Svarbi informacija
Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas
Informacija atnaujinta: 2024-02-01
DUK dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo
Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas, siekiant nustatyti numatomo teisinio reguliavimo trūkumus, galinčius sudaryti sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai.
Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnis nustato, kad viešojo administravimo subjektas, rengiantis norminio teisės akto projektą, Vyriausybės nustatyta tvarka atlieka šio teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, jeigu teisės aktu numatoma reguliuoti tam tikrus visuomeninius santykius.
- Kokių teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas Vilniaus miesto savivaldybėje? »
Savivaldybėje atliekamas Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus miesto savivaldybės mero potvarkiais ir Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais tvirtinamų norminių teisės aktų projektų (t. y. taisyklių, tvarkų, aprašų ir pan.) antikorupcinis vertinimas.
Norminis administracinis aktas – viešojo administravimo subjekto priimtas daugkartinio taikymo teisės aktas, nustatantis elgesio taisykles, skirtas individualiai neapibrėžtai asmenų grupei.
- Kokius veiksmus turi atlikti teisės akto projekto rengėjas, jeigu reikalingas rengiamo norminio teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas? »
- Teisės akto projekto rengėjas trumpu tarnybiniu raštu per DVS „Avilys“ siunčia gavėjui – Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės vadovei Ramunei Gervickienei prašymą atlikti teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą (prašyme nurodyti vertinamo dokumento DVS „Avilys“ laikinąjį numerį). Tarnybinis raštas turi būti susietas su vertinimui pateiktu teisės akto projektu ir teisės akto projekto lydimaisiais dokumentais.
- Teisės akto projekto rengėjas užtikrina, kad Teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažyma būtų susieta su įvertintu teisės akto projektu ir paskelbta Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje.
- Nepamirškite į vertinamo teisės akto projekto derintojų sąrašą įtraukti Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės vadovę Ramunę Gervickienę.
- Kiek laiko trunka vertinimas? »
Bendruoju atveju vertinimui nustatomas ne trumpesnis negu 5 darbo dienų terminas.
Ne ilgesnis negu 3 darbo dienų terminas nustatomas tik tuo atveju, jeigu dėl nenumatytų aplinkybių teisės aktas turi būti priimtas nedelsiant ir jis nėra didelės (10 ar daugiau puslapių) apimties ir (ar) sudėtingas (nustatantis naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantis).
Antikorupcinis vertinimas atliekamas, vadovaujantis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 (žr. https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/f5fb2df0b02311e39a619f61bf81ad0a/asr), nustatytais terminais.
- Kokiais atvejais atliekamas teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas? »
Vertinimas atliekamas Savivaldybėje rengiamų norminių teisės aktų projektų, atitinkančių bent vieną iš Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytų kriterijų, taip pat Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje nurodytu atveju. Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuoroda:
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.4DBDE27621A2/asr - Kokie teisės aktai numato antikorupcinio teisės aktų projektų vertinimo atlikimo Vilniaus miesto savivaldybėje tvarką? »
Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas (žr. https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.4DBDE27621A2/asr)
Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 (nauja redakcija patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 11) (žr. https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/f5fb2df0b02311e39a619f61bf81ad0a/asr)
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės veiklos reglamentas, patvirtintas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2024 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 30-2636/24 (Darbo grupės veiklos reglamentas).
- Kas atlieka antikorupcinį teisės aktų projektų vertinimą Vilniaus miesto savivaldybėje? »
Savivaldybėje rengiamų norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą atlieka Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės narys (vertintojas). Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės sudėtis patvirtinta Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2024 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 30-2636/24 ( Darbo grupės sudėtis ).
- Kaip įforminamas atliktas teisės akto projekto vertinimas? »
Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas įforminamas, užpildant Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėse nustatytos formos Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymą, kurią pasirašo teisės akto projekto vertintojas.
Tuo atveju, jeigu pastabų dėl teisės akto projekto nėra, pažymą pasirašo tik vertintojas ir perduoda ją per DVS „Avilys“ teisės akto projekto tiesioginiam rengėjui susipažinti ir susieti su vertintu teisės akto projektu.
Tuo atveju, jeigu vertintojas nustato teisės akto projekto trūkumų, galinčių sudaryti prielaidas korupcijai, vertintojas informuoja teisės akto projekto tiesioginį rengėją el. paštu, pateikdamas pastabas ir pasiūlymus atitinkamoje pažymos skiltyje. Teisės akto projekto tiesioginio rengėjo užpildyta pažyma kartu su pataisytu teisės akto projektu pateikiama vertintojui el. paštu, kurią vertintojas įkelia į DVS „Avilys“. Vertintojo ir rengėjo pasirašyta pažyma užregistruojama ir susiejama su vertintu teisės akto projektu.
Antikorupcinio vertinimo pažymos (AVP)
(dokumentai atsisiųsti)
2024 m. »
2023 m. »
2022 m. »
2021 m. »
2020 m. »
2019 m. »
2018 m. »
2016–2017 m. »
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos
Atitikties ir atsparumo skyrius
Konstitucijos pr. 3, LT-09601 Vilnius