Vilniaus lopšelio-darželio „Pasaka“ bendruomenė dalyvauja 2023 metų Vilniaus miesto švietimo įstaigų žaliųjų edukacinių erdvių konkurse

Vilniaus lopšelio-darželio „Pasaka“ teritorijoje auga daug brandžių medžių, žaliuoja senas sodas prie kurio jau auga ir naujas sodas. Sode auga įvairių rūšių aukštaūgės ir žemaūgės obelys, Rojaus obelis. Sodo erdvė skirta stebėti ir analizuoti įvairiais metų laikais obelų augimo etapus. Bendruomenei rūpi aplinkosaugos tema ugdymo procese. Siekiant tobulinti ugdymo procesą, įstaigos kieme pradedamos kurti edukacinės erdvės motyvuoja vaikus tyrinėti, pažinti, saugoti. Visos žaliosios edukacinės erdvės orientuotos į vaiką. Naudodamiesi penkiais pojūčiais (rega, uoslė, klausa, skonis, lytėjimas) vaikai ugdosi aplinkos pažinimo įgūdžius, plečia gamtos pažinimo kompetencijas Kiekvieną pavasarį darželyje vykdoma edukacinė veikla „Žalioji palangė“. Vaikai kartu su pedagogais sėja daržoves, prieskonines žoleles, vaistažoles. Daigeliams paaugus jie perkeliami į pakeltas lysves. Visą augalo vegetavimo laikotarpį vaikai augalus prižiūri, stebi, analizuoja jų augimo procesą. Augalams subrandinus derlių, vaikai džiaugsmingai skanauja daržoves ir vaisius.

Vaikai kartu su pedagogais sėja daržoves, prieskonines žoleles, vaistažoles. Pakeltose lysvėse kiekvienos grupės vaikai augina daržoves, gėles: raudonėlį, petražoles, mėtas, melisas, rabarbarus, žemuoges, žieminius svogūnus ir kt. Kiekvienais metais auginamų augalų asortimentas tampa vis įvairesnis. Net kelios erdvės skirtos šių metų Vilniaus žaliųjų edukacinių erdvių augalui – mėtai, kurių auginama įvairiausių veislių augalų. Prieskoninių žolelių daržo erdvė suskirstyta į 5 dalis. Kiekvienoje jų auga skirtingos prieskoninės žolelių rūšys. Įstaigos lauko teritorijoje gausu gėlynų. Juose auga pavasarį, vasarą ir rudenį žydinčios gėlės: narcizai, tulpės, krokai, hiacintai, raktažolės, našlaitės, bijūnai, notrelės, alūnės, melsvės, bergenijos, viendienės, šilingės, baltagalvės, serenčiai, didžiažiedės hortenzijos, sibiriniai vilkdalgiai, katilėliai, astrūnai, ylalapiai flioksai, laumenės ir kt. Gėlynuose eksponuojamos augalų kortelės su QR kodais.

Yra vabzdžių pažinimo edukacinė erdvė, kurioje iš antrinių žaliavų pagaminti vabzdžių maketai – maži vabzdžių nameliai. Vabzdžių maketai pagaminti naudojant antrines žaliavas – kavos indelius, kamštelius, užpildas – gamtinės medžiagos (šakelės, kankorėžiai).   Įrengti du vabzdžių namai. Siekiant plėsti vaikų pažintines žinias apie paukščius įstaigos kieme įrengta paukščių stebėjimo erdvė. Paukščiams  iškelti inkilai, Pavasarį, bendradarbiaujant visai bendruomenei, buvo organizuota akcija „Padovanok paukšteliui naujus namus“. Jos metu buvo iškelti inkilai. Vaikai kartu pedagogais  nuolat atlieka inkiluose apsigyvenusių paukščių stebėjimus, aptaria jų rūšis, dydį, gyvenimui reikalingas sąlygas ir kt.  Su paukščių įvairove supažindina stendas.

Darželio lauko teritorijoje įrengtos dvi akmenų edukacinės ekspozicijos.  Pirmojoje vaizduojama gyvatė, kuri padeda lavinti vaikų pusiausvyrą vaikštant akmenimis,   antrojoje – emociukai. Plačiai naudojamas pojūčių takas, lauko virtuvėlė. Vaikai ne tik tyrinėja aplinką, tačiau ją ir tvarko, dalyvauja aplinkos tvarkymo akcijose, rudenį – lapų grėbimo edukacinėje veikloje.

Įstaigos bendruomenė įgyvendina ilgalaikį tęstinį gamtamokslinio ir aplinkosauginio ugdymo projektą „Gamtos saugotojai“

Daug planų pedagogai turi ateičiai. Svarbu, kad yra edukacinių erdvių kūrimo ir naudojimo komanda, kuri dega nekantrumu įgyvendinti savo sumanymus.