Search Icon

Struktūra ir kontaktai

Dažniausiai užduodami klausimai

Pranešti apie problemą mieste

Registracija į darželius ir mokyklas

Gyvenamosios vietos deklaravimas

Dokumento statuso patikrinimas

Miesto ūkio ir transporto departamento įgyvendinti ir įgyvendinami projektai, kuriems skirta ES finansinė parama

1. VILNIAUS SENAMIESČIO PIETINIO APVAŽIAVIMO STATYBA NUO P. VIŠINSKIO G. IKI AUŠROS VARTŲ G.
Įgyvendinimo terminas: 2005-2006 m.
Statybos darbų pradžia: 2005 m. rugsėjis; statybos darbų pabaiga: numatoma 2006 m. rugsėjo 25 d.
Projekto vertė – 23 mln. Lt (skirta finansinė parama – 20,9 mln. Lt)
Projekto tikslas – pagerinti susisiekimo infrastruktūrą ir apsaugoti senamiestį nuo neigiamo transporto poveikio, nutiesti 4 eismo juostų 1,09 km ilgio senamiesčio pietinį apvažiavimą nuo P. Višinskio g. iki Aušros Vartų g.
Objekto aprašymas: Vilniaus senamiesčio apvažiavimas prasideda nuo Aušros Vartų ir Geležinkelio gatvių sankryžos, eina greta geležinkelio ties Lapų ir K. Vanagėlio gatvėmis, kerta Rasų gatvę ir prie žydų genocido memorialinio skvero įsijungs į P. Višinskio gatvę.
Senamiesčio pietinio apvažiavimo trasa

2. XB TRANSPORTO KORIDORIAUS TRŪKSTAMOSIOS GRANDIES STATYBA – VILNIAUS PIETINIS APLINKKELIS
Įgyvendinimo terminas: 2006-2008 m.
Statybos darbų pradžia: numatoma 2006 m. rugsėjį; statybos darbų trukmė: 30 mėnesių.
Projekto vertė – 267 mln. Lt (skirta finansinė parama – 142,9 mln. Lt)
Projekto tikslas – integruoti Vilniaus miesto transporto sistemą į transeuropinį kelių tinklą, sumažinti tranzitinio ir vietinio transporto srautus miesto centre, nutiesti 2,8 km Vilniaus pietinio aplinkkelio trūkstamą grandį nuo Žirnių gatvės iki Lazdynų tilto, rekonstruoti 3,7 km gretutinių gatvių tinklo, pastatyti 380 m estakadą bei 43 m pėsčiųjų ir lengvojo transporto viaduką.
Numatomo Vilniaus pietinio aplinkkelio trasa

3. GELEŽINIO VILKO GATVĖS NUO MOKYKLOS GATVĖS IKI MOLĖTŲ PLENTO STATYBA
Įgyvendinimo terminas: 2006-2008 m.
Statybos darbų pradžia: numatoma 2006 m. spalį; statybos darbų pabaiga: numatoma 2008 m. birželį.
Projekto vertė – 43,8 mln. Lt (skirta finansinė parama – 22,7 mln. Lt)
Projekto tikslas – pagerinti eismo sąlygas šiaurinėje miesto dalyje, įrengti Geležinio Vilko g. tęsinį iki valstybinės reikšmės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena (iki Vilniaus m. ribos).
Objekto aprašymas: bus nutiesta 1,98 km ilgio nauja gatvės atkarpa ir rekonstruota 0,5 km esamų gatvių, pastatytas 68 m ilgio pėsčiųjų viadukas ties Mokyklų g., trijose perėjose įrengtas šviesoforinis valdymas.
Numatoma statybos darbų teritorijos schema

4. DARIAUS IR GIRĖNO G. VIADUKO PER GELEŽINKELĮ SU PRIEIGOMIS REKONSTRUKCIJA
Įgyvendinimo terminas: 2006-2008 m.
Statybos darbų pradžia: numatoma 2006 m. spalį; statybos darbų pabaiga: numatoma 2008 m. gegužę.
Projekto vertė – 31 mln. Lt (skirta finansinė parama – 15,5 mln. Lt)
Projekto tikslas – pagerinti eismo sąlygas, t.y. sumažinti eismo grūstis, avaringumą, vietiniam ir atvykstančiam transportui.
Objekto aprašymas: 116,7 m ilgio Dariaus ir Girėno gatvės viadukas bus rekonstruotas ir praplatintas iki 28,5 m, rekonstruotos ir praplatintos viaduko prieigose esančios Dariaus ir Girėno bei Švitrigailos gatvės, rekonstruota Dariaus ir Girėno bei Pelesos g. sankryža (bendras rekonstruotinų gatvių ilgis – 657 m).
Numatoma rekonstrukcijos darbų teritorijos schema

5. TRANSEUROPINIO TINKLO JUNGTIS – VILNIAUS MIESTO VAKARINIO APLINKKELIO II ETAPAS NR. VP2-5.4-SM-01-V-01-004
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos 2007–2013 metų struktūrinės paramos lėšomis pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“, VP2-5.4-SM-01-V priemonę „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“.

Įgyvendinimo terminas: 2011-2015 m.
Projekto pradžia: 2011 m. liepos 26 d., projekto pabaiga: 2015 m. vasario 27 d.
Projekto vertė – 177,218 mln. Lt (projekto įgyvendinimui skirta 154,222 mln. Lt Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšų ir 12,504 mln. Lt Valstybės biudžeto lėšų)
Projekto aprašymas: įgyvendinant projektą numatoma nutiesti 2,84 km ilgio naują kelią; pastatyti 2 dviejų lygių sankryžas ir 2 viadukus (2 x 46,7 m) ilgio; įrengti įvažas ir nuovažas, sutvarkyti įsijungiančių gatvių (L. Asanavičiūtės g. ir Pilaitės pr.) atkarpas; pastatyti sankirtą su 46,72 m ilgio viaduku ties D. Gerbutavičius g.; pastatyti 48,8 m ilgio pėsčiųjų viaduką ties V. Maciulevičius g.

6. 110 kV ORINĖS ELEKTROS PERDAVIMO LINIJOS PAKEITIMAS KABELINE NUO L. ASANAVIČIŪTĖS IKI OZO G. NR. VP2-4.2-ŪM-03-V-01-001
Projektas finansuojamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 4 prioriteto „Esminė ekonominė infrastruktūra“ priemonę „VP2-4.2-ŪM-03-V Energetikos objektų rekonstravimas ir perkėlimas“.

Įgyvendinimo terminas: 2011-2013 m.
Projekto pradžia: 2011 m. rugsėjo 20 d., projekto pabaiga: 2013 m. lapkričio 1 d.
Projekto įgyvendinimui skirta 49.996 mln. Europos Sąjungos fondų lėšų.
Projekto aprašymas: projekto įgyvendinimo metu planuojama rekonstruoti 12,37 km elektros perdavimo linijų bei atlaisvinti 20,35 ha teritorijos viešajai infrastruktūrai taip padidinant miesto dalies nuo L. Asanavičiūtės g. iki Ozo g. integralumą.

7. GARIŪNŲ GATVĖS REKONSTRUKCIJA NR. VP2-5.4-SM-01-V-01-008

Projektas finansuojamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonę „VP2-5.4-SM-01-V Saugų eisma gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“.

Įgyvendinimo terminas: 2011-2013 m.
Projekto pradžia: 2012 m. lapkričio 10 d., projekto pabaiga: 2013 m. vasario 27 d.
Projekto įgyvendinimui skirta 27.778 mln. Europos Sąjungos fondų lėšų.
Įgyvendinus projektą, rekonstruota ir išplatinta 2.36 km Gariūnų gatvės atkarpa. Sustiprinta ir atnaujinta jos danga, įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, rekonstruota šviesoforinė eismo reguliavimo įranga sankryžoje su Jočionių gatve, įrengta uždara lietaus vandens nuvedimo sistema, rekonstruotas 0,0468 km ilgio viadukas per Titnago gatvę bei įrengtas gatvės apšvietimas.

8. GELEŽINIO VILKO G. NUO A. GOŠTAUTO IKI M. K. ČIURLIONIO G. REKONSTRUKCIJA NR. VP2-4.4-SM-02-R-03-032

Projektas finansuojamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 4 prioriteto „Esminė ekonominė infrastruktūra“ priemonę „VP2-4.4-SM-02-V Savivaldos transporto infrastruktūros modernizavimas ir plėtra“.

Įgyvendinimo terminas: 2012-2014 m.
Projekto pradžia: 2012 m. gegužės 31 d.,  projekto pabaiga: 2014 m. gruodžio 22 d.
Projekto įgyvendinimui skirta 20.051 mln. Europos Sąjungos fondų lėšų.
Projekto aprašymas: rekonstruojant Geležinio Vilko gatvę nuo A.Goštauto g. iki M.K.Čiurlionio g. siekiama rekonstruoti ir modernizuoti miesto gatvių infrastruktūrą, didinti gatvių tinklo pralaidumą, gerinant susisiekimą su užmiesčio keliais, didinti eismo dalyvių saugumą. Projekto įgyvendinimo metu numatoma įrengti 610 m ilgio (ilgis su prietilčiais; konstrukcijos ant kolonų ilgis – 117 m) estakadą sukantiems iš Geležinio Vilko gatvės į A.Goštauto gatvę; išplatinti Geležinio Vilko g. įrengiant lėtėjimo juostą užvažiavimui ant estakados ir greitėjimo juostą įsukantiems į Geležinio Vilko g. iš A.Goštauto g.; rekonstruoti Geležinio Vilko g. atkarpą tarp A. Goštauto ir M.K.Čiurlionio g. ją išplatinant tiek, kiek leidžia esama situacija, įrengiant šaligatvius pėstiesiems bei dviračių takus, rekonstruoti A.Goštauto g. atkarpą, pritaikant ją pajungimui prie estakados.

9. TRANSEUROPINIO TINKLO JUNGTIS – VILNIAUS MIESTO VAKARINIO APLINKKELIO III ETAPAS NR. 06.1.1-TID-V-502-01-0001

Projektas finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-502 priemonę „Miestų aplinkkelių tiesimas“.

2016 m. liepos 13 d. sudaryta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 06.1.1-TID-V-502-01-0001 „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio III etapas“ sutartis

Įgyvendinimo terminas: 2014-2017 m.
Projekto pradžia: 2014 m. sausio 2 d., numatoma projekto pabaiga: 2017 m. lapkričio 30 d.
Projekto vertė – 106,949 mln. Eur. (projekto įgyvendinimui skirta 84,062 mln. Eur. Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Sanglaudos fondo) lėšų).
Projekto aprašymas: įgyvendinus projektą bus nutiestas 5,38 km ilgio 4/6 eismo juostų kelias nuo Sidaronių g./Viršuliškių skg. iki Ukmergės g., įrengti 6 automobiliniai ir 1 pėsčiųjų tiltas, įrengta triukšmą slopinanti sienelė, nutiestas lietaus nuotekų ir gatvės apšvietimo tinklai. Taip pat į kabelines, bus pakeistos kelio tiesimui kliudančios, 110 kV elektros perdavimo oro linijos.

10. VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS APLINKOS ORO KOKYBĖS GERINIMAS NR. 05.6.1-APVA-V-021-01-0005

Projektas finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.6.1-APVA-V-021 priemonę „Aplinkos oro kokybės gerinimas“.

2017 m. birželio 14 d. sudaryta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 05.6.1-APVA-V-021-01-0005 „Vilniaus miesto savivaldybės aplinkos oro kokybės gerinimas“ sutartis. Projektui įgyvendinti skirta 2.565.664,32 Eur Europos Sąjungos lėšų.

Įgyvendinimo terminas: 2017-2019 m.
Projekto pradžia: 2017 m. birželio 14 d., numatoma projekto pabaiga: 2019 m. birželio 14 d.
Projekto vertė – 3,018 mln. Eur.
Projekto aprašymas:

Projekto problema ir poreikis.

Europos didmiesčiuose aplinkos oro kokybės užtikrinimas yra viena iš pagrindinių aplinkosauginių problemų. Oro tarša kietosiomis dalelėmis, tam tikrais laikotarpiais viršija ribines vertes, ir kaip skelbia Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), įtakoja ir padidina kvėpavimo takų, širdies ir kraujagyslių ligų susirgimo riziką. Kietosios dalelės įvardijamos kaip vienas iš pavojingiausių didmiesčių oro teršalų ir, tam tikrais laikotarpiais jų koncentracijoms viršijant teisės aktų nustatytas ribines vertes, įtakoja žmonių sveikatą ir padidina kvėpavimo takų, širdies ir kraujagyslių ligų susirgimo riziką.

Projekto siekiami rezultatai.

Kadangi pastaraisiais metais Vilniaus savivaldybės teritorijoje buvo viršytos kietųjų dalelių koncentracijai nustatytos normos, imantis oro kokybės gerinimo priemonių – aplinkos oro kokybės priemonių valdymo plano, visuomenės informavimo apie galimybes gyventojams prisidėti prie aplinkos oro taršos mažinimo, aplinkos oro kokybės gerinimo ir galimas neatsakingo elgesio pasekmes, tame tarpe ir naujų įsigytų gatvių valymo įrenginių efektyvus panaudojimas, turi užtikrinti, jog teršalų koncentracijos aplinkos ore neviršytų nustatytų normų.
Įgyvendinant projektą, siekiant gerinti Vilniaus miesto aplinkos oro kokybės valdymą, bus parengtas aplinkos oro kokybės valdymo priemonių planas, kuriame bus pateikti: a.) pakeltosios taršos mažinimo ir gatvių valymo tyrimai ir vertinimai visoje miesto teritorijoje, šių tyrimų rezultatų analizė bei pateiktos pagrįstos oro kokybės valdymo įgyvendinimo priemonės; b.) mažų, stacionarių oro taršos šaltinių (krosnių) poveikio oro kokybei tyrimai ir vertinimai, pateikti duomenys apie kūrenamo kuro sudėtį; c.) gautų duomenų pagrindu bus vykdomas Vilniaus miesto teritorinės sklaidos modeliavimas, nurodant KD10, NO2, SO2, CO vidutines metinės koncentracijas bei pateikiama autotransporto srautų struktūra ir intensyvumas.
Įgyvendinant projektą bus įsigyta 10 gatvių valymo ir priežiūros įrenginių (7 gatvių valymo ir šlavimo mašinos bei 3 daugiafunkcinės hidrodinaminės mašinos).
Įgyvendinant projektą bus įvykdytos 2 visuomenės informavimo kampanijos. Kampanijų metu gyventojai bus informuojami apie asmeninio naudojimo transporto priemonių įtaką susijusią su neracionaliu automobilių naudojimu, su pasekmėmis aplinkos oro kokybei ir gebėjimu pasirinkti darnaus judumo priemones, bei apie šilumos gamybai namų ūkiuose pasirenkamo kuro įtaką aplinkos oro kokybei bei galimybes prisidėti prie aplinkos oro taršos mažinimo.

Projekto nauda:

Parengus aplinkos oro kokybės valdymo priemonių planą ir identifikavus teršiamas ir švarias teritorijas bus pasiūlytos pagrįstos oro taršos mažinimo priemonės.
Įsigijus 10 gatvių valymo ir priežiūros įrenginių bus sudarytos techninės sąlygos ženkliai sumažinti pakeltosios taršos įtaką miesto oro kokybei. Efektyviai naudojamos mašinos mechanizuotai atlikdamos valymo bei plovimo funkcijas mažins gatvėse bei lietaus nuotekų kanalizavimo sistemos elementuose (šuliniuose ir šulinėliuose) nusėdusias ir susikaupusias sąšlavas, dulkes, smėlį, druskas bei kitas dėl autotransporto, vėjo ar žmonių įtakos susikaupusias šiukšles.
Įvykdžius visuomenės informavimo kampanijas, gyventojai bus informuoti apie neracionalius asmeninių transporto priemonių naudojimo būdus, bei tokio naudojimo įtaką ir pasekmes aplinkos oro kokybei, informuoti apie darnaus judumo priemonių pasirinkimo galimybes bei namų ūkiuose šilumos gamybai pasirenkamo kuro įtaką aplinkos oro kokybei. Taip pat gyventojai bus informuoti apie galimybes prisidėti prie aplinkos oro taršos iš namų ūkių šildymo įrenginių, mažinimo, aplinkos oro kokybės gerinimo mažinant neatsakingo elgesio (deginimo) pasekmes.

11. MIESTO VIEŠOJO TRANSPORTO PRIEMONIŲ PARKO ATNAUJINIMAS VILNIAUS MIESTE

Vilniaus miesto savivaldybės administracija kartu su partnere UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vykdo iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Mieto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas Vilniaus mieste“, kuriam įgyvendinti yra skirtos Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšos. Projekto įgyvendinančioji institucija – Transporto investicijų direkcija.

Vilniaus miesto savivaldybė ir Transporto investicijų direkcija 2017 m. lapkričio 11 d. pasirašė Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 04.5.1-TID-V517-0-001 „Miesto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas Vilniaus mieste“ sutartį Nr. PS-52 04.5.1-TID-V-517-01-001, kurioje numatyta projektui skirti 15 829 000 Eur, iš kurių ES Sanglaudos fondo lėšos – 13 454 650 Eur ir lygiomis dalimis po 1 187 175 Eur Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto bei UAB „Vilniaus viešasis transportas“ lėšos.

Projekto pradžia: 2017 m. spalio mėn.
Projekto pabaiga: 2019 m. kovo mėn.

Projekto tikslas – pagerinti viešuoju miesto transportu teikiamų paslaugų kokybę Vilniaus mieste, padidinant viešojo transporto patrauklumą atnaujinus transporto priemonių parką, taip pat paskatinant gyventojus labiau naudotis viešuoju transportu, kas sudarys prielaidas keleivių skaičiaus augimui.

Projekto lėšomis bus įsigyta 41 vnt. naujų troleibusų, kurie dar šiemet pradės vežti keleivius Vilniaus mieste. Bus įsigyta 12 m ilgio naujų bazinės komplektacijos troleibusų, kurie bus nekenksmingi aplinkai, pritaikyti ir neįgaliesiems bei specialiųjų poreikių turintiems žmonėms – troleibusai bus žemagrindžiai, juose bus įrengtos neįgaliesiems ar specialiųjų poreikių turintiems žmonėms su vežimėliais pritaikytos vietos, įrengtos vaizdinės ir garsinės keleivių informavimo bei kitos priemonės.

Projekto metu įsigytų viešojo transporto priemonių – troleibusų – priežiūrą ir tinkamą projekto naudojimą užtikrins Vilniaus miesto savivaldybė drauge su projekto partnere UAB „Vilniaus viešasis transportas“.

12. AUKŠTAIČIŲ G. ĮRENGIMAS SU ĮVAŽIAVIMU Į DRUJOS G. IR PAUPIO G. REKONSTRAVIMU

Vilniaus miesto savivaldybės administracija vykdo iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Aukštaičių g. įrengimas su įvažiavimu į Drujos g. ir Paupio g. rekonstravimu“, kuriam įgyvendinti pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.2.1-TID-R-511 priemonę „Vietinių kelių vystymas“ yra skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos. Projekto įgyvendinančioji institucija – Transporto investicijų direkcija.

Vilniaus miesto savivaldybė ir Transporto investicijų direkcija 2018 m. vasario 20 d. pasirašė Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 06.2.1-TID-R-511-01-0013 „Aukštaičių g. įrengimas su įvažiavimu į Drujos g. ir Paupio g. rekonstravimu“ sutartį Nr. PS-17 06.2.1-TID-R-511-01-0013, kurioje numatyta projektui skirti 1 048 099,48 Eur, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

Projekto pradžia: 2017-10-20

Projekto pabaiga: 2019-08-31

Projekto tikslas – Aukštaičių ir Paupio g. rekonstravimas įrengiant įvažiavimą į Drujos gatvę, siekiant užtikrinti naujai statomo gyvenamojo rajono infrastruktūrą  automobilių transporto ir pėsčiųjų eismui. Rekonstravus Aukštaičių ir Paupio gatves bus ženkliai pagerintos techninės sąlygos sklandžiam ir saugiam transporto ir pėsčiųjų eismui, pagerės eismo sąlygos, saugumas, padidės gatvių laidumas transporto priemonių srautams Aukštaičių, Paupio ir aplinkinėse Senamiesčio seniūnijos gatvėse. Bus sumažintas neigiamas poveikis žmonių gyvenimo kokybei, neigiamas poveikis aplinkai, sumažės transporto priemonių eksploatacinės išlaidos, bei pagerės rajono estetinis vaizdas. Įgyvendinus projektą bus pasiekta pilna planuojamo rajono integracija į Vilniaus miesto transporto tinklą, o per Vilniaus miesto transporto jungtis su pagrindiniu šalies transporto tinklu – į regioninę susisiekimo infrastruktūrą. Įgyvendinus projektą bendrai bus rekonstruota ir naujai nutiesta 1,67 km gatvių.

Projektas „Aukštaičių g. įrengimas su įvažiavimu į Drujos g. ir Paupio g. rekonstravimu“ įgyvendinamas kartu su projektu „Viešųjų erdvių tvarkymas Pietinėje tikslinėje teritorijoje prie rekonstruojamų Aukštaičių, Paupio ir Drujos gatvių“, kuris finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 07.1.1-CPVA-R-904 priemonę „Didžiųjų miestų kompleksinė plėtra“ ir kuriam skirta 1 718 533,55 Eur. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų.