Svarbi informacija
Konferencijoje „Mažasis gamtos tyrinėtojas“ pedagogės dalijosi vaikų ugdymo(si) gamtoje patirtimi
2024 metais Vilniaus lopšelio-darželio „Vėrinėlis“ bendruomenė įgyvendina Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą „Mažasis gamtos tyrinėtojas“. Lapkričio 6 dieną organizavo projekto baigiamąjį renginį – konferenciją „Mažasis gamtos tyrinėtojas“. Konferencijos organizavimą koordinavo Vilniaus lopšelio-darželio „Vėrinėlis“ direktorės pavaduotoja ugdymui Emilija Navaitė, socialinė pedagogė Viktorija Paškevič. Konferencijos partneris – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto aplinkos skyriaus Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyris.
Konferencijos programa: Konferencijos MAŽASIS GAMTOS TYRINĖTOJAS programa
Konferencijos dalyvius pasveikino „Vėrinėlio“ direktorė ir Vilniaus miesto savivaldybės administracijos ekologė doc. dr. Ona Motiejūnaitė, kuri įteikė „Vėrinėlio“ bendruomenei padėką už sėkmingą aplinkosauginio projekto vykdymą ir metodinių leidinių, pasidžiaugė pedagogų kūrybingumu ugdant savo mokinių gamtamokslinę kompetenciją, palinkėjo konferencijos dalyviams naujų idėjų ir jų įgyvendinimo savo įstaigose. Konferencijos dalyviams buvo pristatyta 12 pranešimų. Pedagogės dalijosi vaikų ugdymo(si) proceso organizavimo efektyviais metodais, pristatė savo patirtis mokantis gamtoje ir iš gamtos, parengtas metodines priemones.
Pedagogės Reda Salickaitė ir Liucina Adamovič (Vilniaus l/d „Vėrinėlis “) pristatė parengtą metodinį leidinį (užduotys 5-6 metų vaikams). Knygelėje pateiktos užduotys skatina vaiką domėtis gyvąja gamta, ją tyrinėti ir atrasti, lavina vaikų įgūdžius gamtamokslinėje srityje ir atsakingą požiūrį į aplinką, lavina pastabumą, dėmesingumą, kruopštumą, atmintį, suvokimą, matematinius ir skaičiavimo gebėjimus bei sakytinę, rašytinę kalbą. Leidinys įteiktas visiems konferencijos dalyviams. Jį galima rasti ir atsisiųsti internete: https://vilnius.lt/wp-content/uploads/2024/09/As-gamtos-seklys.pdf .
Lina Radžiūtė-Poguda (Vilniaus Salininkų lopšelis-darželis) pranešime „Ruduo per mikroskopą“ dalijosi patirtimi kaip gamtos tyrimams naudoja mikroskopą. Vaikai mėgsta stebėti mikropasaulį, jie patiria atradimo džiaugsmą stebėdami objektus, kurių paprasta akimi negali net įžiūrėti. Ši veikla skatina vaikus atidžiau stebėti gamtą, plečia jų gamtos pažinimo akiratį, ugdo jaunojo tyrėjo įgūdžius.
Džiaugiamės Vilniuje sulaukę viešnios iš Kauno. Pedagogė Diana Lukošenkinienė (Kauno l/d „Vyturėlis“) pasidalijo patirtimi kaip taiko STEAM ugdymo strategiją vaikų aplinkos pažinimui. Aptarė kaip gamtoje ir iš gamtos mokytis matematikos, gamtos mokslų, kalbų ir kitų dalykų taikant STEAM metodą.
Oksana Kananavičienė ir Vaida Bureikienė (Vilniaus l/d „Bitutė“) dalijosi patirtimi kaip ir kur organizuoja vaikų veiklas gamtoje siekiant, kad jie patirtų atradimo džiaugsmą. Pristatė pedagogų kartu su ugdytinių tėveliais sukurtas edukacines erdves darželio aplinkoje.
Jolita Stankevičiūtė (Vilniaus l/d „Aušrelė“) pratęsė pasakojimą apie STEAM metodo naudojimo galimybes vaikų patirtiniam ugdymu(si).
Laima Andrikienė (Vilniaus l/d „Vėrinėlis“) pasidalijo patirtimi ugdymo procese įvairiais būdais naudojant augalus kaip edukacinę priemonę. Visus sudomino Petri lėkštelėse surinkta vaistažolių kolekcija su šalia esančiomis augalų nuotraukomis ir aprašymu.
Anastasija Volotkevičienė ir Gražina Palšaitienė (Vilniaus l/d „Gelvonėlis“) dalijosi edukacinių erdvių kūrimo ir naudojimo ugdymo procese patirtimis, jų įstaigos kiemas tapo atradimų ir tyrinėjimų erdve.
Rita Stunžinienė (Vilniaus l/d „Karuselė”) savo darbe didelį dėmesį skiria vaikų veikloms gamtoje.
Daiva Saladžiuvienė ir Asta Girnienė (Vilniaus l/d „Bitutė“) džiaugsmingai ir optimistiškai pristatė sėkmingą ir visus sudominusį miesto bitininkystės skatinimo projektą „Atvėrus bičių avilio duris”. Juk ne veltui Vilniaus l/d „Bitutė“ ant pastatų stogo įrengti aviliai ir populiarinama bitininkystė. Įrengtų vaizdo kamerų dėka galima nuolat stebėti bitučių gyvenimą. Darželio aplinkoje bitutėms įrengtos žydinčios „ganyklos“, auginama daug įvairių augalų. Ši veikla yra išskirtinė, dar retai vykdoma darželiuose, tačiau čia ji labai pasiteisino. Visa bendruomenė susipažino su bitėmis, jų sandara ir gyvenimo būdu, avilio įrengimu, dabar jau skanauja saldų bitučių medų, sužinojo kokie dar yra bitučių gaminami produktai.
Mažena Mileišo (Vilniaus l/d „Eglutė“) dalijosi patirtimi kaip moko vaikus pastebėti gamtos kūrinius (gamtos meną) ir kaip patiems, naudojant gamtos medžiagas, kurti.
Renata Oleičenko (Vilniaus l/d „Bajorėlis“) pristatė savo darbe sėkmingai naudojamus praktiškus gamtos tyrinėjimo būdus, kurių dėka ugdoma vaikų gamtamokslinė kompetencija.
Viktorija Paškevič ir Zhanna Tseika (Vilniaus l/d „Sveikuolis“) aptarė socialinio ir specialiojo pedagogo bendradarbiavimo galimybes ugdant vaiko emocinius ir socialinius įgūdžius, motyvuojant jį tyrinėti gamtą.
Konferencijos dalyviai susipažino su spalvingais ir įdomiais stendiniais pranešimais, kuriuose taip pat rado sau tinkamų idėjų veiklų gamtoje tobulinimui.
Nuotraukose konferencijos akimirkos.
Konferencijos aptarime pedagogai džiaugėsi galimybe susitikti ir pasidalinti darbo patirtimi, išgirsti naujų idėjų, o jų buvo tikrai nemažai. Ekologė Ona Motiejūnaitė įteikė Vilniaus l/d „Vėrinėlis“ pedagogėms padėkas už turiningą aplinkosauginę veiklą, ypač didelis dėkui direktorės pavaduotojai ugdymui Emilijai Navaitei už aktyvų ir prasmingą vadovavimą aplinkosauginio švietimo projektui „Mažasis gamtos tyrinėtojas“. Atsisveikindami vieni kitiems linkėjo sėkmingo darbo ir tarė Iki kito karto!
Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyris