Vilniaus mokyklų mokytojams

Vilniaus mokinių tėvai kviečiami į prašymų pateikimo el. būdu mokymus

Socialinių išmokų skyrius kviečia mokinių tėvus į el. prašymo pateikimo per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS) mokymus „Kaip elektroniniu būdu pateikti prašymus socialinei paramai mokiniams gauti: dėl nemokamo maitinimo ir paramos mokinio reikmenims įsigyti?“.

Mokymu metu bus pristatytas praktinis prašymų paramai mokiniams gauti teikimas greitu ir saugiu elektroniniu būdu per www.spis.lt: prisijungimas prie el. prašymų pateikimo sistemos, el. prašymo užpildymas ir pateikimas turint galimybę viso proceso metu konsultuotis su lektore.

Mokymų dalyviams būtina turėti: galimybę prisijungti prie elektroninės bankininkystės (turėti mobiliąją programėlę, kodų generatorių ar kitą priemonę) arba elektroninę atpažinties priemonę (mobilųjį elektroninį parašą/asmens tapatybės kortelę ir skaitytuvą/USB laikmeną arba kortelę su skaitytuvu).

Mokymų trukmė – iki 2 val.

Atkreipiame dėmesį, kad priešmokyklinukams, pirmokams ir antrokams mokyklose organizuojamas nemokamas maitinimas. Prašymų teikti nereikia.

Mokymai vyks:

2022-07-26 10 val. Vilniaus m. Centrinėje bibliotekoje (Žirmūnų g. 6),

2022-07-26 13 val. Vilniaus m. Centrinėje bibliotekoje (Žirmūnų g. 6),

2022-07-28 10 val. Vilniaus m. Centrinėje bibliotekoje (Žirmūnų g. 6),

2022-07-28 13 val. Vilniaus m. Centrinėje bibliotekoje (Žirmūnų g. 6).

Registracija iki 2022-07-22 (imtinai) vykdoma:

Kodėl verta? Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) galima teikti prašymus skirtingoms išmokoms gauti, todėl mokymų dėl paramos mokiniams el. prašymo pateikimo metu įgyti įgūdžiai bus aktualūs kreipiantis ir dėl kitų išmokų.

Edutenpelnė UNICEF EdTech konkurso apdovanojimą 

Mokslo metams einant į pabaigą, „Eduten“ kūrėjus aplankė sėkmė –  skaitmeninė matematikos mokymo(si) priemonė laimėjo 2022 m. UNICEF EdTech konkurso apdovanojimą. 

Ne pelno siekiančių organizacijų UNICEF ir Extreme Tech Challenge inicijuoto konkurso UNICEF EdTech  tikslas – įvertinti su skaitmeniniais mokymo(si) sprendimais dirbančius verslus, kurie turi potencialą tapti „mėlynaisiais vienaragiais“ – įmonėmis, kuriančiomis teigiamą mokymo(si) patirtį bent 100 milijonų vaikų. Konkurse buvo vertinami inovatyvių idėjų nestokojantys startuoliai iš 40 pasaulio šalių.  

Šiais metais konkurso apdovanojimas atiteko sužaidybintai matematikos mokymo(si) platformai „Eduten“. Suomijoje išplėtota virtualia platforma naudojasi milijonas mokytojų ir mokinių iš daugiau nei 50 pasaulio šalių. 200 tūkstančių matematikos uždavinių turinio bibliotekoje ir dirbtinio intelekto technologijos dėka, mokytojai turi galimybę diferencijuoti užduotis ir pritaikyti jas kiekvienam mokiniui individualiai, atsižvelgiant į turimas matematines žinias ir gebėjimus. „Eduten“ platforma pritaikoma daugeliui kultūrų, kalbų ir mokymo programų, taip pat pasižymi labai gera mokymosi duomenų analitika, pritaikyta mokinio, klasės ir mokyklos lygmenų pažangos ir pasiekimų stebėsenai. 

„Žvelgiant į UNICEF vertinimo kriterijus, pagal kuriuos buvo vertinami pasaulinio lygio skaitmeninio mokymosi sprendimai, „Eduten“ išsiskiria dėl tyrimais pagrįsto pedagoginio požiūrio į mokymosi rezultatų gerinimą. Platformą paprasta derinti su įvairiomis mokymo programomis bei naudoti per skirtingo tipo įrenginius. Tai yra neįtikėtinas mokymo(si) įrankis, suteikiantis galimybę atliepti skirtingus mokymosi poreikius“, – sako „EdTech Awards“ narė ir UNICEF Pasaulinio mokymosi inovacijų centro vadovė Angeles Cortesi.  

Nuo 2021 metų pradžios Vilniaus miesto savivaldybė pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje finansuoja platformos „Eduten“ licencijų įsigijimą visoms poreikį išreiškusioms Vilniaus miesto mokykloms. Programą, skirtą pagerinti pradinių klasių ir 5–8 klasių mokinių matematikos mokymosi pasiekimus, palengvinti mokytojų darbą ugdant mokinių matematinius gebėjimus naudojant skaitmeninę mokymo(si) platformą įgyvendina „Edu Vilnius“.  

Turku universiteto duomenys rodo, jog Eduten platformos naudojimas 40 procentų pagerina matematikos pasiekimus, lyginant su mokymusi popieriniu formatu. Džiaugiamės, kad Vilnius naudojasi pasaulyje įvertinta platforma ir tikimės, kad tai paskatins ne tik geresnius matematikos rezultatus, bet ir didesnį mokinių norą mokytis“, – apie platformos naudą pasakoja „Edu Vilnius“ vadovė Unė Kaunaitė. 

Platformos tyrėjai iš Suomijos neslepia džiaugsmo, jog Vilnius yra vienas pirmaujančių miestų Europoje pagal „Eduten“ naudojimo efektyvumą, o mokinių pasiekti rezultatai yra puikūs. 

Nuo 2022 rugsėjo 1 d. 73 sostinės mokyklos išsakė poreikį naudotis virtualia mokymo(si) platforma „Eduten“. Vilniaus miesto savivaldybė paskirs beveik 28000 platformos licencijų miesto mokyklų 1-8 klasių mokiniams. 

Parengta pagal unicef.org informaciją. 

Virtuali matematikos platforma vaikams

Vilniaus mokyklose taikomi šiuolaikiniai šiaurietiško švietimo metodai 

Švietimo specialistai nuolat diskutuoja apie naujus ateities edukacijos modelius. Visuotinai sutariama, kad technologijų ir dirbtinio intelekto plėtra, ekologiniai ir migracijos iššūkiai, galimos naujos pandemijų grėsmės įpareigoja permąstyti apibrėžtomis žiniomis ir testavimu paremtą mokymąsi. Šiandienos tikslas – ugdyti laisvas ir sąmoningas asmenybes, kūrybingai pasitinkančias neapibrėžtą ateitį. Būtent į tai orientuojasi ir viena iš šiuolaikinių švietimo metodikų – suomiškasis fenomenais grįstas ugdymas, kuris pirmą kartą pradėtas taikyti ir Vilniaus mokyklose.

„Niekas nežinome, kaip dirbsime po 15 metų. Tačiau galime drąsiai teigti, kad fenomenais grįstas ugdymas formuoja ateičiai reikalingiausius įgūdžius – kūrybingumą, tarpdiscipliniškumą, gebėjimą eliminuoti nepagrįstas teorijas, stereotipus bei komandinį darbą“, – pastebi Tomas Gulbinas, Vilniaus miesto savivaldybės vicemeras.

Pilotinę mokymų programą apie fenomenais grįstą ugdymą pedagogams organizavo „Edu Vilnius“, bendradarbiaudami su „Kūrybingumo mokykla“.

„Mes dažnai keliame klausimą, kaip turėtų atrodyti švietimo sistema ateityje, kokiu keliu turime eiti. Neabejoju, kad fenomenais grįstas ugdymas yra viena iš ateities švietimo sudedamųjų dalių, nes mokymasis per fenomenus skatina tarpdalykiškumą, prasmingumą, o mokiniai tampa aktyviais problemų sprendėjais. Džiaugiuosi, kad Vilnius jau žengia šį žingsnį į ateitį“, – apie programos svarbą pasakojo „Edu Vilnius“ vadovė Unė Kaunaitė.

„Edu Vilnius“ ir edukacinės platformos „Kūrybingumo mokyklos“ inicijuoto projekto metu Vilniaus mokytojai buvo supažindinti su esminiais šio metodo principais, vėliau jiems sudarytos sąlygos praktiškai išmėginti fenomenais grįstą ugdymą savo pamokose.

