Į 15 sostinės sankryžų grįžta žaliosios rodyklės

Nuotr. S. Žiūros

Užbaigus sostinės eismo pralaidumo analizę, 15-oje Vilniaus sankryžų bus grąžintos žaliosios rodyklės. Žaliosios rodyklės buvo panaikintos 2019 m., kai įsigaliojo reglamentavimas, įpareigojęs panaikinti jas visoje Lietuvoje, todėl žaliųjų rodyklių montavimo darbai atliekami tik jų grąžinimą suderinus su VšĮ „Transporto kompetencijų agentūra“.

„Žaliosios rodyklės jau grąžintos į šešias Vilniaus sankryžas, kur tai leidžia eismo sąlygos. Aiškiai matome, kad tose sostinės sankryžose eismo pralaidumas pagerėjo, o saugumo – nesumažėjo, todėl matome poreikį tęsti šį procesą. Dabar žaliųjų rodyklių skaičius išaugs daugiau nei trigubai – iki 21-os sankryžos, ir prisidės prie efektyvesnio srautų organizavimo bei kamščių mažinimo“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Sankryžos, kuriose grąžinamos žaliosios rodyklės

Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.

Žaliosios rodyklės jau įrengtos Saltoniškių ir Sėlių g., Vytauto ir A. Mickevičiaus g., A. Goštauto ir Gynėjų g., V. Kudirkos ir Pamėnkalnio g., Nemenčinės pl. ir Saulėtekio al., Geležinių Vilko, Baltupio ir Didlaukio g. sankryžose.

Nuotr. S. Žiūros

Šįkart penkiolikoje Vilniaus sankryžų bus grąžintos daugiau nei dvidešimt žaliųjų rodyklių:

  • Rasų, Sukilėlių, Ribiškių Didžiosios ir Dunojaus g. sankryžoje – iš Dunojaus g. į Ribiškių Didžiąją g. ir iš Sukilėlių g. į Rasų g.;
  • L. Asanavičiūtės, V. Maciulevičiaus ir Sausio 13-osios g. sankryžoje – iš Asanavičiūtės gatvės į Sausio 13-osios gatvę važiuojant link TV bokšto;
  • Metalo ir Geologų g. sankryžoje – iš Geologų g. į Metalo g. važiuojant link J. Dobkevičiaus g. ir Meistrų g., iš Metalo g. į Geologų g. važiuojant link Dariaus ir Girėno bei Motorų g.;
  • Mokslininkų ir Baltupio g. sankryžoje – iš Mokslininkų g. į Baltupio g.;
  • Antakalnio ir M. K. Oginskio g. sankryžoje – iš Antakalnio g. į M. K. Oginskio g.;
  • Ukmergės ir Pašilaičių g. sankryžoje – iš J. Baltrušaičio g. į kelio jungtį važiuojant link Ukmergės g. ir iš kelio jungties važiuojant nuo Ukmergės g. į Pašilaičių g.;
  • Kalvarijų ir J. Kazlausko g. sankryžoje – iš Kalvarijų g. į J. Kazlausko g.;
  • Kovo 11-osios ir Vilniaus g. sankryžoje Grigiškėse – iš Kovo 11-osios g. į Vilniaus g. važiuojant link Kadriškių g. ir iš Kovo 11-osios g. įvažiuojant į kelio jungtį nuo A1 kelio pusės;
  • L. Giros ir M. Sleževičiaus g. sankryžoje – iš L. Giros g. į M. Sleževičiaus g.;
  • Savanorių pr. ir Račių g. sankryžoje – iš Savanorių prospekto į Račių g.;
  • Savanorių pr. ir Sausupio g. sankryžoje – iš Savanorių prospekto į Sausupio g. (nuo Kauno pusės);
  • Ateities ir Didlaukio g. sankryžoje – iš kelio jungties (Ateities g. 17B) į Ateities g.;
  • Saulėtekio al. ties VU – iš Saulėtekio al. į kelio jungtį link VU;
  • Saulėtekio al. ties Vilnius Tech – iš Saulėtekio al. į kelio jungtį link Vilnius Tech;
  • Rygos ir Taikos g. sankryžoje šalia Laisvės pr. – iš Rygos g. į kelio jungtį važiuojant nuo Justiniškių g. pusės.

Skaičiuojama, kad šių žaliųjų rodyklių grąžinimo darbai sostinei tekainuos 800 Eur (be PVM).

Nuotr. S. Žiūros

Eismo pralaidumui didinti – ir papildomos sekcijos į dešinę

Eismo pralaidumui didinti Vilniuje įrengtos ir papildomos sekcijos į dešinę, kurios yra alternatyva žalioms rodyklėms. Šiuo metu Vilniuje yra 91 papildoma sekcija į dešinę, artimiausiu metu bus įrengta dar 10.

Vis dar pasitaiko situacijų, kai vairuotojai privažiavę sankryžą laukia, kol užsidegs papildoma sekcija į dešinę, nors pagrindinis – žalias šviesoforo signalas leidžia sukti praleidus pėsčiuosius ir dviračius. Vairuotojams, sankryžoje sukantiems į dešinę, esant papildomai sekcijai, verta prisiminti kelių eismo taisykles:

  • Jeigu dega pagrindinio šviesoforo žalias signalas be rodyklių, tačiau papildoma sekcija su žalia rodykle nedega – leidžiama važiuoti visomis kryptimis (pagal žalią šviesoforo signalą). Sukdamas į dešinę vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviratininkams, pėstiesiems), kurių judėjimo kryptį jis kerta (KET 158 p.).
  • Jeigu dega pagrindinio šviesoforo žalias signalas kartu su papildoma sekcija su žalia rodykle – leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Į dešinę sukantis vairuotojas turi pirmumo teisę važiuoti (KET 73.1 ir 73.2 p.). Degant papildomai sekcijai į dešinę, pėstiesiems ir dviratininkams dega raudonas šviesoforo signalas.

Visas papildomas sekcijas į dešinę Vilniaus sankryžose galima rasti šiame žemėlapyje.

Taip pat Vilniuje veikia ir 76 apsaugoti šviesoforai į dešinę, kurie užtikrina maksimalų saugumą tiek į dešinę sukančiam transportui, tiek pėsčiajam, kurio perėją kerta transporto priemonės.

Komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt