Svarbi informacija
Kūrybinėse dirbtuvėse statomi viešbučiai vabzdžiams
Vykdydami Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą ,,Sulaikykime žemę – jai žaluma reikalinga“ Vilniaus inžinerijos licėjaus pradinių klasių mokiniai ir mokytojai aktyviai bendradarbiauja su vyresniųjų klasių dalykų mokytojais bei mokiniais. Viena bendradarbiavimo veiklų – vabzdžių viešbučių kūrybinės dirbtuvės.
Vabzdžių namai arba viešbučiai įrengiami parkuose, botanikos soduose, privačiose valdose, kurių tikslas – saugoti biologinę įvairovę, kuri greitai nyksta dėl žmogaus veiklos. Mokiniai per pasaulio pažinimo pamokas sužino, kad vabzdžiai vėdina, purena ir papildo maisto medžiagomis dirvožemį, ardo biologines atliekas, padeda skaidyti senus lapus ir medieną, tad į dirvožemį greičiau patenka organinės ir mineralinės medžiagos.
Pradinukai su technologijų mokytoju Laurynu Dapkevičiumi nutarė savo mokyklos kieme apgyvendinti vabalėlius – įrengti jiems namelius – vabzdžių viešbučius. Šie viešbučiai padės mokiniams geriau susipažinti su vabalų gyvenimu, svarba ir funkcijomis ekosistemose, nes juose tarsi pateikiamas sumažintas vabzdžių gyvenimo gamtoje modelis.
Vabzdžių viešbučiams gaminti mokiniai nešė įvairią gamtinę medžiagą: medžių kaladėles, senus kelmus, šakas, nendres, šiaudus, kankorėžius, lapus, žievę ir pan. Juo įvairesnės šio statinio medžiagos, juo daugiau vabzdžių rūšių bus galima privilioti juose apsigyventi, nes daugelis vabzdžių gyvena tik tam tikros rūšies medienoje. Vadovaudami Lauryno, mokiniai su dideliu entuziazmu ir smalsumu ,,statė“ sandarius vabzdžiams namelius ir nekantraudami laukia juose naujų gyventojų.
Vykdydami šią veiklą mokiniai ne tik tobulino gamtamokslinę kompetenciją, tačiau įgijo ir praktinių įgūdžių.
Vabzdžių viešbučiai ne tik papuošė mokyklos aplinką, bet ir tapo puikia mokomąja priemone mokiniams artimiau pažinti mažuosius gyventojus, tyrinėti juos, sekti jų gyvenimo būdą.
Parengta pagal pradinių klasių mokytojos Mildos Černiauskaitės informaciją.
Aplinkos apsaugos poskyris