Penkių Vilniaus mokyklų – Sofijos Kovalevskajos gimnazijos, Pavilnio, Sietuvos, Gerosios Vilties ir Emilijos Pliaterytės progimnazijų – mokytojų ir mokinių komandos tyrinėjo tokius fenomenus kaip „Vanduo“, „Širdis“, „Kalba“, „Miegas“ ir kt. Specialiai parengtą programą vedė Suomijos švietimo ekspertė Sanna Leinonen ir „Kūrybingumo mokyklos“ lektoriai Kristupas Sabolius ir Tomas Ramanauskas.

Fenomenais grįstas ugdymas yra holistinis metodas, paremtas tarpsritiniu požiūriu ir siūlantis mokymąsi pradėti nuo realaus pasaulio problemų įvardijimo ir sprendimo. Šis metodas orientuojasi į keturias esmines ateities kompetencijas — kritinį mąstymą, kooperaciją, komunikaciją ir kūrybingumą. Jis taip pat pasižymi ilgalaikiu ir tvariu poveikiu, kuris ne tik gerina mokinių pasiekimus, bet ir visą mokyklos bendruomenės gyvenimą.

„Šios švietimo filosofijos centre atsiduria mokinys. Siekiama sužadinti jo aktyvią prigimtį – domėtis, kritikuoti, o sykiu suprasti mokymąsi kaip kūrybingą būdą spręsti greta mūsų esančio pasaulio iššūkius. Todėl šis metodas angažuoja ne tik ko nors išmokti, bet ir praktiškai išmėginti, kaip šios žinios gali ką nors pakeisti. Labai smagu, kad sugrįžimas prie aktyviai veikiančio mokinio imponavo fenomenus tyrinėjusiems Vilniaus mokytojams“. – teigia kurso sumanytojas ir vienas iš „Kūrybingumo mokyklos“ įkūrėjų K. Sabolius.

Kurso dalyviai labai pozityviai įvertino Suomijos švietimo metodiką. Remiantis projektą lydėjusios apklausos duomenimis, 90% mokytojų mano, kad šį ugdymo būdą būtų naudinga diegti visose mokyklose, o dar didesnė dalis (95%) ketina jį toliau savarankiškai taikyti savo mokyklose, ypač jeigu bus sudarytos tinkamos administracinės sąlygos ir pasiūlyta daugiau tobulinimosi galimybių.

Ateinančiais mokslo metais fenomenais grįstą ugdymą ir toliau planuojama plėtoti Vilniaus mieste, siejant šį ugdymosi procesą su Vilniaus siekiu daugiau laiko mokytis netradicinėse erdvėse.

Vilniaus mokyklose taikomi šiuolaikiniai šiaurietiško švietimo metodai

Nuotr. Modesto Endriuškos

Pildosi Vilniaus gertuvių žemėlapis: gertuvėmis aprūpins mokyklų aikštynus

Vilniaus miesto savivaldybė ir UAB „Vilniaus vandenys“ diegia gertuvių tinklą šalia atnaujintų mokyklų aikštynų. Šiuo metu Vilniaus miesto gertuvių žemėlapis yra pasipildęs 4 naujomis gertuvėmis, dar 7 vandens fontanėlius planuojama įrengti per šiuos metus.

„Gertuvių tinklą mokyklų stadionuose nusprendėme išplėsti dėl dviejų priežasčių. Viena vertus, mokyklų aikštynai yra mikrorajonų traukos centrai, kur bendruomenė aktyviai sportuoja, tad geriamojo vandens poreikis yra labai didelis. Kita vertus, siekiame mokiniams diegti įprotį gerti vandenį naudojantis vandens fontanėliu ar pasipildyti vandens gertuves, o ne pirkti vandenį buteliuose ar juo labiau – vaisvandenius“, –  sako Vilniaus vicemeras Valdas Benkunskas.

Naujomis gertuvėmis jau dabar gali džiaugtis Simono Stanevičiaus progimnazijos, Baltupių progimnazijos, J. Lelevelio inžinerijos gimnazijos ir Taikos progimnazijos mokiniai ir bendruomenė.

Šiemet analogiškos gertuvės bus pastatytos ir šalia Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos, Petro Vileišio progimnazijos, Ąžuolyno progimnazijos, Martyno Mažvydo gimnazijos ir Trakų Vokės gimnazijos aikštynų, Medeinos g. šalia riedlenčių parko „Skatepark Pašilaičiai“, taip pat –  šalia Kaukysos sporto aikštyno.

Gertuvių vietos numatytos pagal sporto aikštynų populiarumą skirtinguose mikrorajonuose, o tikslios gertuvių įrengimo lokacijos prie stadionų parinktos projektavimo metu, atsižvelgiant į požemines komunikacijas. Vienai gertuvei įrengti vidutiniškai skiriama 20 tūkst. eurų.

„Prieš kelerius metus, bendradarbiaudami su Vilniaus miesto savivaldybe, sostinės mokyklose pradėjome vidaus geriamojo vandens gertuvių įrengimo projektą, iki šiol Vilniaus mokyklose jau esame įrengę daugiau nei 100 vandens fontanėlių. Taigi, gertuvių įrengimas šalia sporto aikštynų yra gerai apgalvotas žingsnis, sostinėje nuosekliai diegiant tvarius vandens naudojimo sprendimus“, – teigia bendrovės „Vilniaus vandenys“ generalinis direktorius Saulius Savickas.

Šiuo metu Vilniuje yra 24 stacionarios lauko vandens gertuvės. Tikslias jų lokacijas galima rasti čia. Skaičiuojama, kad gyventojai naudodamiesi tokia geriamojo vandens infrastruktūra jau yra suvartoję 2,04 mln. litrų vandens. Tuo pačiu atsisakyta 102,27 tonų plastiko, naudojamo butelių gamyboje, o anglies dvideginio išmetimas sumažintas 338,71 tonų.

https://vvandenys.maps.arcgis.com/apps/dashboards/645deaa1144048d78c1df9201eb26259

Nuotr. Sauliaus Žiūros.

Vilnius ieško drąsiausio jaunojo vilniečio premijos laureato

Garbinga premija už drąsą antrus metus iš eilės ruošiama jaunam vilniečiui ar vilnietei.  Teikti nominacijas Mečislovo Dordziko premijai, skiriamai vaikams ir jaunuoliams iki 19-os metų, kviečiami sostinės gyventojai.

Vilniuje – daug drąsių ir pasiaukojančių žmonių. Neabejojama, kad ir šiemet atsiras jaunuolių, vaikų, apie kurių gerus ir drąsius darbus turi išgirsti kiti.

16-metis M. Dordzikas, kurio vardu pavadinta premija, prieš 91 metus per didįjį Vilniaus potvynį bandė išgelbėti Vilnelėje skęstantį berniuką. Deja, ir herojiškai į pagalbą skubėjęs M. Dordzikas, ir į upę įkritęs mažametis Chackelis Charmacas žuvo.

Praėjusiais metais pirmoji Mečislovo Dordziko vardo premija atiteko VGTU inžinerijos licėjaus devintokui Vytautui Žebrauskui už drąsą kalbėti ir didinti suvokimą apie autizmą. Šiandien drąsa yra ir užstoti silpnesnį, ir palaikyti kitokį negu visi. Vytautas savo pavyzdžiu parodė drąsą, tikimasi, kad jo istorija įkvėpė daugelį Vilniaus jaunuolių. Premijos laimėtojas su šeima turėjo galimybę apsilankyti Romoje, Italijoje, o švenčiant sostinės 699-ąjį gimtadienį jis buvo pakviestas prie Rotušės iškilmingai iškelti Vilniaus miesto vėliavą.

Nominacijas vilniečiai gali teikti adresu drasa@vilnius.lt iki gegužės 22 d. Laiške būtina nurodyti, už kokį poelgį ar veiklą vaikas ar jaunuolis siūlomas apdovanoti, ir nepamiršti nurodyti savo kontaktų.

Premija už drąsą bus teikiama birželio 1-ąją – Tarptautinę vaikų gynimo dieną. Nepiniginė M. Dordziko premija yra 1000 eurų vertės.

Teikite kandidatūras Metų mokytojo premijai gauti

Neabejojame, kad Jūsų mokykloje yra tas išskirtinis – pilietiškas, inovatyvus, jaunąją kartą įkvėpti gebantis, kolegas motyvuojantis ir bendruomenę buriantis Mokytojas. Jei taip – kviečiame jį nominuoti, užpildant nustatytos formos rekomendaciją (pagal nuostatų 1 priede pateiktą formą), kartu pateikiant kandidato sutikimą dėl asmens duomenų tvarkymo (pagal nuostatų 2 priede pateiktą formą) iki š. m. gegužės 10 d. imtinai. Dokumentai teikiami jūsų nominuojamo Mokytojo mokyklos vadovui.

Vilniaus Metų mokytojas gaus ne tik atminimo ženklą, bet ir 5 tūkst. eurų siekiančią premiją! Kviečiame įvertinti ir pagerbti Mokytoją už reikšmingiausius pastarųjų 5 metų nuopelnus profesinėje veikloje, mokinių pasiekimus ir pažangą, darbus švietimo srityje, visuomenės demokratinės kultūros, bendražmogiškųjų ir pilietinių vertybių ugdymą. Premija skiriama mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams už reikšmingiausius pastarųjų 5 metų nuopelnus profesinėje veikloje. Mokytojo, kuris pretenduoja į Metų mokytojo premiją, veikla turi pasižymėti šiomis savybėmis: pilietiškumo, tautinio sąmoningumo, bendražmogiškų vertybių diegimu, ugdomosios veiklos meistriškumu, inovatyviais metodiniais darbais, aktyvia ir kūrybiška veikla mokyklos bendruomenėje, reikšmingu dalyvavimu profesinėje, visuomeninėje, kultūrinėje veikloje ir kt.

Kandidatūras Metų mokytojo premijai gauti gali siūlyti mokyklų vadovai, savivaldybės, kiti mokyklų savininkai, mokytojai, mokiniai, tėvai ir jiems atstovaujančios organizacijos, vietos bendruomenė, socialiniai partneriai, švietimo, mokslo ir sporto ministras.

Vilniaus miesto savivaldybės mokyklų pateiktas kandidatūras svarsto sudaryta komisija ir atrenka iki 5 labiausiai kriterijus atitinkančių kandidatūrų ir teikia ministerijai iki š. m. gegužės 15 d.

Metų mokytojo premijos tikslas – įvertinti mokytojų profesinės veiklos rezultatus ir skatinti juos kūrybinei iniciatyvai. Premijos steigėjas – Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Metų mokytojo premijos nuostatai.

Vilniaus mokyklose nuo penktadienio baigiamas šildymo sezonas

Atsižvelgiant į moksleivių pavasario atostogų grafiką, didžiojoje dalyje Vilniaus miesto bendrojo lavinimo mokyklų nuo balandžio 15 d. baigiamas šildymo sezonas.

„Moksleiviai visą savaitę po Velykų atostogaus, o po moksleivių atostogų žadamas atšilimas. Atsižvelgdami į tai, kad patalpos atostogų metu bus tuščios, nutarėme užbaigti šildymo sezoną didžiojoje dalyje mokyklų“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas Ilja Karužis.

44 mokyklose, kuriose ateinančią savaitę vyks žinių patikrinimai, patalpos ir toliau bus šildomos.

Ikimokyklinio ugdymo įstaigose, kuriose vykdoma įprasta veikla, ir asmens sveikatos priežiūros įstaigose šildymo sezonas bus nutrauktas įstaigų vadovų nuožiūra pagal poreikį.

Visuotinio šildymo sezono pabaigą Vilniaus miesto savivaldybė ketina paskelbti antroje balandžio pusėje, tačiau gyventojai ir patys gali nuspręsti, kada savo būste baigti šildymo sezoną. Svarbu, kad toks sprendimas nepažeistų nustatytų higienos normų.

Jei daugiau nei pusė (50 % + 1) daugiabučio namo bendraturčių  sutinka su sprendimu paankstinti ar pavėlinti šildymo nutraukimą, bendrijos, namo pirmininkas arba daugiabučio administratorius apie priimtą sprendimą teturi informuoti Vilniaus šilumos tinklus. Po priimto sprendimo šildymą daugiabutyje įjungia ar išjungia namo šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas.

Nuo kovo 1-osios prasideda priėmimas į sostinės mokyklas: ką svarbu žinoti?

Nuo kovo 1 d. prasideda elektroninė registracija į Vilniaus mokyklas 2022-2023 mokslo metams. Elektroninius prašymus bus galima teikti iki gegužės 31 dienos, tad skubėti

nereikia – prašymo pateikimo laikas neturės jokios įtakos pirmumui. Jei į pasirinktą mokyklą priimama konkurso būdu ar mokykla įgyvendina specializuoto ugdymo (inžinerinės/sporto) krypties programas, savitos pedagoginės sistemos elementus, prašymai turi būti pateikti anksčiau – iki

kovo 31 d. Taip pat kviečiame gyventojus susipažinti su šių ugdymo įstaigų priėmimo tvarkomis, kurios yra paskelbtos jų tinklalapiuose arba interneto svetainės www.svietimas.vilnius.lt skiltyje „Aktuali informacija“ ir laiku pateikti prašomus/reikalaujamus papildomus dokumentus.

Pateikti prašymą yra paprasta ir patogu – tereikia užsiregistruoti svietimas.vilnius.lt, jungiantis per elektroninę bankininkystę ar kitą el. atpažinimo priemonę.

Kokios naujovės įsigalioja nuo 2022 metų?

2022 m. vasario 2 d. Vilniaus miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą Nr. 1-1316, kuriuo atnaujinamas priėmimo į Vilniaus miesto bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) ir bendrojo ugdymo mokyklų aptarnavimo teritorijų žemėlapiai. Susipažinti su mokyklų aptarnavimo teritorijomis galima interneto svetainėje https://maps.vilnius.lt/maps_vilnius/.

Tarybos sprendimu patikslinti ir papildyti kriterijai dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų priėmimo, įvaikintų vaikų, globotinių, rūpintinių, diplomatinio korpuso darbuotojų vaikų, perkeliamų Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos karių vaikų priėmimo. Nebegalioja kriterijus dėl išsinuomoto būsto. Papildyti kriterijai vaikams, kurių vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) ir paties vaiko deklaruotos gyvenamosios vietos laikas mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje yra 6 ir daugiau metų (deklaracijos terminas pirmo posėdžio metų skaičiuojamas birželio 1 d. duomenimis, vėlesniuose posėdžiuose skaičiuojama to posėdžio data), skiriami 4 taškai.

Taip pat sudarytos sąlygos el. prašymų koregavimui asmenims, stojusiems į konkursines bei įgyvendinančias specializuoto ugdymo krypties programas ar savitos pedagoginės sistemos elementus mokyklas ir į jas nepatekusiems (el. prašymus jie galės tikslinti gegužės 30 – 31 dienomis), vaikams, turintiems teisę į socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę ir specialiąją pagalbą, į teritorinę mokyklą patekti be eilės. Paliekamas Aprašo punktas dėl fizinę negalią turinčių asmenų galimybės pirmumo teise patekti į arčiausiai esančią pritaikytą mokyklą.

Svarbiausi akcentai pildant el. prašymą

Pildant el. prašymą, kiekvienam suteikta galimybė nurodyti 3 ugdymo įstaigas. Svarbu atkreipti dėmesį, kad viena iš trijų pasirinktų mokyklų būtinai turi būti priklausanti pagal deklaruotą gyvenamąją vietą. Nenurodžius mokyklos, priklausančios pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, e sistema neleis pateikti prašymo.

E sistemoje užpildyti prašymai automatiškai perduodami nagrinėti visoms prašyme nurodytoms mokykloms, kurios toliau organizuoja priėmimą.

Jei mokykla gaus daugiau prašymų, nei gali priimti mokinių, vadovausis Apraše nustatytais pirmumo ir priėmimo be eilės kriterijais. Pavyzdžiui, pirmumo kriterijai taikomi: našlaičiams, vaikams, daugiavaikių šeimų vaikams, dvynukams ir kt., taip pat vaikams, kurių vieno iš tėvų ir paties vaiko deklaruota gyvenamoji vieta toje teritorijoje yra nuo dvejų iki šešerių metų.

Pirmus kvietimus, asmenys, kurie dalyvavo priėmime į mokyklas, priimančias konkurso būdu ar mokyklas, įgyvendinančias specializuoto ugdymo (inžinerinės/sporto) krypties programas, savitos pedagoginės sistemos elementus, tėvai gaus jau gegužės mėnesį. Likusių ugdymo įstaigų kvietimai bus siunčiami birželio pradžioje. Taip pat tėvai informuojami atskiru pranešimu į jų nurodytą el. pašto adresą. Mokinio atstovai turės patvirtinti vieną iš gautų kvietimų priėmimo e. sistemoje ir pasirašyti el. sutartį su ugdymo įstaiga. Pažymime, kad vaikams sudaroma galimybė sulaukti visų įmanomų kvietimų iš ugdymo įstaigų ir tik tada priimti sprendimą. Gauti gegužės mėnesio kvietimai e. sistemoje nedingsta iki birželio 5 d. Kviečiamų mokinių sąrašus pagal jiems priskirtą unikalų registracijos kodą (MOK-0000) tėvai galės matyti mokyklų interneto svetainėse.

Aktuali informacija dėl priėmimo e. sistemoje prieinama viešai visiems vilniečiams interneto svetainės svietimas.vilnius.lt skiltyje bendrasis ugdymas.