Konferencijoje „Mokausi iš gamtos“ pedagogai dalijosi vaikų ugdymosi gamtoje patirtimi

Lapkričio 28 dieną  Vilniaus lopšelio-darželio „Pagrandukas“ bendruomenė, vykdydama Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą aplinkosauginio švietimo projektą „Mokausi iš gamtos“, organizavo Respublikinę metodinę  ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų konferenciją, kurioje pedagogai dalijosi gerąja vaikų ugdymo(si) gamtoje, žaliųjų edukacinių erdvių kūrimo ir naudojimo patirtimi.  Konferencija organizuota kartu su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto aplinkos skyriaus Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyriu, renginio globėja – Vilniaus miesto savivaldybės ekologė doc. dr. Ona Motiejūnaitė, partneris – Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetas.

Konferencijos dalyvius pasveikino Vilniaus lopšelio-darželio „Pagrandukas“ direktorė ir savivaldybės vicemerė Donalda Meiželytė.

Sigita Norvilienė ir Virginija Dagilienė, priešmokyklinio ugdymo mokytojos iš Vilniaus lopšelio-darželio „Pilaitukas“, pranešime „Inovatyvus patirtinis ugdymas(is) žaliosiose edukacinėse erdvėse“ pasidalino 2020-2023 metais vykdytų Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamų aplinkosauginio švietimo projektų rezultatais kuriant ir naudojant įstaigos aplinkoje edukacines erdves. Pradėjo kurti edukacines erdves nuo pojūčių takelio, vėliau tyrinėjo vabzdžių pasaulį, įrengė vabzdžių viešbučius, sodino žydinčius augalus, susipažino su medžių įvairove, įkūrė samanų oazę su vandens girdyklėle paukščiams, Draugystės parkelyje pasodino ginkmedį, tulpmedį, magnoliją ir puošmedį, įrengė tyrinėjimų stalelį su įvairiausiais dinozaurais, užveisė vaismedžių ir vaiskrūmių sodelį. Įstaigos teritorijoje įrengta ir spalvinga bibliotekėlė, pakeltose lysvėse žydi aromatiniai, prieskoniniai, vaistiniai augalai. Auga ir 2023 metų edukacinių erdvių augalas – mėta. Yra ir tyrinėjimų, atradimų erdvė. Džiugu, kad projektinė veikla yra naudinga ir padeda tobulinti vaikų ugdymosi procesą ir visos bendruomenės aplinkosauginį raštingumą, prisideda prie jų kompetencijų ugdymų, motyvuoja pedagogus ieškoti vis naujų vaikų ugdymosi gamtoje būdų, naudoti edukacijoms gamtos priemones.

Sonata Kiaulakienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja iš Klaipėdos miesto lopšelio-darželio „Žilvitis“, pristatė aplinkos pažinimo projekto ,,Gamtos atradimai“ veiklas ir patirtis.

Audra Šereikienė, Liucija Kinderienė, ikimokyklinio ugdymo mokytojos iš Klaipėdos miesto lopšelio-darželio „Žilvitis“ ,,Duona ne vėju ateina“ pasidalijo patirtimi kaip su vaikais nagrinėja ir tyrinėja grūdo virsmą javu ir jo kelią iki duonos kepalo ant stalo.

Agnė Makauskienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja iš Vilniaus lopšelio-darželio „Pušynėlis“ pranešime „Žaliųjų edukacinių erdvių metodinės priemonės ir jų panaudojimas“ dalijosi savo kuriamų pažintinių-lavinamųjų žaidimų naudojimo edukacijai galimybėmis. Vaikai mėgsta žaisti naudojant gamtos objektų nuotraukas, piešinius. Žaisdami daug sužino apie įvairiausius augalus, jų savybes.

Lineta Kamašina, priešmokyklinio ugdymo mokytoja iš Vilniaus Vaduvos darželio-mokyklos, pranešime „Mokausi iš gamtos“ pasidalijo veiklų gamtoje su 5-7 metų vaikais patirtimi.

Jolita Andrijauskienė ir Rasa Vencel, Vilniaus lopšelio-darželio „Pagrandukas“ mokytojos dalijosi patirtimi kaip su visa bendruomene kūrė mėtų karalystę (mėta – 2023 metų edukacinių erdvių augalas): sodino įvairių rūšių ir veislių mėtas, stebėjo jų augimą, visais pojūčiais tyrinėjo mėtų savybes, patirtas emocijas ir mėtų stebėjimo rezultatus apibendrino kūrybiniuose darbuose, meninėje veikloje, aptarė mėtų panaudojimo plačias galimybes. Pranešime ,,Margas vabalų pasaulis“ mokytoja Jolita aptarė vaikų atliekamus vabzdžių tyrimus, jų patirtas emocijas, ugdomas kompetencijas.

Gitana Jasionienė ir Živilė Girdijauskienė, Vilniaus lopšelio-darželio „Jovarėlis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos, pranešime „Mažųjų tyrinėtojų atradimai gamtoje“ dalijosi patirtimi įgyvendinant Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamus aplinkosauginio švietimo projektus „Medžių pavėsyje“ ir „Jovarėlio sodas“.

Išsamiai ir informatyviai gėlynus tautinės kultūros vertybių puoselėjimo aspektu aptarė Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto lektorė Kazė Verbickienė.

Pranešime ,,Aš tyrinėju dirvožemį“, Raminta Matijošiūtė, Vilniaus lopšelio-darželio „Pagrandukas“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja, aptarė dirvožemio tyrimo su vaikais metodiką,  vaikų patirtis.

Konferencijos pranešimus apibendrino visuomenės aplinkosauginio švietimo projektų kuratorė, Vilniaus miesto savivaldybės ekologė dr. Ona Motiejūnaitė. Ekologė pasidžiaugė, kad projektinė veikla ženkliai prisideda prie gamtos pažinimo ir tyrimo veiklų, motyvuoja mokytis gamtoje ir iš gamtos, ši veikla plėtojama ir jos dėka mokyklų aplinka tampa patrauklia žaliąja edukacine erdve. Aplinkos turtinimas augalais prisideda prie Vilniaus – žaliosios sostinės įvaizdžio. Padėkojo pedagogams už jų kūrybingą ir profesionalią veiklą, dalijimąsi savo turtinga patirtimi. Akcentavo, kad aplinkosauginis švietimas yra visos aplinkos apsaugos pagrindas, o mažųjų Lietuvos piliečių ekologinio sąmoningumo ugdymas yra ateities aplinkos kokybės  užtikrinimas. Vilniaus lopšelio-darželio „Pagrandukas“ pedagogams, aktyviausiai vykdžiusiems aplinkosauginio švietimo projekto „Mokausi iš gamtos“ veiklas, įteiktos Vilniaus miesto savivaldybės Miesto aplinkos skyriaus vedėjo padėkos, o visai bendruomenei – aplinkosauginiai leidiniai ir žaidimai. Tokie renginiai labai reikalingi, juk kiek naujų idėjų paskleista, tikima, kad  bent viena jų bus įgyvendinta.

Nuotraukoje kelios refleksijos po konferencijos.

Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyris