Arturo Bumšteino ir Gailės Griciūtės kūrinių pagal grafines partitūras pristatymas

Garso menininkai Arturas Bumšteinas ir Gailė Griciūtė lapkritį dalyvavo Kirtimų kultūros centro (KKC) organizuojamoje skaitmeninėje rezidencijoje „On/Off Line“. Dueto kūrybos rezidencijoje ašis – grafinės partitūros.

Arturas ir Gailė rezidencijos metu susitelkė ties garso meno ir performanso formų bei jų santykio su technologijomis tyrimu į pirmą vietą iškeldami garsinės patirties daugialypiškumą ir sukūrė vienas kitam grafines partitūras, pagal kurias pristatys du kūrinius.

Kūriniai bus pristatyti gruodžio 8 d. 20 val. skaitmeniniu formatu – Kirtimų kultūros centro Facebook bei Youtube paskyrose, o vėliau bus nuolat prieinami interneto svetainėje https://kirtimukc.lt/rezidencija/.

Grafinė partitūra – muzikos vaizdavimas naudojant specifinius simbolius, esančius už tradicinės muzikos žymėjimo srities ribų, kuomet vietoj įprastos muzikinės notacijos, kūrinio užrašymui naudojami bet kokie elementai nuo grafinių simbolių iki teksto, fotografijos, skulptūros ar kt.

Pasak rezidencijos kuratorės Indrajos Vaitkūnaitės, „specifiniai grafinės partitūros žymenys sudėlioja akcentus, abstrakčiai nurodo ką ir kaip reikėtų groti, išlaisvindami kūrybingumą tiek muzikos užrašyme, tiek atlikime, bei palikdami daug vietos eksperimentams ir interpretacijai. Grafinė partitūra – tarsi sporto žaidimo taisyklės ar žemėlapis navigacijai, tačiau pats procesas vyksta visiškai laisvai.“

Grafines partitūras kūrė įvairūs menininkai nuo John Cage, Brian Eno, John Zorn iki Jurgio Mačiūno ar net Aphex Twin. Pasak Arturo Bumšteino, į grafinę partitūrą galima žiūrėti kaip į kūrinio „atspirties tašką“.

Kiekvienas garsas oktavoje turi po savo atitikmenį raidyne (A, As, Ais, B, H, Hes, His, C, Ces, Cis ir t.t.). „Savo kūrinyje „Cabbage-head“ aš Gailei sukūriau poemą, kurios kiekviena raidė arba skiemuo atitinka po vieną oktavos natą ir siūlau Gailei sudainuoti šią poemą sinchroniškai pritariant fortepijonu“, – pasakoja Arturas. Įdomu tai, kad nors Arturą grojantį fortepijonu išvysti galima labai retai, būtent jis ir akomponuos Gailei kūrinio „Cabbage-head“ atlikime.

Gailė Griciūtė sukūrė grafinę partitūrą „Dviejų dalių kūriniui“. Gailė teigia: „tai – religinės tematikos koliažas, dviejų dalių kūrinys moliniams švilpukams, osciliatoriui, plokštelėms, sintezatoriui ir elektronikai. Grafinė partitūra sukurta iš instrukcijų ir giesmių fragmentų, religinių scenų, meno kūrinių bei simbolių.“ Pagal Gailės partitūrą Arturas įrašė kūrinį, kuriame galima išgirsti ir pačią Gailę, grojančią fortepijonu.

Arturas Bumšteinas – garso menininkas, kompozitorius, kuratorius, dėstytojas. Jo kūrybinės veiklos teritorija aprėpia konceptualią kompoziciją, eksperimentinę ir elektroakustinę muziką, garso instaliacijas, radijo teatrą, parodas bei performatyvius kūrinius scenai.

Gailė Griciūtė – kompozitorė, garso menininkė, improvizatorė. Pagrindinės Gailės kūrybos sritys – laisvoji improvizacija preparuotu fortepijonu, kompozicija, garso menas. Kūrėja į muziką žiūri kaip į skulptūrą, laike ji jungia įvairias garsines faktūras ir formas.

Arturo Bumšteino ir Gailės Griciūtės rezidencijos metu sukurtų kūrinių virtualus pristatymas vyks gruodžio 8 d., 20 val. Facebook renginyje: https://bit.ly/2VP3Sao

Arturo ir Gailės rezidencija yra Kirtimų kultūros centro vykdomos „On/Off Line“ skaitmeninių rezidencijų programos dalis.

Projektas iš dalies finansuojamas Lietuvos kultūros tarybos