Pedagogai aplinkosauginių veiklų ir mokinių gamtamokslinio ugdymo patirtimi dalijosi konferencijoje „Gyvenimas darnioje aplinkoje“

Vilniaus Verkių mokykla-daugiafunkcis centras, įgyvendindamas Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą „Gyvenimas darnioje aplinkoje“, lapkričio 9 dieną organizavo aplinkosauginę konferenciją. Konferencijos globėja: doc. dr. Ona Motiejūnaitė, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto aplinkos skyriaus Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyrio ekologė. Konferencijos partneriai: Vilniaus miesto savivaldybė, Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centras.

Konferencijos tikslas – dalintis patirtimi bei pasiekimais, iššūkiais ir rezultatais, ugdant specialiųjų poreikių turinčius mokinius už klasės, mokyklos teritorijos ribų.

Konferencijoje dalyvavo per 80 pedagogų iš įvairių Lietuvos mokyklų, buvo ir svečių iš Lenkijos. Konferencija vyko nuotoliniu būdu.

Programa

  • Sveikinimo žodis Doc. dr. Ona Motiejūnaitė, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos miesto aplinkos skyriaus aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyrio ekologė. Šarūnas Gerulaitis, Vilniaus Verkių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
  • Patyriminės pamokos kitose erdvėse – raktas į autistiško mokinio kompetencijų plėtojimą. Laimutė Kolpakova, Vaiva Alijauskienė, Kauno Prano Daunio ugdymo centras.
  • Vilniaus miesto kraštovaizdžio tyrimas – rezultatai ir iššūkiai. Asta Sinkevičienė, Irma Ogylbienė, Vilniaus Verkių mokyklos-daugiafunkcis centras.
  • Terapinė mokykla – veikla už klasės sienų. Karolina Pietruszkiewicz, Niepubliczna Terapeutyczna Szkoła Podstawowa Bajka, Lenkija.
  • Mokymasis už mokyklos ribų (Edukacinės išvykos). Veronika Jelenskienė, Svetlana Petkevičienė, Vilniaus Šilo mokykla.
  • Mokyklos kiemo medžiai. Integruota gamtos ugdymo, lietuvių kalbos ir matematikos pamoka. Margarita Ruzgaitė, Kristina Gerulaitytė Greičė, Vilniaus Pavilnio progimnazija
  • Iššūkiai ir realijos. Atviros ugdymosi aplinkos. Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijos atvejis. Kristina Grigaitė-Bliūmienė, Jūratė Valančauskienė, Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazija.
  • Bestuburiai – atradimai mokyklos edukacinėje erdvėje. Jūratė Kvietkauskienė, Ukmergės technologijų ir verslo mokykla (apie pranešimą žiūrėti https://vilnius.lt/lt/aplinkosauga-ir-energetika/zaliuju-edukaciniu-aplinku-ivairove-ir-funkcionalumas-aptarti-konferencijoje-gyvenimas-darnioje-aplinkoje/ ).
  • Konferencijos apibendrinimas.

Lektoriai akcentavo gamtos pažinimo reikšmę mokinių ugdymuisi. Tam, kad mokymo ir mokymosi procesas sėkmingai vyktų, mokiniai mokykloje turi jausti saugūs, jaukiai ir gebantys prisidėti prie bendro mokyklos gyvenimo. Tam didžiulę įtaką turi ugdymosi aplinka, kuri turi būti įvairi ir sukurta tokia, kad mokiniai joje galėtų ne tik mokytis, bet ir ilsėtis. Pranešimuose pedagogai pristatė daug įvairių veiklų gamtoje pavyzdžių, atskleidė žaliųjų edukacinių erdvių kūrimo ir naudojimo reikšmę, demonstravo savo sukurtas metodines priemones. Toks dalijimasis gerąja mokinių ugdymo(si) gamtoje patirtimi padeda pedagogams savo darbe taikyti įvairias mokinių ugdymo metodikas, organizuoti mokiniams patrauklias veiklas, skatinti aplinkosaugos integraciją į įvairius dalykus, skatina pedagogus bendradarbiauti.

Konferencijos akimirkos užfiksuotos nuotraukose.

Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyris