Svarbi informacija
Vilniaus senvagės gimnazijos bendruomenė mokosi pažinti, tyrinėti ir saugoti gamtą
Vilniaus senvagės gimnazijos bendruomenė 2020 metais įgyvendino Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą projektą ,,Stebėk, pažink, (iš)saugok“, kurio tikslas skatinti gimnazijos bendruomenę pažinti ir saugoti miesto augalus, ugdyti mokinių ekologinę savimonę ir gamtosauginę kompetenciją; plėtoti gimnazijos bendruomenės, socialinių partnerių informavimą ir švietimą apie miesto augalus, skatinti Vilniaus bendruomenę rūpintis mus supančia aplinka ir suprasti augalų naudą mieste.
Projekto veiklose dalyvavo per 200 gimnazijos mokinių bei dalis jų tėvų. Aktyviai veiklose dalyvavo ir partneriai – Vilniaus Jeruzalės progimnazijos, Vilniaus lopšelio-darželio ,,Pumpurėlis“, Vilniaus lopšelio-darželio ,,Švelnukas“ bendruomenės. Veikloms vykdyti buvo sudarytos darbo grupės.
Ištirta gimnazijos aplinkoje augančių augalų įvairovė. Augalų rūšims nustatyti naudota programėlė „PlantNet“. Mokiniai ir pedagogai išmoko pažinti augalus, parengė metodinę medžiagą, žaidimus-dėliones, aprašus-segtuvus „Augalų dienoraštis“, plakatus „Augalų paslaptys“. Tyrinėdami gamtoje projekto dalyviai rinko gamtinę medžiagą, kurią naudojo kūrybiniams darbams.
Pedagogai pravedė 12 integruotų pamokų, skirtų pažinti gimnaziją supančią augmeniją (dalyvavo 198 mokiniai). Vyko 6 edukacinės pamokos Vilniaus botanikos sode ir 6 pamokos Ozo parke (dalyvavo 152 mokiniai). Projekto partneriai taip pat vykdė augalų tyrimus, rinko gamtinę medžiagą ir organizavo kūrybines dirbtuves. Aktyviai augalus tyrinėjo, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse ir pirmų klasių mokiniai, čia jų kūryba:
Originalūs mokinių sukurti skirtukai knygoms:
Vilniaus lopšelio-darželio „Švelnukas“ ugdytiniai taip pat susipažino su augalais ir jų dalis kūrybingai panaudojo:
Kūrybinių darbų buvo labai daug, geriausi jų eksponuoti net 4 parodose: ,,Augalas ir jo paslaptys“, ,,Rudeninis Medžio rūbas“, ,,Krito lapas rudeninis“, ,,Lapas lape“.
Visuomenės aplinkosauginio švietimo projektas paskatino visą bendruomenę aktyviai domėtis aplinkos tyrimais, aplinkos apsaugos problemomis, jų sprendimo būdais, prisidėjo prie dalyvių ekologinės savimonės ugdymo. Mokytojai dalijasi savo ir mokinių sėkmėmis, metodine medžiaga, pagal kurią gali kūrybinius darbus vykdyti ne tik moksleiviai, bet ir darželių ugdytiniai. Mokiniai tęs savo pasirinkto augalo stebėjimą kitais metų laikais ir pildys metodinę medžiagą, vykdys tyrimus kaip rudens gėrybes galima išsaugoti iki pavasario, bandys daiginti surinktas sėklas, užauginti daigus. Mokiniai bandys išauginti augalus, kuriais bus puošiama gimnazijos teritorija. Ypač svarbu kuo daugiau ir įvairesnių gėlių išsiauginti. Naudodami gamtos mokslo tyrinėjimo priemones stebės augalus visais metų laikais. Mokysis, kaip atlikti kūrybines užduotis naudojant gamtinę medžiagą, ugdysis gamtamokslinę kompetenciją.
Parengta pagal Vilniaus Senvagės gimnazijos informaciją.
Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyris