Vilniaus lopšelis-darželis „Žolynas“ dalyvauja 2023 metų Vilniaus miesto švietimo įstaigų žaliųjų edukacinių erdvių konkurse

Vilniaus lopšelį-darželį „Žolynas“ supa nuostabi gamta: kalvotas reljefas, miškas, miško pievelės, darželio teritorijoje ar šalia dažnai galima pamatyti voverių, lapių, stirnų. Įstaiga yra Pavilnių regioninio parko teritorijoje. Todėl vaikams yra puikios galimybės mokytis gamtoje ir iš gamtos. Vaikai ne tik keliauja miško takeliais, tyrinėja miško biologinę įvairovę, tačiau rinkdami ir rūšiuodami šiukšles prisideda prie aplinkos švarinimo. Ypač visos bendruomenės mėgiamas Sapieginės pažintinis-poilsinis takas. Išnaudodami dėkingą geografinę padėtį ir gamtos teikiamas dovanas, darželio bendruomenė savo ugdymo prioritetais pasirinko sveikatos stiprinimą ir ekologinį gamtosauginį vaikų ugdymą.

Įstaigos teritorijoje auginama daug dekoratyvinių augalų. Pavasarį vaikai sėja augalų sėklas, prižiūri daigų augimą, o vėliau augalus persodina lauke į lysves. Gėles sodina į edukacinę erdvę „Auginu bitėms“, daržoves – į erdvės „Eko daržas“ lysves. Yra ir vaistažolių pažinimo kampelis. Vaikai stebi augalų augimo pokyčius, laukia kada išsiskleis žiedai, subręs vaisiai. Pasitelkdami visus pojūčius tyrinėja aromatinius-vaistinius augalus (melisas, mėtas, čiobrelius ir kt.), žoleles džiovina, degustuoja žolelių arbatas. Edukacinėse erdvėse vaikai mokosi pažinti gamtos objektų formas, spalvas ir kitas savybes. Teritorijoje yra žaliųjų atliekų kompostavimo dėžė, vaikai supranta kaip ir kodėl reikia kompostuoti žaliąsias atliekas, kad gaunamos trąšos (kompostas), reikalingos augalų augimui. Auginami vaismedžiai taip pat yra naudojami edukacijai. Vabzdžiams yra įrengtas vabzdžių viešbutis, o paukščiams iškelti inkilai. Sudarytos sąlygos judriai vaikų veiklai. Organizuojami sveikatingumo stiprinimui renginiai. Yra įrengtas Kneipo pojūčių takas.

Iš antrinių žaliavų ir gamtinės medžiagos vaikai kuria koliažus, paveikslus, mandalas, gamina naujus gaminius. Kūrybiniai darbai eksponuojami parodėlėse. Pedagogai didelį dėmesį skiria vaikų gamtamoksliniam, aplinkosauginiam ugdymui, vykdo daug įvairių projektų („Svogūno gyvenimas“, „Žalioji palangė“, „Pempių diena“, „Paukščiai atskrido“, „Gamtos stebėjimas: medžiai ir krūmai, pagaliukų teatras“, „Žolyno žolynas“, „Sveikatiada“ ir kt.), veda pamokėles, kurių metu padeda pažinti gamtą ir suprasti kodėl reikia ją saugoti.

Vaikai yra žingeidūs, nori geriau pažinti gamtą, yra jai neabejingi. Gamtoje vaikai įgyja naujų žinių, patiria daug teigiamų emocijų, formuojasi gamtos tyrėjo ir aplinkosauginius įgūdžius.