteorologinės, fizikinės, Fibonačio skaičių ir auksinės taisyklės gamtoje atradimo, kraštovaizdžio tyrimo ir kitos erdvės. EE pristatymas ir jų naudojimo gerosios patirties sklaida įstaigų interneto puslapiuose taip pat tobulinama ir plėtojamas EE sritis. Didžiausia EE įvairovė sukurta vaikų darželių aplinkoje. Tai vertinga investicija į ateitį. Tačiau mokyklų EE dar skurdokos.

Nors ir nuotoliniu būdu, tačiau nuoširdžiai buvo pasveikintos visų mokyklų, konkurso nugalėtojų ir nominantų, bendruomenės. Dovanos, nugalėtojų diplomai (lentelės) į mokyklas iškeliavo paštu.

Mokyklų edukacinių erdvių projektas peraugo į judėjimą, susikūrė visa edukacinių erdvių bendruomenė, besidalijanti idėjomis, bendraujanti, kurianti Lietuvai.

Pranešimai internete apie edukacines erdves:

https://www.youtube.com/watch?v=dBwUATV4jck :

https://www.svietimonaujienos.lt/konferencijoje-mokyklu-edukacines-erdves-ir-ugdymo-procesas-edukaciniu-erdviu-kurimo-aktualijos-ir-geroji-mokyklu-patirtis/

https://www.emokykla.lt/bendrasis/pradzia/konferencija-mokyklu-edukacines-erdves-ir-ugdymo-procesas-trumpieji-pranesimai/42896

https://www.youtube.com/watch?v=tjhkbEEdfHo

https://aplinka.vilnius.lt/konferencijoje-mokyklu-edukacines-erdves-ir-ugdymo-procesas-dalintasi-originaliomis-idejomis-ir-geraja-edukaciniu-erdviu-naudojimo-patirtimi/ 

Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyris