Svarbi informacija
Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelio-darželio bendruomenė 2022 metais įgyvendino aplinkosauginio švietimo projektą „Gamtai reikia draugų: aplinkosauginis, ekologinis ugdymas vaikų darželyje“
Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelio-darželio bendruomenė sėkmingai įgyvendino Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą 2022 metų programos „Savivaldybei pavaldžių įstaigų aplinkosauginis švietimas“ projektą „Gamtai reikia draugų: aplinkosauginis, ekologinis ugdymas vaikų darželyje“.
Vykdant visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą buvo sukurta naujų edukacinių erdvių ir turtinamos jau esamos įsigyjant priemonių edukacijai, plėtojant edukacijų tematiką. Naudojant įstaigoje įkurtas žaliąsias edukacines erdves, buvo formuojami ir ugdomi vaikų gamtotvarkos įgūdžiai, kūrybiškas požiūris į gamtą, tobulinamos pažinimo, komunikavimo, socialinės, asmeninės kompetencijos. Projekto veiklose vaikai gilino žinias apie pelkių susidarymą, pelkių augmeniją. Vaikai turėjo galimybę iš arti susipažindami su samanų, grybų, kerpių įvairove, spanguolėmis, vabzdžiaėdžiais ir kitais augalais. Turtinant edukacinę erdvę „Pelkė“ buvo sudarytos galimybės vaikams būti ne tik stebėtojais, bet aktyviais dalyviais, pajausti atradimo, tyrinėjimo, kūrimo džiaugsmus.
Žaliųjų edukacinių erdvių kūrimas
2022-06/11. Edukacinės erdvės „Grybų ir kerpių karalystėje“ įrengimas, metodinės medžiagos apie grybus ir kerpes parengimas ir jos sklaida. Vykdant aplinkosauginį švietimo projektą „Gamtai reikia draugų: aplinkosauginis ir ekologinis ugdymas vaikų darželyje“ 2022 metais įrengta nauja žalioji edukacinė erdvė „Grybų ir kerpių karalystėje“, kurioje ugdytiniai gali susipažinti su grybų įvairove, sužinoti, kad grybų esti įvairių, ne tik tų, kurie renkami miške, valgomi. Edukacinėje erdvėje galima rasti įvairių grybų vaisiakūnių ir kerpių pavyzdžių. Parengta metodinė medžiaga „Grybų įvairovė“. Iš projekto lėšų įsigyta priemonių edukacijai: briketų su grybiena, grybų auginimo pakuotės, svarstyklės EPZ1270010, dėlionė „Pažink Lietuvos grybus“, žaidimas „Pažink valgomus grybus“, „Renkame grybus. Sudėtis ir atimtis iki 10“, knyga „Lietuvos grybai“, plakatas „Grybai“.
2022-08/11. Edukacinės erdvės „Pelkė“ tobulinimas. Informacinio stendo „Pelkė“ paruošimas ir įrengimas. Dalyvavo visa darželio bendruomenė. Edukacinė erdvė „Pelkė“ buvo papildyta naujais, pelkių augmenijai būdingais, augalais: įvairiomis samanų rūšimis, vabzdžiaėdžiais augalais (saulašarėmis). Šalia edukacinės erdvės įrengtas edukacinis stendas apie pelkes, kuriame pateikta informacija apie pagrindinius pelkių tipus, pelkių susidarymą, pelkių augalus ir pelkių reikšmę ekosistemai.
2022-08-11. Esamų edukacinių erdvių turtinimas. Iš projekto lėšų įsigyta edukacijai priemonių: dėlionė „Surask ir sujunk, medžiai“, vaikiškas sodininko stalas su priedais „Ecoiffier 4290“, žaislinis sodininko vežimėlis su priedais „Ecoiffier 4339EC“, vaikiškas karutis su sodininko įrankiais vaikams „Bosch Gardner Set Klein 2752“ ir kt.
Mokymai, edukacijos, aplinkosauginė ugdomoji veikla
2022-09-22. Išvyka į Riešės plantaciją – pievagrybių auginimo ūkį. Vyko 40 vaikų ir 4 mokytojos. Įmonės vadovas surengė vaikams ir mokytojoms ekskursiją po pievagrybių auginimo vietas. Pirmiausia vaikai pamatė žemių ruošinius, kurie tik atvežti ir jau paruošti pievagrybių auginimui ir išsiaiškino, kokio substrato reikia grybams auginti. Einant toliau vaikus pasitiko intensyvus grybų kvapas, nes lentynose sudėliotoje medžiagoje jau buvo aiškiai matomi prasidėję pievagrybių augimo procesai. Trečiojoje grybų auginimo vietoje vaikus pasitiko ne tik intensyvus grybų kvapas ir drėgmė, bet ir mažulyčiai pievagrybių vaisiakūniai, kurie itin viliojo vaikučius paliesti grybus. Vaikai sužinojo, kad iš grybienos išauga vaisiakūniai, kad itin svarbu stebėti temperatūros ir drėgmės santykį skirtingose augimvietėse, nes tai pagrindiniai dalykai lemiantys sėkmingą pievagrybių augimo procesą. Paskutiniojoje augimvietėje vaikai ir mokytojos gėrėjosi jau užaugusiais pievagrybiais, kurių vaisiakūnai buvo tokio dydžio, kai jau jie renkami išvežimui į parduotuves. Vaikams buvo labai įdomu sužinoti, kad šitie gražuoliai balti grybų vaisiakūniai užauga per 14 d. Tiesa, kartais nutinka visko. Nors laikomasi visų saugumo reikalavimų, būna, kad pievagrybius užpuola ligos, bakterijos, pelėsis ir tenka visą partiją sunaikinti, o augimvietes dezinfekuoti. Vadovas Dangiras taip pat atkreipė dėmesį, kad nurinkus grybus, žemės ruošiniai nėra išmetami – jie naudojami kaip trąša. Riešės grybų plantacijoje.
2022-09-30. Edukacinės veiklos vaikams „Ar galima grybauti namuose?“ (mikroskopiniai grybai namuose, ant maisto produktų). Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelio- darželio „Uosiukų“, „Saulutės“ ir „Žuvyčių“ grupių ugdytiniai sulaukė viešnios iš Gamtos tyrimų centro Augalų patologijos laboratorijos. Doktorantė Dovilė Čepukoit praktinių-pažintinių veiklų metu supažindino vaikus su „kitokiais“ grybais: grybais ant medžių lapų, grybais ant medžių (kempinėmis, pintimis, pintainėmis ir kt.), maisto produktų (pelėsiu, galveniu, pelėjūnu ir kt.), bakterijomis. Praktinių-pažintinių veiklų metu vaikai mikroskopo pagalba stebėjo grybus (pelėsius) ant maisto ir sužinojo apie jų sandaros savitumus, kodėl supelijusio maisto valgyti negalima. Vaikams labiausiai patiko besisukanti centrifuga, kurioje atliktas tyrimas parodė, kad pažeistas pomidoras serga. Vaikams buvo didžiulė naujiena, kad sirgti gali ne tik jie, bet ir aplinkoje esantys objektai. Taip pat ugdytiniai sužinojo, kad ant medžių augantys medžių grybai kenkia medžiams, ant kamienų matome vaisiakūnius, o grybiena tankiai išsiraizgo medžio kamiene ir siurbia iš jo maisto medžiagas. Juodos dėmės ant klevo lapų, pasirodo visai ne dėl grožio ir ne dėl oro taršos. Vaikai sužinojo, kad juodosios dėmelės ant lapų taip pat yra grybai (klevinis žvynokas), atsirandantys ant tų medžių lapų, kurie auga švariame ore ir tai yra oro kokybės bioindikatoriai. Edukacinės veiklos metu buvo skatinamas vaikų noras pažinti grybus, jų įvairovę, prisitaikymą gamtoje, bei jų augimo sąlygas, plėtojami vaikų aplinkosaugos pagrindai.
2022-09/10. 10 pamokėlių apie grybus ir kerpes. Praktinės pažintinės veiklos: „Tokie skirtingi grybai“; „Auginti grybus lengva ir smagu“; „Grybo sandara, sporų atspaudo gaminimas“; „Kodėl reikia saugoti grybus ir kerpes? (pažintis su kerpėmis, kerpių ekologija)“, „Kokias kempines galima rasti miške? (pažintis su kempinėmis, pintimis, pintainėmis ir kt. Metodinės medžiagos parengimas ir jos sklaida. 2022 m. rugsėjo – spalio mėn. dalyvavo 200 vaikų.
Grybų auginimas 1 Grybų auginimas 2 Grybų auginimas Kerpių tyrimas
2022-09. Praktinės-pažintinės veiklos „Auginti grybus lengva ir smagu“. 3 pamokėlės. Veiklų metu vaikai su mokytojų pagalba paneigė mitą, kad grybų galima rasti tik miške arba nusipirkti parduotuvėje. Drauge su mokytojomis vaikai grybus augino grupėse – iš anksto paruoštuose ruošiniuose su grybiena ir ant briketų. Vaikai suprato, kad svarbiausia grybo dalis – grybiena, ant jos išauga vaisiakūniai. Ugdytinių motyvacija, kasdieninė priežiūra, stebėsena, laistymas davė gražių vaisių. Pievagrybių vaisiakūnius, išaugusius ant medžio briketo, vaikai lygino, skaičiavo, matavo (didžiausia pievagrybio kepurėlė siekė apie 7 cm. pločio, iš viso užaugo 9 balti vaisiakūniai).Vaikams itin įdomu stebėti bei tyrinėti, kaip auga baltos spalvos grybai ir kokių sąlygų augti jiems reikia, skatinamas jų smalsumas, noras pažinti, atrasti, išmėginti.
2022-09. Praktinė-pažintinė veikla „Kodėl reikia saugoti grybus ir kerpes?“, 2 pamokėlės priešmokyklinio ugdymo grupių vaikams. Dalyvavo 48 vaikai. Veiklos tikslas buvo supažindinti vaikus su gamtoje esamų kerpių įvairove, jų augimo vietomis ir sąlygomis bei suteikti žinių, kodėl kerpes ir grybus reikia saugoti, kaip reikia grybauti, kad nekenktum gamtai. Buvo skatinamas vaikų domėjimasis mus supančios gamtos turtais, ieškoti patiems kerpių ant medžių, akmenų, sutrūnijusių šakų, jas tyrinėti, skirti spalvas, liesti. Kiekvienam vaikui buvo pateikta keletas kerpių pavyzdžių, kuriuos vaikai apžiūrinėjo lietė, uostė ir pasakojo į ką tai panašu. Vieni sakė, kad panašu į ragus, kiti į samanas, treti įvardijo spalvas, bei bandė kerpes nuimti nuo šakelių. Kiekvienam vaikiu duoti kartono ratai, samanos, lininė virvelė ir turimi kerpių pavyzdžiai. Vaikai samanas dėjo ant kartono ratų ir apvyniojo virvele, kiškis su grupės vaikų mokytoja padėjo vaikams užrišti virveles. Kai visi ratai buvo papuošti kiškis visiems vaikams su karštais klijais suklijavo vaikų turimus kerpių gabaliukus. Vaikai labai noriai įsitraukė į veiklą ir vis kalbėjo kaip jiems tai patinka daryti. Vaikams buvo parodytas filmukas iš laidos „Mokslo sriuba“ ir paprašyta atidžiai pažiūrėti. Po filmuko mokytoja su vaikais žaidė minčių lietų, kurio metu buvo užduodami klausimai: Ką gali su kerpėmis daryti? Kaip kerpės saugomos? Kaip saugomi grybai? Ką galima pagaminti iš kerpių? Veiklos metu buvo ugdomos vaikų aplinkosauginės nuostatos, vertybės, skatinamas kritinis mąstymas, kūrybiškumas.
2022-09. Praktinė veikla „Grybo sandara. Grybo antspaudo gaminimas“. 2 pamokėlės. Dalyvavo 5-6 metų vaikai, dvi ikimokyklinio ugdymo grupės. Veiklų metu vaikai panaudojant projekto metu įsigytus spalvinguosius plakatus apie grybo sandarą susipažino su grybo sandara, pagrindinėmis grybo dalimis. Vaikai sužinojo, kad grybo gniužulas – grybiena yra išaugęs iš sporos, sudarytas iš plonyčių, paprasta akimi neįžiūrimų, dažniausiai išsišakojusių, susipynusių ir išsiraizgiusių, apvalių, pigmentuotų ir blyškių gijelių, vadinamų hifais. Taip pat vaikai susipažino su dažniausiai Lietuvos miškuose randamų grybų pavadinimais ir kaip atrodo jų vaisiakūniai. Vaikams labai įdomu buvo sužinoti kaip taisyklingai grybauti, kad ir kitąmet rastume grybų toje vietoje, kad negalima sugadinti ir išrausti grybų buveinės, kad vaisiakūnio kotelį reikia nupjauti atsargiai prie pat žemės. Veiklų metu buvo ugdomos ne tik pažintinės ir aplinkosauginės vaikų kompetencijos ir žinios, bet ir skatinamas kūrybiškumas – vaikai su mokytojos pagalba, panaudodami pievagrybio kepurėles darė grybo antspaudus.
2022-09. Praktinės-veiklos „Tokie skirtingi grybai“. 2 pamokėlės, 5-6 metų vaikams. Praktinės-pažintinės veiklos tikslas buvo supažindinti vaikus su miško grybais ir jų sandara. Veiklos metu vaikai buvo skatinami domėtis rudens gėrybėmis; atpažinti baravyką, raudonviršį, voveraitę ir musmirę; įvardinti, pažinti ir atskirti grybo sudėtines dalis. Praktinės-pažintinės veiklos metu vaikai klausėsi pasakojimų ir užduočių; mokėsi atskirti spalvas gamtoje ir miške; dalinosi žiniomis apie pažįstamus grybus bei jų savybes; susipažino su grybo sandara; mokėsi kaip teisingai grybauti miške. Kartu su mokytoja vaikai aptarė ką atnešė ateidamas rudenėlis ir susipažino su rudens gėrybėmis – GRYBAIS. Vaikai sužinojo, kad grybas – nėra nei augalas, nei gyvūnas, o esant šiltam orui ir pakankamai drėgmės susiformuoja grybiena ir po samanomis pirmiausiai pasimato kepurėlė, o vėliau- kotelis. Mokytoja Vida vaikams pristatė ugdomąją priemonę apie grybus, o vaikai ją papildė savo pieštais piešinukais grybų tematika. Žinių įtvirtinimui vaikai per interaktyvią lentą stebėjo edukacinį filmuką ,,Operatorius Kipsas grybų šalyje”. O veiklą vainikavo diskusija ir refleksijos, kas naujo apie grybus šiandien buvo sužinota.
2022-10. Praktinė-pažintinė veikla „Kokias kempines galima rasti miške? (pažintis su kempinėmis, pintimis, pintainėmis ir kt. ). 1 pamokėlė 5-6 metų vaikams. Veiklos metu vaikai praplėtė žinias apie pinčių, pintainių, kempinių įvairovę, susipažino su raudonkrašte pintaine, tikraja pintimi, įvairiomis kempinėmis. Vaikai kartu su mokytoja tyrinėjo pinčių ir pintainių vaisiakūnių sandarą. Vėliau ieškojo darželio teritorijoje ant medžių augančių kempinių, pinčių ir pintainių. Po praktinės veiklos, vaikai savo žinias užfiksavo kūrybiniuose darbuose.
2022-10-27. Muzikinis spektaklis „Grybų karas“. Dalyvavo priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai ir 8 pedagogai. „Žilvinėlio“ lopšelio-darželio dramos teatras lopšelio-darželio bendruomenei ir svečiams iš Vilniaus miesto savivaldybės pristatė premjerinį spektaklį „Grybų karas“, kurį režisavo meninio ugdymo pedagogė Jelena Aleknavičienė. Dramos teatras, kurio aktoriais tapo 8 priešmokyklinių grupių ugdytiniai 7 pedagogės ir 1 mokytojų padėjėja sukūrė įspūdingą ir nuotaikingą reginį, dovanojusį ne tik begalę džiugių akimirkų, bet ir parodžiusį vaikams, kad aplinkosauginis ugdymas gali būti itin smagus. Grybų karas.
2022-11-07. Seminaras „Edukacinių erdvių naudojimas vaikų ugdymuisi“. Dalyvavo 20 pedagogų. Seminarą vedė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyrio ekologė, gamtos mokslų daktarė Ona Motiejūnaitė. Seminaras buvo itin produktyvus ir naudingas, pedagogai pasisėmė daug idėjų kaip tobulinti ir kurti naujas žaliąsias edukacines erdves, kad aplinkosauginis ir ekologinis ugdymas vaikams būtų vykdomas kūrybiškai, o įstaigos aplinka taptų įdomia „atversta gamtos knyga“, motyvuojanti pažinti ir saugoti aplinką.
2022-09. Edukacinė veikla apie pelkes ir jų apsaugą įkurtoje edukacinėje erdvėje „Pelkė“. 1 veikla 5-6 metų vaikams. Veiklos metu ugdytiniams suteikiamos žinios pelkes, jų susidarymo ypatumus, pelkių augmeniją, jų naudą, kodėl ir kaip pelkes reikia saugoti. Vaikai kartu su mokytoja gamino pelkės – liūną, pagaminę liesdami ir spausdami stebėjo, kaip jų pelkė liūliuoja. Pelkę „apsodino“ jai būdingais augalais – spanguolėmis, kurių ne tik formą ir spalvą aptarė, bet ir susipažino su skoniu. Vėliau kartu su mokytoja vaikai kalbėjo apie pelkių gyvūniją bei pelkių apsaugą. Mokytoja panaudojo minčių lietaus metodą ir klausė vaikų – kas pirmiausia šauna į galvą, kai pagalvoji kaip galime saugoti pelkes? Atsakymų buvo įvairių: saugoti jų augalėlius, nevaikščioti po pelkes, neskinti spanguolių, nelipti į pelkę it t.t. Mokytoja vaikus supažindino, kad pelkėms didžiausią pavojų kelia jų sausinimas, medžių, krūmų ir nendrių skverbimasis į pelkes, paviršinių vandenų tarša iš žemės ūkio, svetimžemės augalų rūšys. Veiklos metu buvo ugdoma pagarba ir meilė gamtai, suvokimas, kad pelkės yra neatskiriama gamtos dalis – jos teikia prieglobstį daugumai augalų ir gyvūnų bei yra vertinga ekosistema. Vaikai sužinojo, kas pelkėms kelia didžiausią pavojų ir kokios yra jų išsaugojimo galimybės. Pelkės.
2022-11-17/18. Pamokėlės „Vabzdžiaėdžiai augalai“. 2 pamokėlės apie vabzdžiaėdžius augalus 3-4 metų vaikams. Dalyvavo 40 vaikų. Veiklų metu vaikai susipažino su vabzdžiaėdžių augalų savybėmis, kuo ir kaip jie gaudo vabzdžius, kur jie auga, kokia jų įvairovė. Vaikams itin patiko galimybė iš arti pamatyti, susipažinti ir tyrinėti vabzdžiaėdį augalą saulašarę. Veiklos metu vaikai plėtojo žinias apie pelkių augmeniją, prisiminė pagrindinius, žinomiausius augalus augančius joje. Vaikai susipažino su augalų prisitaikymu augti pelkėse, su augalų prisitaikymu – vabzdžių gaudyklių įvairove.
