Svarbi informacija
Vilniaus lopšelio-darželio „Sveikuolis“ bendruomenė dalyvauja 2023 metų Vilniaus miesto švietimo įstaigų žaliųjų edukacinių erdvių konkurse
Vilniaus lopšelio-darželio „Sveikuolis“ bendruomenė jau ne vienerius metus kuria ir ugdymo procese naudoja edukacines erdves, kurios planingai išdėstytos visoje įstaigos lauko teritorijoje. Daug dėmesio skiriama STEAM veikloms. Šiose erdvėse ugdytiniams yra galimybė pažinti ne tik miško augmeniją, bet ir augalus, augančius namų aplinkoje, dekoratyvinius, vaistinius, aromatinius, prieskoninius augalus, taip pat daržoves: agurkus, pomidorus, papriką ir t.t.
Daržo erdvėje augalai auginami pakeltose lysvėse ir šiltnamyje. Vaikai tyrinėja augalų gyvenimą nuo sėklytės iki sėklytės, nuo sėklytės iki vaisiaus. Prižiūrėdami augalus sužino kokių sąlygų reikia jiems augti, įgyja augalų priežiūros, daržininkystės įgūdžių. Vaistažolių kampelyje vaikai tyrinėja augalus, ruošdamiesi rudens ir žiemos nepalankiems sveikatai orams, degustuodami žolelių arbatas, stiprina organizmą.
Vabzdžių erdvėje vaikai skatinami geriau pažinti skruzdėlių ir kitų vabzdžių gyvenimą (įrengti vabzdžių viešbučiai). Įrengta meteorologinė stotelė skatina vaikus stebėti orus, jų permainas, kaitą, prognozuoti lietų, ieškoti orų pranašų gamtoje. Paukščiams pažinti skirtas informacinis tentas.
Miško erdvėje rudenį galima net grybauti! Ten įkurdinti įvairūs gyvūnai (skulptūrėlės).
Sode auga žemuogės, vaismedžiai, todėl vaikai gali paragauti savo sodo uogų, obuolių ar kriaušių. Vaismedžių sodą pasodinti paskatino projektas „Nuo sėklytės iki obuoliuko“. Šis sodas skirtas vaikų tyrinėjimams. Sodas jau tapo visų vaikų mėgstama vieta, nes čia jiems yra daug veiklų: medelių priežiūra, tyrimai, o taip pat ir poilsis medžių apsuptyje. Eksperimentai, tyrinėjimai, kūrybiniai sumanymai, įvairūs žaidimai, spontaniškos veiklos ir priemonių įvairovė leidžia kiekvienam vaikui patirti atradimo džiaugsmą bei sėkmę. Geros emocijos ir laisvė veikti bei kurti – svarbiausia, kas leidžia sėkmingai mokytis ir pažinti, suprasti, nes kokybiškų STEAM veiklų rezultatai yra pažintiniai ir emociniai. Įstaigos vidaus patalpoje ir kieme puoselėjamos edukacinės lauko erdvės „Daržas“ ir „Sodas“ yra pritaikytos patirtinei vaikų veiklai.
Dar viena aplinkosauginė veikla – vaikų supažindinimas su atliekų rūšiavimu ir tvarkymu. Atliekų tvarkymo konteineriai įrengti darželio patalpose. Vaikai veiklos metu supažindinami su žiedine ekonomika, sužino kodėl svarbu rūšiuoti atliekas ir kaip tai reikia daryti teisingai. Praktinių užsiėmimų metu vaikai rūšiuoja atliekas į spalvotus atliekų rūšiavimo konteineriukus. Organizuojamos parodos ir konkursai, kuriems eksponatai kuriami naudojant atliekas ir gamtinę medžiagą, pasitelkiant STEAM metodus. Didelio dėmesio sulaukė robotų paroda iš atliekų.
Įstaigos pedagogai parengė ir išleido metodinę priemonę „STE(A)M ikimokykliniame ugdyme“. Netrukus dienos šviesą išvys ir antroji knygelė su tyrimų ir žaidimų bei ugdomųjų veiklų aprašymais ir patarimais. Artimiausiu metu planuojama įsigyti ir darželio žaliąsias erdves praturtinti vaikų aplinkos pažinimui skirtais tentais.
Ikimokyklinio ugdymo poreikiai bei lūkesčiai ugdymo kokybei nuolat auga, todėl nuolat ieškoma naujų ugdymo organizavimo modelių, papildančių įprastinį ugdymo procesą. STEAM programoje daug dėmesio skiriama ne tik pojūčiams lavinti – gebėjimui klausytis, stebėti, liesti, ragauti, uostyti, bet ir mokėjimui atsipalaiduoti. Todėl žaliosios edukacinės erdvės yra dinamiškos. Apie edukacines erdves įstaigos interneto puslapyje: Žaliosios edukacinės erdvės darželyje – Vilniaus lopšelis-darželis „Sveikuolis“ (vilniaussveikuolis.lt).