Vilniaus miesto savivaldybės dokumentų paieška
Pagrindinis dokumentas Atsisiųskite aktą byloje
PRIEDAS, Nr. 30-2178/18(2.1.1E-TD2) 2018-06-20
Padalinys: VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

Redakcija:
Į pabaigą

                                                                                               Viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų   

                                                                                                įrengimo ir eksploatavimo Vilniaus miesto  

                                                                                                savivaldybės viešojoje teritorijoje

                                                                                                konkurso nuostatų

                                                                                                1 priedas

 

OPERATORIŲ PARINKIMO VIEŠŲJŲ ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO PRIEIGŲ ĮRENGIMO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS VIEŠOJOJE TERITORIJOJE ĮRENGIMUI IR EKSPLOATAVIMUI 

TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

 

I.   BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Viešosios elektromobilių įkrovimo prieigų infrastruktūros paskirtis – sudaryti galimybes elektromobilių naudotojams sklandžiai ir nepertraukiamai vykdyti keliones Vilniaus mieste, mažinant naftos produktų vartojimą transporto sektoriuje ir švelninant transporto poveikį aplinkai.

2.   Konkurso tikslas – parinkti operatorių (-us), kurie elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų pakete nurodytų taškų adresais suprojektuotų, įrengtų nurodyto tipo ir galios elektromobilių įkrovimo prieigas bei teiktų elektromobilių įkrovimo paslaugas.

3.   Konkursas  59 elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietoms įrengti ir eksploatuoti yra skaidomas į tris atskiras konkurso dalis, elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų paketus:

3.1.   I elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų paketas, į kurį  įeina 20 ne mažiau kaip 22 kW galingumo elektromobilių įkrovimo prieigų taškų, po dvi prieigas kiekviename taške, pasirinktinai įrengiant jungtis tipo Mode-3 ir Type-2 kintamos srovės elektromobilių įkrovimo prieigų vietose arba įrengiant jungtis Combo-2 ir CHAdeMO nuolatinės srovės ne mažiau kaip 50 kW galios  elektromobilių įkrovimo prieigų vietose:

 

Eil.

Nr.

Indeksas schemoje

Įkrovimo prieigos taško vieta

Traukos objektai

1.

PK04

Savanorių pr. 31

šalia PC Maxima

2.

PK05

Naugarduko g. 76

Kauno-Žemaitės-Naugarduko g. sankryža, šalia PC Maxima

3.

PK07

Bazilijonų g. 2

šalia Halės turgavietės, senamiestis

4.

PK11

J. Basanavičiaus g. 27/K.Kalinausko g.

Prie cerkvės, sankryža su Algirdo g.

5.

PK16

Laisvės pr. 29/L. Asanavičiūtės g. 27A

šalia 5 poliklinikos, PC Norfa, turgavietės

6.

PK17

Kovo 11-osios g.

šalia PC IKI, Grigiškės, gyvenvietės centras

7.

PK18 

Šiltnamių g.

šalia Greitosios pagalbos ligoninės

8.

PK19 

Parodų g.

šalia Parodų rūmų, Litexpo

9.

PK20

Titnago g. 13

šalia Titnago g. 6

10.

PK22

Laisvės pr. 140

šalia esamo VT žiedo

11.

PK28 

Vydūno ir Karaliaučiaus gatvių sankryža

Sudervės kelias, šalia PC Maxima

12.

PK29 

Pilaitės g. 13

Pilaitės-Vakarinio aplinkkelio sankryža

13.

PK30

Rūdninkų g. skveras

Rūdninkų – Ligoninės g. sankryžos aikštelė

14.

PK36

Savanorių pr. 1

šalia PPC Helios City

15.

PK38

A. Goštauto g. 40

Verslo trikampis

16.

PK42

Laisvės pr. 58

šalia Spaudos rūmų

17.

PK43

Laisvės pr. 40

šalia PC Mada, PC Pasidaryk Pats

18.

PK50

Geležinio Vilko g.

šalia įvažiavimo į Vingio parką

19.

PK53

Erfurto g. 29

šalia PC Papartis

20.

PK54

L. Asanavičiūtės g. 11A

šalia VT žiedo

 

3.2.   II elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų paketas, į kurį  įeina 20 ne mažiau kaip 22 kW galingumo elektromobilių įkrovimo prieigų taškų, po dvi prieigas kiekviename taške, pasirinktinai įrengiant jungtis tipo Mode-3 ir Type-2 kintamos srovės elektromobilių įkrovimo prieigų vietose arba įrengiant jungtis Combo-2 ir CHAdeMO nuolatinės srovės ne mažiau kaip 50 kW galios  elektromobilių įkrovimo prieigų vietose:

 

Eil.

Nr.

Indeksas schemoje

Įkrovimo prieigos taško vieta

Traukos objektai

1.

PK01

Ateities g. 91

šalia galinio VT punkto ir PC Mandarinas

2.

PK03

Rinktinės g. 45

šalia Kalvarijų turgavietės

3.

PK08

Upės g.

šalia Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės

4.

PK13 

V. Gerulaičio g. 1

Pramogų parkas, šalia Siemens arena

5.

PK14

Žalgirio g. 92

 

6.

PK15

Sėlių g. 54

šalia Žvėryno VT žiedo, PC IKI

7.

PK21 

Justiniškių g. 35A

šalia galinio VT punkto ir PC Maxima XX

8.

PK23

Molėtų pl. (miesto riba)

A14 kelias, šalia PC IKI

9.

PK31

Lvovo g.

šalia verslo centro „Quadrum“

10.

PK32

Birutės g.

šalia Vingio parko tilto

11.

PK33

Upės g.

šalia verslo centro „Barclays“

12.

PK34

Saltoniškių g. 9

šalia PPC Panorama

13.

PK39

Konstitucijos pr. 26A

Naujas centras, šalia Forum palace

14.

PK44

Šeškinės g. 59A

šalia VT žiedo, poliklinikos, turgavietės

15.

PK45

Rygos g. 13A

šalia PC Rimi, Justiniškėse

16.

PK49

Didlaukio g. 80

šalia PC IKI , Baltupiuose

17.

PK55

Žaliųjų Ežerų g. 138

šalia PC Maxima, Balsiuose

18.

PK57

Jeruzalės g. 2

šalia PC Rimi Jeruzalėje

19.

PK58

Santariškių g.2

šalia Santariškių klinikų

20.

PK59

Santariškių g.

šalia VT žiedo prie Vaikų ligoninės

 

3.3.   III elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų paketas, į kurį  įeina 19 ne mažiau kaip 22 kW galingumo elektromobilių įkrovimo prieigų taškų, po dvi prieigas kiekviename taške, pasirinktinai įrengiant jungtis tipo Mode-3 ir Type-2 kintamos srovės elektromobilių įkrovimo prieigų vietose arba įrengiant jungtis Combo-2 ir CHAdeMO nuolatinės srovės ne mažiau kaip 50 kW galios  elektromobilių įkrovimo prieigų vietose:

 

 

 

Eil.

Nr.

Indeksas schemoje

Įkrovimo prieigos taško vieta

Traukos objektai

1.

PK02

Vilniaus g.

Vilniaus – Liejyklos sankryža, aikštelė

2.

PK06

Maironio g. 2

Bernardinų sodas, Arkikatedra

3.

PK09

Maironio g.

Maironio – Kūdrų g. sankryžos aikštelė

4.

PK10

Užupio g. skveras

Polocko – Užupio g. sankryža

5.

PK12

Antakalnio g. 26

Sapiegų technologijų parkas

6.

PK24 

F. Vaitkaus g.

šalia Tarptautinio oro uosto

7.

PK25

Saulėtekio al. 9

Studentų miestelis, Technologijų parkas

8.

PK26 

Saulėtekio al. 43

šalia galinio VT žiedo, Studentų miestelis

9.

PK27 

Tremtinių g. 2

Krašto kelias 103, šalia N. Vilnios geležinkelio stotis

10.

PK35

Žirmūnų g. 2A

Žiedinė sankryža, šalia PC IKI

11.

PK37

Pylimo g. 17

Trakų – Pylimo g. sankryža, šalia PC IKI, VGTU

12.

PK40

Gynėjų g. 2

Gedimino – Gynėjų g. sankryža, šalia Lietuvos Respublikos Seimo

13.

PK41

Rotušės a.

Prie Rotušės

14.

PK46

Žirmūnų g. 70

Kareivių-Žirmūnų gatvių sankryža

15.

PK47

P. Lukšio g. 34

šalia PC Banginis, PC Rimi

16.

PK48

Antakalnio g. 70

šalia Antakalnio klinikų

17.

PK51

Dariaus ir Girėno g. 16

šalia VT žiedo Naujininkuose

18.

PK52

Vikingų g. 1

šalia PC IKEA, Pietinis greitkelis, Oro uostas

19.

PK56

Juodasis kelias 35

šalia PC Iki Pavilnyje

 

4.   Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinus konkurso rezultatus bus sudaryta sutartis dėl elektromobilių įkrovimo prieigų projektavimo, įrengimo ir eksploatavimo elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų   pakete  nurodytuose taškuose.         

5.  Elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo paslaugos turės būti teikiamos laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių elektromobilių krovos organizavimą, reikalavimų, įskaitant, bet neapsiribojant, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimų, reglamentuojančių elektromobilių krovos tvarką.

6.  Elektromobilių  įkrovimo  ir eksploatavimo  paslaugų  teikimo  pradžia  visuose elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų paketuose nurodytuose taškuose numatoma  ne  vėliau  kaip  po 250 (dviejų šimtų penkiasdešimt) kalendorinių dienų nuo sutarties pasirašymo datos. Tiksli data bus nustatyta sudarant Paslaugų sutartis su operatoriais, kurie bus pripažinti atitinkamos konkurso dalies nugalėtojais.  

7.  Sutarties terminas – 10 metų (į sutarties terminą įskaitomas 6 punkte nurodytas laikotarpis). Sutarties terminas galės būti pratęstas dar vieną kartą ne ilgesniam kaip 5 metų laikotarpiui.

8.  Elektromobilių įkrovimo įkainiai ir jų dydžiai  Operatoriui bus  nustatyti vadovaujantis elektromobilių  įkrovimo  ir eksploatavimo  paslaugų  teikimo sutarties   nustatyta tvarka (Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo Vilniaus miesto savivaldybės viešojoje teritorijoje įrengimo ir eksploatavimo sutarties forma).         

9.  Reikalavimai Operatoriui, teikiamų paslaugų kokybei ir elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietoms numatyti šios techninės specifikacijos II V dalyse.

10. Visose elektromobilių įkrovimo ir eksploatavimo prieigų vietų paketuose nurodytuose taškuose turės būti sumontuotos konkurso dokumentuose nurodytos galios elektromobilių įkrovimo prieigų stotelės, po dvi prieigas kiekviename taške.   Už elektromobilių įkrovimo prieigų projektavimą, elektromobilių įkrovimo stotelių įsigijimą, sumontavimą ir tinkamą naudojimą atsakingas Operatorius.

 

II.  REIKALAVIMAI ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO PRIEIGŲ PROJEKTAVIMUI

 

11.    Projektai rengiami vadovaujantis:

11.1. Statybos įstatymu ir kitais įstatymais, reglamentuojančiais statinio saugos ir paskirties reikalavimus; teisės aktais, reglamentuojančiais esminius statinių reikalavimus ir statinio techninius parametrus pagal statinių ar statybos produktų charakteristikų lygius ir klases; kitais teisės aktais; teritorijų planavimo, normatyviniais statybos techniniais dokumentais ir normatyviniais statinio saugos ir paskirties dokumentais.

11.2. Projektas turi būti rengiamas naudojant licencijuotą projektavimo programinę įrangą.

11.3. Rengiant projektą vadovautis šia technine specifikacija,  Statybos įstatymo 24 straipsnio 3 dalyje išvardintais privalomaisiais statinio projekto rengimo dokumentais.

11.4. Projektiniai sprendiniai turi būti suderinti su teritorijos infrastruktūros plėtra, galiojančio detaliojo plano sprendiniais. Projekto sprendiniai, pateikti techninėse specifikacijose, aiškinamuosiuose raštuose, brėžiniuose bei darbų kiekių žiniaraščiuose, turi būti susieti tarpusavyje ir atskiruose Projekto dokumentuose bei tarp atskirų Projekto sudedamųjų dalių neturi prieštarauti vieni kitiems.

11.5. Jei pirkimo dokumentuose nenurodyta kitaip, minimaliais reikalavimais statybos darbų ir technologijų kokybei bei atlikimui laikyti reikalavimus, nurodytus Lietuvos statybininkų asociacijos statybos taisyklėse http://www.statybostaisykles.lt/. Turi būti vadovaujamasi aktualiomis taisyklių redakcijomis.

12.  Projektas turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 305/2011 nustatytus esminius statinių reikalavimus, privalomųjų projekto rengimo dokumentų, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimus.

13.  Krovimo stotelės projektuojamos įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.5.1-TID-V-515 priemonės „Elektromobilių įkrovimo prieigų tinklo kūrimas“.  

14. Projektuotojas pagal gautas prisijungimo sąlygas turi parengti techninį projektą numatant dvi pastovios galios krovimo vietas, numatant gatvės ženklinimo, pamato įrengimo sprendinius. Esant poreikiui, gauti reikalingus suderinimus projekto sprendiniams bei statybą leidžiantį dokumentą.

15.  Projekte turi būti suprojektuota visa pilnaverčiam statinio eksploatavimui reikalinga infrastruktūra: lauko inžineriniai tinklai, gerbūvio sutvarkymo darbai, kelio inžineriniai statiniai, ženklinimas,  kiti krovimo stotelei aptarnauti reikalingi sprendiniai.

16. Suderinti Projektinius pasiūlymus su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotu savivaldybės administracijos valstybės tarnautoju, atlikti visuomenės informavimą STR 1.04.04:2017 VIII. skyriaus nustatyta tvarka.

17. Projektą derinti su kitomis valstybinės priežiūros institucijomis, kaip to reikalauja įstatymai, kiti teisės aktai.

18.  Konkurso laimėtojas privalo savo jėgomis gauti visus būtinus leidimus, sąlygas ir derinimus. Esant nepagrįstiems reikalavimams išduodant būtinus leidimus, sąlygas ir derinimus, konkurso laimėtojas privalo informuoti apie tai Vilniaus miesto savivaldybės administraciją

 

III. REIKALAVIMAI ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO PRIEIGAI

 

19. Visos sistemos dalys, įskaitant valdiklį, jutiklių sąsajas, ryšio įrenginį, ir kitą reikalingą įrangą, turi būti patalpintos į hermetišką spintą, apsaugančią nuo kritulių, drėgmės, dulkių, vabzdžių ir atitinkančią mažiausiai IP-54 apsaugos klasę. Elektromobilių įkrovimo prieigos korpusas turi būti atsparus korozijai ir agresyviai aplinkai.

20. Elektromobilių įkrovimo prieiga turi atitikti šiuos įkrovimo standartus arba lygiaverčius:  

20.1.   įrengiant kintamos srovės 22 kW vidutinės galios krovos vietas IEC 62196 Mode-3 (ne mažesnės negu 3,7 kW), Type-2 lizdas. Turi būti užtikrinta galimybė veikti dviem režimais 16A ir 32A;

20.2.  įrengiant nuolatinės srovės ne mažiau kaip 50 kW galios krovos vietas – CHAdeMO / JEVS G105 ir Combo-2 (didesnės kaip 50 kW galios).

21. Elektromobilių įkrovimo prieiga privalo turėti galimybę vienu metu įkrauti du elektromobilius, užtikrinant nurodytą krovimo galią kiekvienoje prieigoje.

22. Elektromobilių įkrovimo prieigos valdymas turi būti vykdomas lietimui jautriu ekranu arba tam skirtais „antivandaliniais“ mygtukais su laisvai prieinamu avariniu išjungimo mygtuku arba nemokama mobiliąja telefono aplikacija.

23. Elektromobilių įkrovimo prieigą atsparumo klasė smūgiams ne mažiau kaip IK10.

24. Spintoje turi būti sumontuota ryšio įranga skirta 24 val. per parą stebėti įrenginio veikimui, jo administravimui.

25. Elektromobilių įkrovimo prieigos viduje arba šalia turi būti numatyta vieta skirta įdiegti atsiskaitomųjų išankstinio mokėjimo identifikacinių kortelių ar kitų elektroninių atsiskaitymų už paslaugas įrenginius.

26. Elektromobilių įkrovimo prieigos spinta turi apsaugoti sistemą nuo nesankcionuoto priėjimo į elektromobilių įkrovimo prieigos vidų. Visų tiekiamų įrenginių spintos turi būti rakinamos raktu. Negali būti naudojamas universalūs užraktų tipai (pavyzdžiui, trikampis raktas).

27.  Elektromobilių įkrovimo prieiga turi užtikrinti visos naujausioje “Open Charge Point Protocol” specifikacijoje nurodytos informacijos perdavimą į EIS.

28.   Pastatymo tipai: pastatoma ant tvirto pagrindo.

29.    Aplinkos sąlygos:

29.1.  Visi lauke montuojami įrenginiai turi būti suprojektuoti ir pagaminti veikti žemiau nurodytų minimalių aplinkos sąlygų ribose (jeigu reikalavimuose atskirai įrangai nenurodyta kitaip);

 29.2. įranga,  turi būti suprojektuota ir pagaminta veikti -30 – +45°C ribose;

Lentelė 1. Aplinkos sąlygos.

Eil. Nr.

Aplinkos sąlygos

Įrenginių veikimo ribos

1.       

Aplinkos temperatūra

-30 – +45°C

2.       

Elektromagnetinė ir elektrostatinė sauga

Standartinė

3.       

Emisijos (radijo trikdžiai)

CISPR 22 klasė B (EN 55022 arba lygiavertis)

4.       

Atsparumas radijo bangų poveikiui

IEC 61000-4-3 (arba lygiavertis)

5.       

Atsparumas elektros iškrovoms

IEC 61000-4-4 (arba lygiavertis)

6.       

Atsparumas statinei elektrai

IEC 61000-4-2 (arba lygiavertis)

7.       

Atsparumas radijo bangų indukcijai

IEC 61000-4-6 (arba lygiavertis)

8.       

Veikimo laikas

24 val. per parą 7 paras per savaitę 365 dienas per metus

 

 

IV. ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO PRIEIGOS OPERATORIAUS FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖS

 

30.   Operatorius turi užtikrinti įkrovimo prieigos funkcionavimą ir elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūros sistemos palaikymą, kuris apima:

30.1  sistemos ir mokesčių administravimą, jeigu tokie taikomi;

30.2.  sistemos integraciją į vieningą Vilniaus miesto infrastruktūros tinklą arba nacionalinį elektromobilių įkrovimo infrastruktūrų tinklą;

30.3.  apmokėjimo ir vartotojų identifikavimo aplinką;

30.4.  techninės įrangos pogarantinį aptarnavimą;

30.5.  operatorius turi užtikrinti vartotojų aptarnavimą, kuris apima:

30.6.  duomenų pateikimą apie viešąsias įkrovimo prieigas, jų geografinę vietą ir technines charakteristikas, kurie būtų pasiekiami prie visų elektromobilių įkrovimo prieigų ir atviroje duomenų bazėje;

30.7  vartotojų aptarnavimą telefonu 24 valandas per parą, 7 dienas į savaitę;

30.8.  skubų įrangos taisymą ir kitus būtinus darbus, reikalingus užtikrinti kokybiškam įkrovimo paslaugos teikimui 24 valandas per parą, 7 dienas į savaitę;

30.9.  techninę pagalbą vartotojams 24 valandas per parą, 7 dienas į savaitę, kai dėl techninio sutrikimo neveikia įkrovimo stotelė, o vairuotojas nebegali sava eiga pasiekti kitos artimiausios įkrovimo stotelės (išskyrus atvejus kai įkrovimo stotelė neveikia dėl ESO kaltės).

31.  Operatorius turi užtikrinti draudimo, elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūros palaikymo ir aptarnavimo sąnaudų dengimą.

32.  Operatorius turi užtikrinti vienodas naudojimosi sąlygas visiems vartotojams.

 

V.  ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO PRIEIGOS NAUDOJIMOSI TVARKA

 

33.  Elektromobilių įkrovimo stotele gali naudotis tik registruoti/identifikuoti vartotojai, kurių identifikavimas vykdomas RFID kortelėmis, mobiliuoju telefonu arba kitu Operatoriaus nustatytu būdu. Kortelės išduodamos Operatoriaus Klientų aptarnavimo centruose arba kitose oficialiose kortelių išdavimo vietose, nurodytose Operatoriaus interneto svetainėje.

34.  Stotele gali naudotis visi elektra varomų ir įkraunamų automobilių vairuotojai (valdytojai).

35.  Elektromobilio įkrovimo vartotojo prieigą prie įkrovimo stotelės suteikia Operatorius, užtikrindamas būdą, kuriuo būtų registruotas/identifikuotas automobilio vairuotojas (valdytojas) ir jis galėtų susimokėti už suteiktą paslaugą. 

36.  Vienam elektromobiliui suteikiama viena vartotojo prieiga.

37.  Nepertraukiamo įkrovimo laikas elektromobilio įkrovimo stotelėse už sutartyje nurodytą mokestį yra iki 2 valandų kintamos srovės 22 kW vidutinės galios krovos vietoje ir iki 1 valandos nuolatinės srovės ne mažiau kaip 50 kW galios krovos vietoje. Viršijus elektromobilio krovos laiką elektromobilio įkrovimo įkainis gali didėti.

38.   Vartotojas, norėdamas pasinaudoti įkrovimo stotele, turi turėti savo įkrovimo kabelį. Krovimo kabelis turi būti originalus, atitikti visus saugos ir kokybės reikalavimus.

39.  Vartotojas yra atsakingas už tinkamą elektromobilių įkrovimo stotelių ir įkrovimo kabelio naudojimą. Nustačius pažeidimus vartotojas privalo atlyginti padarytą žalą  dėl netinkamo krovos stotelės naudojimo ar sugadinimo.

40.  Vartotojas dėl techninio elektromobilio įkrovimo stotelės sutrikimo, negalėdamas pasinaudoti elektromobilio įkrovimo paslauga, apie tai turi informuoti elektromobilių įkrovimo vietose Operatoriaus nurodytu telefono numeriu.

 

_________________________________________________

  

Į pradžią