2022-09. Pamokėlės „Kiminai ir kitos samanos“. Ikimokyklinio ugdymo „Berželių“ grupės vaikams rugsėjo mėnesį vyko praktinės-pažintinės veiklos „Kiminai ir kitos samanos“. Viena veikla buvo teorinė, kita praktinė. Veiklų metu ugdytiniai įgijo žinių apie samanų įvairovę, pelkių augmeniją bei dalinosi jau turimomis žiniomis apie apie mišką, medžius, grybus. Veiklų užduotys: susipažinimas su kiminų sandara, jų ypatingomis savybėmis; žinių gilinimas apie kiminus, samanas, pelkes, kitą pelkių augmeniją; žodyno plėtojimas įvedant naujas sąvokas: aukštapelkė, žemapelkė; sąvokų grybai, spanguolės, kiminai, samanos įtvirtinimas. Praktinių-pažintinių veiklų metu vaikams buvo pasakojama apie pelkių augmeniją: aukštapelkėse vyrauja kiminai, o žemapelkėse -–žaliosios samanos. Panaudota paralelė, kad mūsų grupė, kadangi yra antrame aukšte – būtų aukštapelkė, o žemiau pirmame aukšte – būtų žemapelkė. Ugdytiniai supažindinti su kiminais, vyko aptarimas kaip jie atrodo: augalas ypatingas – jis neturi šaknų, todėl auga ne po vieną, o gausiais sąžalynais, kimino stiebas šakojasi ir taip auga aukštyn, plečiasi, ant šakelių išsidėsto smulkūs, lašelio formos lapeliai. Kiminai visu paviršiumi sugeria vandenį, Praktines-pažintines veiklas vainikavo kiminų ir kitų samanų sodinimas edukacinėje erdvėje „Pelkė“, kas vaikams suteikė daugybę džiugių emocijų – jie turi savo pelkę! Pasiraitoję rankoves „Berželių“ grupės ugdytiniai išsijuosę ėmėsi sodinimo darbų, kad darželio „Pelkė“ dar labiau sužaliuotų. Kiminai.
2022-11. Renginiai skirti klimato ir atliekų mažinimo savaitėms paminėti. Lapkričio mėnesį visa darželio bendruomenė buvo pakviesta į akciją „Tvarkau ir saugau aplinką“, kurio metu buvo ugdomas ir plėtojamas visos darželio bendruomenės sąmoningumas naudojant išteklius ir tvarkant atliekas. Kūrybinės dirbtuvės, kurių metu vaikai gamino kalėdinius žaisliukus iš antrinių žaliavų. Šie gaminiai papuoš darželio teritorijoje augančias žaliaskares.
Konferencijos
2022-11-14. Respublikinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų konferencija „Gamtai reikia draugų: aplinkosauginio ir ekologinio ugdymo patirtys vaikų darželyje“. Dalyvavo 85 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai iš įvairių Lietuvos ugdymo įstaigų. Konferencijos metu gerąja patirtimi dalinosi ir pranešimus skaitė pedagogai iš 8 ugdymo įstaigų. Konferencijos vedėja pristatė konferencijos tikslą, pasidžiaugė, kad įstaiga jau šeštus metus iš eilės vykdo visuomenės aplinkosauginio švietimo projektus, pristatė konferencijos svečius. Sveikinimo žodį konferencijos dalyviams tarė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyrio ekologė, gamtos mokslų daktarė Ona Motiejūnaitė. Konferencijos viešnia Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Parazitologinių tyrimų poskyrio parazitologijos specialistė Daiva Veitienė skaitė pranešimą „Kai kurie parazitiniai žmonių helmintai Lietuvoje“. Patirtimis apie aplinkosauginį ir ekologinį ugdymą vaikų darželiuose dalinosi pedagogai. Konferencijos programa 2022-11-14. https://vilnius.lt/lt/aplinkosauga-ir-energetika/konferencijos-gamtai-reikia-draugu-aplinkosauginio-ir-ekologinio-ugdymo-patirtys-vaiku-darzelyje-izvalgos/ .
Konkursai, parodos
2022-10-13. Viktorina „Ką aš žinau apie pelkes?“. Priešmokyklinio ugdymo „Saulutės“ ir „Žuvyčių“ grupių 3 komandų vaikams pedagogė Jolita surengė viktoriną „Ką aš žinau apie pelkes“. Viktorinos pradžioje pedagogė priminė vaikams kas tai yra pelkė, kas jai būdinga, kokie augalai joje auga. Vėliau sumanūs priešmokyklinukai aktyviai dalyvavo atsakinėdami į pateiktus klausimus, dalinosi savo žiniomis apie pelkes pelkių susidarymą, joms būdingą augmeniją bei kodėl pelkes reikia saugoti. Viktorinos metu žaidimo forma buvo gilinamos ir įtvirtinamos žinios apie pelkes, vaikai pasitikrino įgytas žinias apie pelkes, jų augmeniją, reikšmę Žemės ekosistemai. Viktorina
2022-10/11. Kūrybinių darbų paroda „Kaip gražu miške“. Kūrybiniai darbeliai kurti naudojant kerpes, samanas, kempines, pintis, pintaines, šakeles ir kitas gamtines medžiagas. Vyko 2022 m. spalio 18-lapkričio 7 dienomis. Dalyvavo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikai ir jų tėvai, grupių mokytojos. Ugdytiniai ir jų tėveliai buvo itin kūrybingi ir pristatė nuostabius išradingus darbus, kurie džiugino visą lopšelio-darželio bendruomenę. Kūrybingi darbai nugulė į lopšelio-darželio naujosios edukacinės erdvės „Grybų ir kerpių karalystėje“ ekspoziciją.
2022-11. Kūrybinių darbų paroda „Suteik naują gyvenimą“.
Projekto metu buvo atnaujintos, tobulinamos ir įkurtos naujos žaliosios edukacinės erdvės, suteikiančios galimybę kūrybiškiau, inovatyviau ugdyti mažuosius vilniečius. Priemonių įvairovė, kurios buvo įsigytos projekto metu, sudaro galimybes paįvairinti vaikų ugdomąsias veiklas, daugiau dėmesio skirti patyriminiam ugdymuisi, tyrinėjimams, atradimams. Projektinės veiklos praturtino ugdymo procesą, o alternatyvių ugdymo metodų ir priemonių paieška leido kūrybiškiau pažvelgti į aplinkosauginį ir ekologinį ugdymą, sutelkė bendruomenę, skatino aplinkosauginę komunikaciją. Įstaiga dalyvavo 2022 metų Nacionaliniame mokyklų edukacinių erdvių konkurse https://vilnius.lt/lt/aplinkosauga-ir-energetika/nacionaliniame-mokyklu-edukaciniu-erdviu-2022-metu-konkurse-dalyvauja-vilniaus-zilvinelio-lopselis-darzelis/.
Informacija apie vykdomą projektą skelbta Vilniaus miesto savivaldybės informacinėje svetainėje vilnius.lt, įstaigos internetinėje svetainėje www.zilvinelis.lt, stenduose, informuojami tėveliai, nuotraukomis apie veiklas dalinamasi su tėveliais socialinių tinklų grupėse.
2023 metais darželio bendruomenė tęs visuomenės aplinkosauginio švietimo veiklas integruojant jas į kitų metų veiklos planą.
Aplinkos apsaugos ir želdinių tvarkymo poskyris