Vilniaus Lazdynų mokyklos bendruomenė organizuoja aplinkosauginius renginius

Vilniaus Lazdynų mokyklos bendruomenė, vykdydama Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą aplinkosauginio švietimo projektą „Mes – gamtos dalis“, spalio mėnesį organizavo gamtos pažinimo, puoselėjimo renginius. Spalio 4 dieną mokykloje organizuotas renginys ,,Gamtos dovanos“. Visa Lazdynų mokyklos bendruomenė (mokiniai, tėvai, mokytojai, mokytojų padėjėjai) prisidėjo prie „gerų darbų gamtai“: organizavo derliaus šventę, kurios metu pristatė parodą iš įvairių gamtos dovanų, mokytojai skaitė paskaitas, kuriose nagrinėjo ekologines problemas, aplinkos taršą, aptarė aplinkosauginio sąmoningumo svarbą. Vyko įvairių dalykų integruotos pamokos: „Kas yra kompostas?“, „Trąšos: jų nauda ir žala“, „Balance is a key“, „Mitybos piramidė“. Visos „gamtos kompozicijos“ po parodos bus tinkamai perrinktos: kai kurios žalios atliekos bus kompostuojamos, o sveiki produktai, tokie kaip cukinijos, moliūgai, morkos, baklažanai – „keliaus į technologijų  kabinetą, kur mokiniai iš jų gamins skanias ir sveikas sriubas bei košes. Informacija apie renginį mokyklos žiniatinklyje: https://www.lazdynumokykla.lt/gamtos-dovanos/.

Spalio 11 dieną Vilniaus Lazdynų mokykloje vyko praktinis seminaras „Žaliojo Vilniaus pažinimas ir puoselėjimas“, kurio metu mokytojai kartu su mokiniais kūrė edukacines erdves mokyklos teritorijoje. Mokyklos kieme įkurta edukacinė erdvė „Dinozaurų zona“, kurioje pasodintos dvi gražios magnolijos. Magnolijos – archajiniai augalai, žydintys stambiais žiedais. Manoma, kad pirmieji žiediniai augalai pradėjo augti Žemėje, kai jos paviršiumi dar vaikščiojo dinozaurai. Mokslininkai ilgai ieškojo pirmųjų žiedinių augalų fosilijų. Buvo rastos 140 milijonų metų žiedo fosilijos. Tačiau koks buvo pirmasis žiedinis augalas tiksliai nežinoma. Mokslininkų viena iš hipotezių – pirmosios gėlės Žemėje žiedas priminė magnolijos žiedą: vienodi žiedlapiai išsidėstė spirale koncentriniais ratais, centre daug kuokelių ir daug piestelių. Mokslininkai, klasifikuodami augalus,  visą žiedinių augalų skyrių pavadino magnolijūnais (Magnoliophyta).

Kitose edukacinėse erdvėse buvo pasodinta: hortenzijų (Hydrangea), tujų (Thuja), araukarija (Araucaria). Kruopščiai puoselėjama edukacinė zona „Lazdynų giraitė“ praturtinta dar vienu gražuoliu lazdynu. Lazdynų giraitėje mokiniams buvo pateikta informacija apie jiems dar neregėtą turkinį lazdyną (Corylus colurna): turkinis lazdynas auga  medžio pavidalu, jis visiškai neduoda atžalų, ilgaamžis, kryžmadulkis, todėl reikia auginti bent kelis medelius. Dera daug ir gausiai. Į turkinį lazdyną galima skiepyti kitų skirtingų veislių lazdynus. Turkinis lazdynas paplitęs Pietryčių Europoje ir Pietvakarių Azijoje, nuo Balkanų per šiaurinę Turkiją iki šiaurės Irano. Mokiniams augalų sodinimo metu buvo skaitoma paskaita apie augalų įvairovę, apie tai, kaip teisingai pasirinkti sodinimo vietą ir laiką.  Aiškinta grunto savybės bei cheminė sudėtis, trąšų naudojimas, augalų laistymo ypatumai. Seminaro metu vyko audringa diskusija apie edukacinių erdvių augalų įvairovę, savybes, jų reikšmę edukacijai. Informacija apie renginį mokyklos žiniatinklyje: https://www.lazdynumokykla.lt/seminaras-zaliojo-vilniaus-pazinimas-ir-puoselejimas-augalu-prie-mokyklos-sodinimas/.

Aplinkos apsaugos programų ir želdinių tvarkymo poskyris